[OpenGL] Karty grafiki
2010-11-23 15:59:29 - krzysztof posłuszny
graficznej obsługującej najnowszą wersję biblioteki OpenGL.? Najnowsza
wersja to teraz chyba 4.x. Pytam ponieważ ciekawi mnie bardzo, czy te
najnowsze karty grafiki obsługują starsze wersje biblioteki opengl o
numerach 1.x lub 2.x. A jeżeli nie to jakie? Proszę o odpowiedź.
--
kp
Re: [OpenGL] Karty grafiki
2010-11-23 19:07:05 - Wiktor S. wswiktor&poczta,fm@no.spam
> bardzo, czy te najnowsze karty grafiki obsługują starsze wersje
> biblioteki opengl o numerach 1.x lub 2.x.
A dlaczego miałyby nie obsługiwać?
--
Azarien
Re: [OpenGL] Karty grafiki
2010-11-23 19:24:12 - krzysztof posłuszny
Użytkownik Wiktor S.
>> Pytam ponieważ ciekawi mnie
>> bardzo, czy te najnowsze karty grafiki obsługują starsze wersje
>> biblioteki opengl o numerach 1.x lub 2.x.
>
> A dlaczego miałyby nie obsługiwać?
>
No własnie tego chciałbym się tutaj dowiedzieć!
Re: [OpenGL] Karty grafiki
2010-11-23 23:24:10 - maX
Użytkownik krzysztof posłuszny
news:ich0sb$dkc$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik Wiktor S.
>>> Pytam ponieważ ciekawi mnie
>>> bardzo, czy te najnowsze karty grafiki obsługują starsze wersje
>>> biblioteki opengl o numerach 1.x lub 2.x.
>>
>> A dlaczego miałyby nie obsługiwać?
>>
> No własnie tego chciałbym się tutaj dowiedzieć!
Oczywiście że obsługują, musi być kompatybilność wsteczna, inaczej nikt by
wymieniał karty na nową, gdyby mu starsze gry przestały chodzić.
Oddzielną kwestią jest natomiast kompatybilność starych gier z Vista/Win7,
ale akurat gry OpenGL z reguły działają (to z starymi grami na Direct3D jest
nieraz ten problem).
Re: [OpenGL] Karty grafiki
2010-11-24 12:24:32 - kamil
maX
news:icheub$6li$1@atena.e-wro.net...
>
> Użytkownik krzysztof posłuszny
> news:ich0sb$dkc$1@news.onet.pl...
>>
>> Użytkownik Wiktor S.
>>>> Pytam ponieważ ciekawi mnie
>>>> bardzo, czy te najnowsze karty grafiki obsługują starsze wersje
>>>> biblioteki opengl o numerach 1.x lub 2.x.
>>>
>>> A dlaczego miałyby nie obsługiwać?
>>>
>> No własnie tego chciałbym się tutaj dowiedzieć!
>
> Oczywiście że obsługują, musi być kompatybilność wsteczna, inaczej nikt by
> wymieniał karty na nową, gdyby mu starsze gry przestały chodzić.
> Oddzielną kwestią jest natomiast kompatybilność starych gier z Vista/Win7,
> ale akurat gry OpenGL z reguły działają (to z starymi grami na Direct3D
> jest nieraz ten problem).
..Net tez jest wstecznie kompatybilny, a sam juz natknalem sie na pare
programow, ktore sypaly sie bez zainstalowania antycznych wersji obok
najnowszej.
Pozdrawiam
Kamil
Re: [OpenGL] Karty grafiki
2010-11-24 19:59:37 - maX
>> by wymieniał karty na nową, gdyby mu starsze gry przestały chodzić.
>> Oddzielną kwestią jest natomiast kompatybilność starych gier z
>> Vista/Win7, ale akurat gry OpenGL z reguły działają (to z starymi grami
>> na Direct3D jest nieraz ten problem).
>
> .Net tez jest wstecznie kompatybilny, a sam juz natknalem sie na pare
> programow, ktore sypaly sie bez zainstalowania antycznych wersji obok
> najnowszej.
Ale to jest software, a tu mówimy o hardware.
Pytanie czy chodzi o gry czy programy użytkowe korzystające z OGL. Zakładam
że to pierwsze. Na HD4200 (dx10.1, OGL 3.x) działa Alice (wydana 10 lat
temu, engine Quake 3), przy okazji sprawdzę czy działa Quake 2.