Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Piotr Fonon Data ostatniej zmiany: 2010-09-21 12:42:37

Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 12:45:07 - Piotr Fonon

Witam,
Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?
f.




Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 13:35:25 - OMSON

Piotr Fonon pisze:
> Witam,
> Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
> głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?
> f.
>
Ja mam :) Planowałem HD502HJ ale sie szarpnąłem. :) Tak czy siak w
testach odczytu wypadają obydwa podobnie, co do głośności i temperatury
to są to cicho-chłodne dyski.

Pzdr, OMSON


P.S. Na wspomnianym HD502HJ złożyłem też dwa pecety i chodzą jak burza. :)



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 14:37:30 - Piotr Fonon

W dniu 15-09-10 13:35, OMSON pisze:
> Ja mam :) Planowałem HD502HJ ale sie szarpnąłem. :) Tak czy siak w
> testach odczytu wypadają obydwa podobnie, co do głośności i temperatury
> to są to cicho-chłodne dyski.
Dawniej przeważał pogląd, iż jeśli w samsungu coś się kręci, to musi się
popsuć (szybko). Sam tego doświadczyłem. Z dyskami twardymi chyba jednak
nie jest tak źle?
Czy zdaniem Kolegi HD103SJ wypada w porównaniu z Seagatem serii 12
korzystnie, czy też nie ma zauważalnej różnicy?
f.




Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 15:17:02 - OMSON

Piotr Fonon pisze:

> Czy zdaniem Kolegi HD103SJ wypada w porównaniu z Seagatem serii 12
> korzystnie, czy też nie ma zauważalnej różnicy?


Kolega kupił Seagate ST3500418AS zamiast HD502HJ i po wymianie starego
dysku PATA 20GB i przerzuceniu Ghostem systemu - wszystko ruszyło jak
szalone. Także zadowolony jest bardzo z tego dysku. Podejrzewam, ze
wersja 1TB będzie podobnie wydajna - poza tym z licznych testów wynika,
ze one idą prawie łep w łep z HD103SJ. Twój wybór - ja zdecydowałem się
na Samsunga.

Pzdr, OMSON

P.S. Zmieniłem u siebie Seagate serii 7200.8, który służy mi de facto w
innym pececie obecnie.



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 16:01:40 - Radosław Sokół

W dniu 15.09.2010 14:37, Piotr Fonon pisze:
> Dawniej przeważał pogląd, iż jeśli w samsungu coś się kręci, to musi się
> popsuć (szybko). Sam tego doświadczyłem. Z dyskami twardymi chyba jednak
> nie jest tak źle?

Kiedyś dyski Samsunga były wolne i awaryjne. Ale potem zmie-
nili coś diametralnie i nagle zaczęli produkować nowe serie,
które były najcichsze na rynku i bardzo niezawodne. Dzisiaj
konkurencja już ich dogoniła i są wśród przeciętniaków ra-
czej, ale ja się na dyskach Samsunga od dobrych chyba pięciu
lat już nie zawiodłem.

--
||
| Radosław Sokół | www.grush.one.pl/ |
| | Politechnika Śląska |
\........................................................../



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-16 09:30:01 - Jacek W.

Użytkownik Radosław Sokół napisał w
wiadomości news:2010091514014000@grush.one.pl...

>> Dawniej przeważał pogląd, iż jeśli w samsungu coś się kręci, to
>> musi się
>> popsuć (szybko). Sam tego doświadczyłem. Z dyskami twardymi chyba
>> jednak
>> nie jest tak źle?

> Kiedyś dyski Samsunga były wolne i awaryjne. Ale potem zmie-
> nili coś diametralnie i nagle zaczęli produkować nowe serie,
> które były najcichsze na rynku i bardzo niezawodne. Dzisiaj
> konkurencja już ich dogoniła i są wśród przeciętniaków ra-
> czej, ale ja się na dyskach Samsunga od dobrych chyba pięciu
> lat już nie zawiodłem.

Najstarszymi dyskami jakie wciąż u mnie w firmie pracują to Samsungi
4GB i 18GB z lat 90-tych.
Jakieś Seagate-y czy WD-ki wykręciły się po 4-6 latach pracy, a
Samsungi chodzą dalej.

Jacek W.




Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 15:04:43 - GLaF

Dnia Wed, 15 Sep 2010 12:45:07 +0200, Piotr Fonon napisał(a):

> Witam,
> Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
> głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?
> f.

Akurat tego modelu nie mam, ale moje samsungi wibrują, a niektóre obudowy
bardzo wzmacniają ten efekt. Po zawieszeniu na gumach są b. ciche. Są
chłodne, więc na gumach się nie przegrzeją.
--
GLaF



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-16 02:00:56 - Przemysław Ryk

Dnia Wed, 15 Sep 2010 15:04:43 +0200, GLaF napisał(a):

> Akurat tego modelu nie mam, ale moje samsungi wibrują, a niektóre obudowy
> bardzo wzmacniają ten efekt. Po zawieszeniu na gumach są b. ciche. Są
> chłodne, więc na gumach się nie przegrzeją.

U mnie jak na złość wręcz na odwrót - przy Samsungach cisza i spokój
(katuję od dłuższego czasu 4 sztuki HD103UJ). W firmowym kompie (taka sama
obudowa Chiefteca) mam tylko dwa Hitachi i mało mnie szlag nie trafi.

Co do samych Samsungów - ja jestem bardzo zadowolony - ciche, szybkie,
chłodne i w normalnej cenie.

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Cameroon: Men should grow up. House: Yeah, and dogs should stop licking ]
[ themselves. It's not gonna happen. (House M.D. 1x03 Occam's Razor) ]



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 16:13:49 - Rafał Łukawski

On 2010-09-15 12:45, Piotr Fonon wrote:
> Witam,
> Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
> głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?

Ten konkretny model testowałem, od paru lat samsungi są bardzo dobre w
segmencie SOHO, nie ma problemu ze stukaniem /ruchy głowicy/ czy
nadmiernym hałasem. De facto ostatnio wymieniłem Seagate 320 na Samsung
500 i mam proble, bo nie bardzo wiem kiedy dysk chodzi :)

Z mojego pkt widzenia sprzedają się rewelacyjnie i zwrotów jest bardzo
mało. Owszem spotykam sprzedawców, którzy coś tam mówią o samsungach
duzo zwrotów etc... wszystko zalezy od tego ile czego się sprzedało i
jaki procent stanowią owe zwroty.

Poza tym równie istotną kwestią jest wielkośc dysku (liczba talerzy) -
generalnie im większy, tym szansa awarii większa, aczkolwiek wiele
awarii wychodzi w ciągu pierwszych tygodni użytkownia, a z wymianą nigdy
nie ma problemy

Test wydajnoścu (HDTune) masz tu:

luktronik.pl/pl/p/Samsung-1TB-3.5-F3-HD103SJ-7200-32MB-SATA-II/102

Obrazek poniżej


> f.
>


--
Szybko i tanio - luktronik.pl/



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 20:23:20 - Kolokolo


Użytkownik Rafał Łukawski napisał w wiadomości
news:i6qkbj$o0f$1@news.onet.pl...
> On 2010-09-15 12:45, Piotr Fonon wrote:
>> Witam,
>> Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
>> głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?
>
> Ten konkretny model testowałem, od paru lat samsungi są bardzo dobre w
> segmencie SOHO, nie ma problemu ze stukaniem /ruchy głowicy/ czy
> nadmiernym hałasem. De facto ostatnio wymieniłem Seagate 320 na Samsung
> 500 i mam proble, bo nie bardzo wiem kiedy dysk chodzi :)
>
> Z mojego pkt widzenia sprzedają się rewelacyjnie i zwrotów jest bardzo
> mało. Owszem spotykam sprzedawców, którzy coś tam mówią o samsungach duzo
> zwrotów etc... wszystko zalezy od tego ile czego się sprzedało i jaki
> procent stanowią owe zwroty.

Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go ona
obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś właśnie.
Pozdrawiam




Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 20:44:42 - Radosław Sokół

W dniu 15.09.2010 20:23, Kolokolo pisze:
> Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
> produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
> ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś właśnie.

A co użytkownika interesuje gwarancja producenta dysku?
*Sprzedawca* daje mu swoją gwarancję (lub dwuletni okres
odpowiedzialności za zgodność towaru z umową) i zapewnia
wymianę w razie awarii. Mało komu chce się wysyłać dysk
bezpośrednio do producenta w ramach gwarancji.

Poza tym Samsung celuje głównie w rynek OEM, na którym kom-
puter jest objęty gwarancją jako całość i osobna gwarancja
na dysk interesuje tylko producenta komputera, a nie użyt-
kownika komputera. Jak się dysk zepsuje, to się po prostu
komputer zepsuł.

--
||
| Radosław Sokół | www.grush.one.pl/ |
| | Politechnika Śląska |
\........................................................../



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 20:55:22 - Kolokolo


Użytkownik Radosław Sokół napisał w wiadomości
news:2010091518444200@grush.one.pl...
>W dniu 15.09.2010 20:23, Kolokolo pisze:
>> Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
>> produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
>> ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś
>> właśnie.
>
> A co użytkownika interesuje gwarancja producenta dysku?

No nie wiem jak Ty, ale ja wole gwarancje producenta niz sprzedawcy. Jakoś
wydaje mi się że jest mniej prawdopodobne że padnie koncern samsung niż
jakiś sklep :) Poza tym, dlaczego inni producenci dysków jasno określają
długość gwarancji, a samsung wyraźnie kombinuje?

Mało komu chce się wysyłać dysk
> bezpośrednio do producenta w ramach gwarancji.

Poczytaj jak wygląda reklamacja dysku samsunga. Proście i szybciej jest
skorzystać bezpośrednio z serwisu. Właśnie mnie to czeka, gdyż półroczny
dysk zaczął się sypać. Zdradziłem seagete to mam ;)


> Poza tym Samsung celuje głównie w rynek OEM, na którym kom-
> puter jest objęty gwarancją jako całość i osobna gwarancja
> na dysk interesuje tylko producenta komputera, a nie użyt-
> kownika komputera. Jak się dysk zepsuje, to się po prostu
> komputer zepsuł.

Dysk jest elementem bardzo często wymienianym w czasie życia komputera i
ten argument średnio mnie przekonał :)
Pozdrawiam




Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-16 14:13:11 - Piotr Fonon

W dniu 15-09-10 20:55, Kolokolo pisze:

> Dysk jest elementem bardzo często wymienianym w czasie życia komputera
Raczej odwrotnie, chyba że ulega awarii i dlatego trzeba go wymienić.
f.




Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-17 18:07:26 - Radosław Sokół

W dniu 15.09.2010 20:55, Kolokolo pisze:
> Jakoś wydaje mi się że jest mniej prawdopodobne że padnie koncern
> samsung niż jakiś sklep :) Poza tym, dlaczego inni producenci dysków

Nie kupuje się w sklepach, które powstały niedawno i mogą
paść. Czasem opłaca się nawet z tego powodu zapłacić kilka
złotych więcej.

> jasno określają długość gwarancji, a samsung wyraźnie kombinuje?

Nie kombinuje, tylko ustalił wygodniejsze dla siebie warunki
umowy gwarancyjnej. I firmie to najwyraźniej nie szkodzi.

> Poczytaj jak wygląda reklamacja dysku samsunga. Proście i szybciej jest
> skorzystać bezpośrednio z serwisu. Właśnie mnie to czeka, gdyż półroczny
> dysk zaczął się sypać. Zdradziłem seagete to mam ;)

A ja pogrzebałem kilka Seagate i żadnego Samsunga, na przykład.

> Dysk jest elementem bardzo często wymienianym w czasie życia komputera

Serio? Myślę, że to bardzo zależy od użytkownika. W moim
otoczeniu dyski wymienia się raczej rzadko lub nigdy.

--
||
| Radosław Sokół | www.grush.one.pl/ |
| | Politechnika Śląska |
\........................................................../



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-17 21:00:40 - Rafał Łukawski

On 2010-09-17 18:07, Radosław Sokół wrote:
> W dniu 15.09.2010 20:55, Kolokolo pisze:
>> Jakoś wydaje mi się że jest mniej prawdopodobne że padnie koncern
>> samsung niż jakiś sklep :) Poza tym, dlaczego inni producenci dysków
>
> Nie kupuje się w sklepach, które powstały niedawno i mogą
> paść. Czasem opłaca się nawet z tego powodu zapłacić kilka
> złotych więcej.

Ja zalecam generalnie ostroznośc w stosunku do zakupów, klientem też
bywam aczkolwiek bardzo zepsutym przez sprawną logistyke dystrybutorów.

Bywa, że i duże sklepy /szczególnie te internetowe, które powstały z
tradycyjnych/ oferują fatalny kontakt (goście są zajęci to nie odpisza
na maila, nawet telefonu nie odbiorą..), ok może w końcu uda Ci sie
zrealizować zlecenie serwisowe, ale czas na to poświęcony może być
koszmarnie długi.

Nie ma reguły - co do uniwersalnej zasady - wybierać generalnie towar,
który ma serwis producenta, wtedy mamy co najmniej dwa kanały obsługi.




--
Szybko i tanio - luktronik.pl/



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-22 08:09:26 - Seba_Fan


Użytkownik Radosław Sokół napisał w wiadomości
news:2010091716072500@grush.one.pl...
>> Dysk jest elementem bardzo często wymienianym w czasie życia komputera
>
> Serio? Myślę, że to bardzo zależy od użytkownika. W moim
> otoczeniu dyski wymienia się raczej rzadko lub nigdy.
>
sluszna uwaga, ja mam podobnie, jedno tylko dodam, ze wymieniam w celu
powiekszenia :)




Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 21:48:44 - Rafał Łukawski


>
> Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
> produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
> ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś właśnie.
> Pozdrawiam

Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :) Ale jak już ktoś
napisał - 2 lata to minimum jakie oferuje sprzedawca, może więcej.
Zawsze jest szansa, ze jakas firma padnie lub zostanie zamknieta, albo
zmieni polityke - jak np Acer, gdzie w PL nie ma serwisu... /kiedys byl
i to byl horror/

Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze
akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka, a
potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za
10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za
100-200 zl.

pozdr.






--
Szybko i tanio - luktronik.pl/



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 22:17:54 - Santana


Użytkownik Rafał Łukawski napisał w wiadomości
news:i6r7vj$jh0$1@news.onet.pl...
>
>>
>> Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
>> produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
>> ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś
>> właśnie.
>> Pozdrawiam
>
> Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :)
Nabywca nie ma obowiązku szukania daty produkcji. Jeśli sprzedawca informuje
że gwarancji udziela producent i wynosi ona 36 miesięcy, to w wypadku
dysków samsunga jest to ewidentne kłamstwo. Może to być również niewiedza
lub głupota. Nie ma bowiem możliwości aby jakikolwiek sklep udźwignął serwis
we własnym zakresie. Zbyt niskie są marże w tej branży. Kończy się
najczęściej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej z
dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje. Generalnie
informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności
kupieckiej.


> Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze
> akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka

A dlaczego w ostatnim miesiącu? A co jeśli dysk podróżował przez różne
magazyny przez półtora roku? Nagle sie okazuje że gwarancji zostało tylko
pozostałe półtora roku.


> potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za
> 10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za 100-200
> zl.
>

Dane archizuje więc tu straty nie ma. Ale dlaczego mam tracić 100-200zł
przez jakiegoś cwaniaczka alboniedoedukowanego sprzedawce? Widze że kolega
ocenia z drugiej strony lady :) Zreszta jak widze, sam oferuje 36 miesięcy
gwarancji na dyski samsunga. Jak się trafi jakas trefna seria, to nie
zazdroszcze.
Pozdrawiam




Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 22:43:21 - Rafał Łukawski

On 2010-09-15 22:17, Santana wrote:
>
> Użytkownik Rafał Łukawski napisał w wiadomości
> news:i6r7vj$jh0$1@news.onet.pl...
>>
>>>
>>> Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
>>> produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
>>> ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś
>>> właśnie.
>>> Pozdrawiam
>>
>> Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :)
> Nabywca nie ma obowiązku szukania daty produkcji. Jeśli sprzedawca
> informuje
> że gwarancji udziela producent i wynosi ona 36 miesięcy, to w wypadku
> dysków samsunga jest to ewidentne kłamstwo. Może to być również niewiedza
> lub głupota. Nie ma bowiem możliwości aby jakikolwiek sklep udźwignął
> serwis
> we własnym zakresie. Zbyt niskie są marże w tej branży. Kończy się
> najczęściej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej z
> dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje. Generalnie
> informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności
> kupieckiej.

Ok, raz jeszcze ;)

Wcześniejsze miało pójść z usmieszkiem, klient nie musi i nie powinien
się przejmować datą produkcji. Jak ma napisane 36 m-cy na FV/gwarancji
to ma 36 od sprzedawcy.

Tutaj łańcuszek firm za to odpowiada. Dla przykładu mam dysk otrzymany w
ramach wymiany z 2009.04, ale hurtownia dała na niego 36 m-cy od DATY
ZAKUPU, wiec de facto oni ryzykują /ew. może mają specjalne umowy z
producentem - tego nie wiem/. Nie uważam się za nierzetelnego, bo
dystrybutor (hurtownia) mnie chroni przed jakimis ograniczeniami
producenta, ja spełnie swoje 'obietnice'.

>
>
>> Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze
>> akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka
>
> A dlaczego w ostatnim miesiącu? A co jeśli dysk podróżował przez różne
> magazyny przez półtora roku? Nagle sie okazuje że gwarancji zostało tylko
> pozostałe półtora roku.

j/w. jest kilka scieżek serwisowania. Klient idzie do sprzedawcy albo
serwisu producenta. zaś sprzedawca idzie do dystrybutora (jeżeli chodzi
o dyski). Nawet j/w dysk 2 lata temu wyprodukowany, a sprzedany przez
hurtownie miesiac temu, to te 36 m-cy liczy sie dla sprzedawcy od daty
zakupu. Faktycznie - aby bylo jasne - hurtownie daja 36-m-cy niezaleznie
od producenta.

>
>
>> potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za
>> 10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za
>> 100-200 zl.
>>
>
> Dane archizuje więc tu straty nie ma. Ale dlaczego mam tracić 100-200zł
> przez jakiegoś cwaniaczka alboniedoedukowanego sprzedawce? Widze że kolega
> ocenia z drugiej strony lady :) Zreszta jak widze, sam oferuje 36 miesięcy
> gwarancji na dyski samsunga. Jak się trafi jakas trefna seria, to nie
> zazdroszcze.

Tu też jest w miare bezpiecznie jeżeli np. dyski padną na początki /bo
to oznaka trefnej serii/ - wszystko wysyłam - np 20-30 dysków jedną
paczka, wychodzi <1zl na dysk. Jak dotad nie zdarzylo mi sie by
dystrybutor mi nie wymienil (a mam umowy z bodajze 5ma), tyle ze
wczesniej sam testuje. To co czesto robie to po testach klientowi
odsylam nowy dysk ze swoich zapasow, a uszkodzone leca do dystrybutora
niezaleznym kanalem. Prosze nie oceniac wszystkich sprzedawcow jedna
miara :) Ja też bywam klientem i tak miedzy nami, nie znosze
sprzedawcow, ktorzy zrobia wszystko by wcisnac byle jaki towar :)


pozdrawiam

> Pozdrawiam


--
Szybko i tanio - luktronik.pl/



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 22:51:52 - Santana


Użytkownik Rafał Łukawski napisał w wiadomości
news:i6rb60$tje$1@news.onet.pl...
> On 2010-09-15 22:17, Santana wrote:
>>
>> Użytkownik Rafał Łukawski napisał w wiadomości
>> news:i6r7vj$jh0$1@news.onet.pl...
>>>
>>>>
>>>> Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
>>>> produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
>>>> ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś
>>>> właśnie.
>>>> Pozdrawiam
>>>
>>> Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :)
>> Nabywca nie ma obowiązku szukania daty produkcji. Jeśli sprzedawca
>> informuje
>> że gwarancji udziela producent i wynosi ona 36 miesięcy, to w wypadku
>> dysków samsunga jest to ewidentne kłamstwo. Może to być również niewiedza
>> lub głupota. Nie ma bowiem możliwości aby jakikolwiek sklep udźwignął
>> serwis
>> we własnym zakresie. Zbyt niskie są marże w tej branży. Kończy się
>> najczęściej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej
>> z
>> dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje.
>> Generalnie
>> informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności
>> kupieckiej.
>
> Ok, raz jeszcze ;)
>
> Wcześniejsze miało pójść z usmieszkiem, klient nie musi i nie powinien się
> przejmować datą produkcji. Jak ma napisane 36 m-cy na FV/gwarancji to ma
> 36 od sprzedawcy.

No dobra, tylko po co samsung wypisuje takie rzeczy na swojej stronie? Toż
to ewidentny powód do różnych domniemań i antyreklama :) Ewentualnie fajny
dupochron w razie wtopy :) W jednym dużym sklepie komputerowym powidziano mi
kiedyś, w tajemnicy, że nie sprzedają wogóle napędów optycznych samsunga bo
mają dość lawinowych reklamacji ;)




Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-15 23:14:53 - Rafał Łukawski


>>> informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności
>>> kupieckiej.
>>
>> Ok, raz jeszcze ;)
>>
>> Wcześniejsze miało pójść z usmieszkiem, klient nie musi i nie powinien
>> się przejmować datą produkcji. Jak ma napisane 36 m-cy na FV/gwarancji
>> to ma 36 od sprzedawcy.
>
> No dobra, tylko po co samsung wypisuje takie rzeczy na swojej stronie?
> Toż to ewidentny powód do różnych domniemań i antyreklama :) Ewentualnie
> fajny dupochron w razie wtopy :) W jednym dużym sklepie komputerowym
> powidziano mi kiedyś, w tajemnicy, że nie sprzedają wogóle napędów
> optycznych samsunga bo mają dość lawinowych reklamacji ;)

Oj, nie chce tłumaczyć samsunga, bo to tylko marka, sprzęt jest
produkowany w wielu fabrykach, często te same obsługuje Samsunga,
seagate, wd itp.

Odnośnie sprzedaży detalicznej, fakt jest faktem - klient oczekuje
jakiejś jednoznacznej decyzji typu seagate dobry, samsung zły itd..
mówic można, jeżeli koniecznie chcesz sprzedać 1 szt., zaś gdy
rozmawiasz o kontrakcie 1000 razy większym (czy to sprzęt czy usługi),
to nie ma się co bawić w takie filozofie... wszystkie padają wd,
seagate, samsung, we wszystkich pojawiają się problemy nawet zaraz po
zakupie w hurtowni..

Oczywiście bywają szczególne sytuacje, ja miałem złe doswiadczenia z
WD15EADS, kupiłem 4, wszystkie wymieniłem w jakiejś perspektywie
czasowej, 2 na korekte, dwa na nowe, te nowe też padły.. Teraz już nie
ma EADS jest EARS, nie bawiłem się, ale pamięc pozostał. Może tym samym
kierował się sprzedawca - czort wie :)

tak 'w tajemnicy' powiem, ze trudno mi sie sprzedaje seagate, bo na
rynku jest w obrocie sporo 'certified repaired, tanszych o 10-20%', no
nawet kupujac 100-500 sztuk, cenowo nie bede z nimi konkurowal. Takich
story jest znacznie wiecej :)



--
Szybko i tanio - luktronik.pl/



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-16 01:11:09 - Norbert

Dnia Wed, 15 Sep 2010 22:17:54 +0200, Santana napisał(a):

> Nabywca nie ma obowiązku szukania daty produkcji. Jeśli sprzedawca informuje
> że gwarancji udziela producent i wynosi ona 36 miesięcy, to w wypadku
> dysków samsunga jest to ewidentne kłamstwo. Może to być również niewiedza
> lub głupota. Nie ma bowiem możliwości aby jakikolwiek sklep udźwignął serwis
> we własnym zakresie. Zbyt niskie są marże w tej branży. Kończy się
> najczęściej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej z
> dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje. Generalnie
> informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności
> kupieckiej.

Miesiac temu odeslalem do sprzedawcy dysk Samsunga, ktoremu w lutym wybiloby
3 lata. Przy okazji w ramach wymiany za 320 otrzymalem 500 GiB :-)
Sie da jak widac.

--
pozdrawiam
Norbert



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-16 12:20:05 - Doxent


>Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
>głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?

sam sprawdziłem kilka sztuk i nie są najgorsze. Dobrze też ustawić AAM na
quiet. W praktyce mam wrażenie, że chodzi szybciej jak na default. Niestety
też trafiło mi się klika sztuk padniętych w transporcie. Jak na razie
odpukać sprawne egzemplarze nie padły w trakcie co zdarzało się Seagate czy
WDC.




Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-18 23:54:45 - Fonon

Doxent napisał(a):
> sam sprawdziłem kilka sztuk i nie są najgorsze.
A są lepsze? Jakie?
f.



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-19 21:31:15 - Rafał Łukawski

On 2010-09-18 23:54, Fonon wrote:
> Doxent napisał(a):
>> sam sprawdziłem kilka sztuk i nie są najgorsze.
> A są lepsze? Jakie?

Hmm.. wd ma swoją serie black, a seagate wypuscil nawet 2TB na 7200
(seria Barracuda XT) i 64 MB bufora... nie testowałem, ale wyniki moga
być ciekawe.

--
Szybko i tanio - luktronik.pl/



Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-20 12:42:37 - Piotr Fonon

W dniu 19-09-10 21:31, Rafał Łukawski pisze:
> Hmm.. wd ma swoją serie black, a seagate wypuscil nawet 2TB na 7200
> (seria Barracuda XT) i 64 MB bufora... nie testowałem, ale wyniki moga
> być ciekawe.
To, co oferują producenci z grubsza wiadomo. Testy też wypadają różnie
(można w sieci znaleźć niemało), a mnie interesują praktyczne
doświadczenia Grupowiczów - np. ujawnione słabe punkty i mocne strony.
Pzdr.
f.




Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-20 13:24:37 - Doxent

>doświadczenia Grupowiczów - np. ujawnione słabe punkty i mocne strony.

generalnie wszyscy trzymają mniej więcej ten sam poziom jakości no i
niestety każdy ma mniej czy więcej wpadek więc tutaj trudno wybrać faworyta.
Seagate np zaliczył dość solidną wtopę z firmware serii 11 więc obecnie
raczej unikam dysków tej firmy. Zarówno Samsung jak i WDC padały więc też
tutaj nie ma ideałów.




Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

2010-09-21 12:42:37 - Piotr Fonon

W dniu 20-09-10 13:24, Doxent pisze:
> generalnie wszyscy trzymają mniej więcej ten sam poziom jakości no i
> niestety każdy ma mniej czy więcej wpadek więc tutaj trudno wybrać
> faworyta. Seagate np zaliczył dość solidną wtopę z firmware serii 11
> więc obecnie raczej unikam dysków tej firmy. Zarówno Samsung jak i WDC
> padały więc też tutaj nie ma ideałów.
Wszystkie padają, ale okresowe jedne mniej inne bardziej.
Z Seagate'm był problem, ale dało się to rozwiązać w miarę bezboleśnie.
Miałem 2 takie, w obu wymieniłem firmware bez problemów.

Na temat Samsungów czytałem natomiast sprzeczne informacje. Bierze się
to po części stąd, że wielu forumowiczów nie czyta postów w całości lub
nie rozumie tego co czyta i pisze na temat np. innych modeli nie
zaznaczając tego. Największe kontrowersje budziła w samsungach sprawa
wibracji i hałasu. jedni twierdzą, że są ciche i nie wibrują - inni
przeciwnie. Może to być z resztą kwestia rozrzutu parametrów produktu i
tego się obawiam najbardziej. Wibracje nie biorą się z niczego i taki
dysk na pewno sypnie się szybciej, choć może już po gwarancji...

f.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS