Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?

Irokez Data ostatniej zmiany: 2016-12-07 15:13:33

Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?

2016-12-05 18:11:27 - Irokez

Tematyka trochę taka... handlowa, ale może ktoś mi pomoże, bo aktualnie
szukam laptopa dla siostry w granicach 3.5kPLN, co z jednej strony nie
jest dużą kwotą ale też i nie małą, i nie chciałbym wtopić.

Ale o co biega..
Kupiony został przez znajomego u nich laptop Lenovo z dyskiem SSD. Pod
spodem znalazłem wielką naklejkę x-kom uniemożliwiająca otworzenie
klapki. Ok.

Ale znowu zastałem kupiony tam laptop Dell (też nie ja), znowu z dyskiem
SSD + HDD. Okazuje się, że wybrany model Dell występuje w wersji HDD,
więc dysk jest wyciągany, wsadzany do taniej obudowy USB 2.0 (co pisze,
że wsadzają w obudowę, ale nie nie że to tańszej 2.0), wsadzany jest w
jego miejsce SSD (niestety nie pisze jaki, więc pewnie jak się trafi) i
znowu wielka nakleja x-kom uniemożliwiająca otwarcie klapki (akurat nie
ma ten Dell M.2).
Dalej. Z tego co podpytałem kupca tego Della, to dostał info w sklepie,
że gdyby nie ten nieszczęsny SSD była by gwarancja Della z naprawą w
domu a tak ma wysyłkę do sklepu a oni mają extra umowę z Dell i
respektują takie zmiany. No okej...

Ale powiedzmy pada komp w niedzielę (a tak 2 tygodni temu Lenovo
zastrajkowało przed wylotem porannym na południowy kontynent), dane są
potrzebne na JUŻ, trzeba wytargać dysk do zewnętrznej obudowy aby
przegrać ostatnie pliki, a tu zajebista nakleja...
zrywam i .. po gwarancji?

No właśnie
Ktoś ćwiczył to w x-kom? jest to dobra wola tylko, czy jak?

Bo może lepiej kupić gdzie indziej w standardzie i wsadzić samemu dysk
SSD i ma się normalną gwarancję?


zdrówka wszystkim życzę i stalowych nerwów przy szukaniu prezentów ;)


--
Irokez


Re: Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?

2016-12-05 19:34:31 - Uncle Pete

> Dalej. Z tego co podpytałem kupca tego Della, to dostał info w sklepie,
> że gdyby nie ten nieszczęsny SSD była by gwarancja Della z naprawą w
> domu a tak ma wysyłkę do sklepu a oni mają extra umowę z Dell i
> respektują takie zmiany. No okej...

Powiem jak było u mnie 2 lata temu: jak rejestrowałem laptopa na stronie
Della, od razu pokazano mi go w konfiguracji, w której dostałem od
x-coma (też mam tę dużą naklejkę). Jeżeli coś się stanie, to gwarancję
realizuje się bezpośrednio u Della. Więc zapytałbym w x-comie jak jest z
tą gwarancją, bo mogło coś się zmienić, czy z tym SSD to jakiś
szczególny przypadek.

> Ale powiedzmy pada komp w niedzielę (a tak 2 tygodni temu Lenovo
> zastrajkowało przed wylotem porannym na południowy kontynent), dane są
> potrzebne na JUŻ, trzeba wytargać dysk do zewnętrznej obudowy aby
> przegrać ostatnie pliki, a tu zajebista nakleja...
> zrywam i .. po gwarancji?
>
> No właśnie
> Ktoś ćwiczył to w x-kom? jest to dobra wola tylko, czy jak?

Jeśli jest tak jak u mnie i gwarancję realizuje bezpośrednoi Dell,
zapytałbym w Dell Polska, czy potrzebują tej naklejki x-coma. Bo może
jest tylko dla rękojmi/niezgodności z umową.

Piotr


Re: Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?

2016-12-05 19:41:18 - Irokez

W dniu 2016-12-05 o 19:34, Uncle Pete pisze:
>> Dalej. Z tego co podpytałem kupca tego Della, to dostał info w sklepie,
>> że gdyby nie ten nieszczęsny SSD była by gwarancja Della z naprawą w
>> domu a tak ma wysyłkę do sklepu a oni mają extra umowę z Dell i
>> respektują takie zmiany. No okej...
>
> Powiem jak było u mnie 2 lata temu: jak rejestrowałem laptopa na stronie
> Della, od razu pokazano mi go w konfiguracji, w której dostałem od
> x-coma (też mam tę dużą naklejkę). Jeżeli coś się stanie, to gwarancję
> realizuje się bezpośrednio u Della. Więc zapytałbym w x-comie jak jest z
> tą gwarancją, bo mogło coś się zmienić, czy z tym SSD to jakiś
> szczególny przypadek.


Jak sprawdziłem tego Della na stronie, to niestety nie miał tego dysku
SSD. Stąd tego posta napisałem.



--
Irokez


Re: Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?

2016-12-05 22:18:40 - "qwerty"

Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5845b4ce$0$15191$6...@n...neostrad
a.pl...
> Jak sprawdziłem tego Della na stronie, to niestety nie miał tego dysku SSD.
> Stąd tego posta napisałem.


Ba, jakby nawet popsuł się laptop to x-kom będzie żądał dostarczenia też dysku
magnetycznego (do zamienienia w przed odesłaniem do serwisu). Lepiej samemu
zrobić wymianę dysku, niż zlecać tego w gównosklepie:

http://www.wykop.pl/ramka/2955735/niekonczaca-sie-wa
lka-z-x-kom-lamanie-praw-rekojmi-i-wprowadzanie-w-bl
ad/
http://www.wykop.pl/ramka/3300661/pomocy-laptop-z-x-
kom-i-walka-z-wiatrakami/
http://www.wykop.pl/ramka/3020311/x-kom-probuje-wydy
mac-kolejnego-klienta/
http://www.wykop.pl/ramka/2501433/moja-przygoda-z-la
ptopem-lenovo-i-sklepem-x-kom/
http://www.wykop.pl/ramka/2052448/uwaga-na-firme-x-k
om-uzywane-serwisowane-laptopy-jako-nowe/
http://www.wykop.pl/ramka/2830519/x-kom-pl-odrzuca-r
eklamacje-nawigacji-goclever-lapiacej-sygnal-po-5-mi
nutach/
http://www.wykop.pl/ramka/3019823/o-tym-jak-wada-prz
estala-byc-wada/
http://www.wykop.pl/ramka/3301427/reklamacja-w-x-kom
ie-serwis-lenovo-czyli-moja-przygoda-z-firmami/
http://www.wykop.pl/ramka/3306411/x-kom-serwis-lenov
o-telefon-uszkodzony-w-trakcie-zgloszenia-gwarancyjn
ego/
http://www.wykop.pl/ramka/3354181/moda-na-x-kom-odci
nek-34782/



Re: Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?

2016-12-06 13:20:23 - pueblo

Witaj Irokez, 05 gru 2016 w
news:58459fbf$0$5147$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> Dalej. Z tego co podpytalem kupca tego Della, to dostal info w
> sklepie, ze gdyby nie ten nieszczesny SSD byla by gwarancja Della z
> naprawa w domu a tak ma wysylke do sklepu a oni maja extra umowe z
> Dell i respektuja takie zmiany. No okej...

Nie chce mi się w to wierzyć, tj. brak gwarancji Della w takim
przypadku. Padnie SSD, to rzeczywiście nie Della sprawa, ale w
przypadku każdej innej usterki powinni to naprawić bez marudzenia.
Najlepiej zadzwonić, napisać do Della, można też chyba sprawdzić po
Service Tagu.
Jak rozumiem, oryginalny dysk HDD od Della jest, więc tym bardziej nie
widzę problemu. Po zerwaniu takiej plomby można co najwyżej stracić
gwarancję X-kom na SSD, ale to trzeba od nich wymusić jednoznaczne
stanowisko. I nie wystarczy pierwszy lepszy konsultant na infolinii, no
chyba że jest jakiś dokument na papierze z laptopem to regulujący.
Parę miesięcy temu szukałem laptopa i męczyłem sprzedawców o takie
sprawy.
Problem wynika głównie z tego, że jednak większość klientów nie zna się
na sprzęcie i stąd mogą wyniknąć nieporozumienia w realizowaniu
gwarancji przez producenta w przypadku laptopa zmodyfikowanego przez
sprzedawcę. A tak naprawdę chyba wszyscy producenci laptopów pozwalają
na ingerencję w sprzęt - wymiany, zamiany dysków, ram. - bez utraty
gwaracji, pod warunkiem, że się czegoś nie uszkodzi fizycznie.
Polecam cisnąć X-koma aż nie napiszą w emailu, że ta plomba to pic na
wodę i można sobie spokojnie taki dysk wyciągnąć bez utraty gwaracji na
niego, tym bradziej jeśli konsrukcja laptopa jest do tego dostosowana
(odpowiednia klapka) A jak się uprą, to cóż - nawet taniej może wyjść
kupono z hdd i ssd we własnym zakresie, albo pogodzenie się z utratą
gwarancji na SSD. Poza tym, przed zakupem można się dowiedzieć jakie
SSD montują. O ile pamiętam Komputronik dawał Sandiski, a Xkom Adata.
Czyli trzeba poznać stanowisko producenta i sprzedawcy w sprawie
modyfikacje - gwarancja, a potem decydować.


Re: Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?

2016-12-06 20:32:24 - Irokez

W dniu 2016-12-05 o 22:18, qwerty pisze:
> Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5845b4ce$0$15191$6...@n...neostrad
a.pl...
>> Jak sprawdziłem tego Della na stronie, to niestety nie miał tego dysku
>> SSD. Stąd tego posta napisałem.
>
>
> Ba, jakby nawet popsuł się laptop to x-kom będzie żądał dostarczenia też
> dysku magnetycznego (do zamienienia w przed odesłaniem do serwisu).
> Lepiej samemu zrobić wymianę dysku, niż zlecać tego w gównosklepie:
>
> http://www.wykop.pl/ramka/2955735/niekonczaca-sie-wa
lka-z-x-kom-lamanie-praw-rekojmi-i-wprowadzanie-w-bl
ad/
>
> http://www.wykop.pl/ramka/3300661/pomocy-laptop-z-x-
kom-i-walka-z-wiatrakami/
>
> http://www.wykop.pl/ramka/3020311/x-kom-probuje-wydy
mac-kolejnego-klienta/
> http://www.wykop.pl/ramka/2501433/moja-przygoda-z-la
ptopem-lenovo-i-sklepem-x-kom/
>
> http://www.wykop.pl/ramka/2052448/uwaga-na-firme-x-k
om-uzywane-serwisowane-laptopy-jako-nowe/
>
> http://www.wykop.pl/ramka/2830519/x-kom-pl-odrzuca-r
eklamacje-nawigacji-goclever-lapiacej-sygnal-po-5-mi
nutach/
>
> http://www.wykop.pl/ramka/3019823/o-tym-jak-wada-prz
estala-byc-wada/
> http://www.wykop.pl/ramka/3301427/reklamacja-w-x-kom
ie-serwis-lenovo-czyli-moja-przygoda-z-firmami/
>
> http://www.wykop.pl/ramka/3306411/x-kom-serwis-lenov
o-telefon-uszkodzony-w-trakcie-zgloszenia-gwarancyjn
ego/
>
> http://www.wykop.pl/ramka/3354181/moda-na-x-kom-odci
nek-34782/


W sumie, to już mi przeszło...
Sam sobie dokupię tam, gdzie plomb nie dają i wymienię.


--
Irokez


Re: Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?

2016-12-06 21:11:39 - RadoslawF

W dniu 2016-12-06 o 13:20, pueblo pisze:

> Problem wynika głównie z tego, że jednak większość klientów nie zna się
> na sprzęcie i stąd mogą wyniknąć nieporozumienia w realizowaniu
> gwarancji przez producenta w przypadku laptopa zmodyfikowanego przez
> sprzedawcę. A tak naprawdę chyba wszyscy producenci laptopów pozwalają
> na ingerencję w sprzęt - wymiany, zamiany dysków, ram. - bez utraty
> gwaracji, pod warunkiem, że się czegoś nie uszkodzi fizycznie.

Dotychczas były skargi nabywców którzy oddając laptop do naprawy
gwarancyjnej musieli też oddać dysk który sprzedawca z laptopa wydłubał
bez konsultacji z producentem.
Znalezienie producenta laptopa który przyjmie i zrealizuje
naprawę w tak modyfikowanym sprzęcie może być niewykonalne.
Ale daj znać na grupie jak takiego znajdziesz.


Pozdrawiam


Re: Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?

2016-12-06 22:27:06 - pueblo

Witaj RadoslawF, 06 gru 2016 w news:o2761q$4ro$1@node2.news.atman.pl
napisałeś/aś:

> W dniu 2016-12-06 o 13:20, pueblo pisze:
>
>> Problem wynika głównie z tego, że jednak większość klientów nie zna
>> się na sprzęcie i stąd mogą wyniknąć nieporozumienia w realizowaniu
>> gwarancji przez producenta w przypadku laptopa zmodyfikowanego
>> przez sprzedawcę. A tak naprawdę chyba wszyscy producenci laptopów
>> pozwalają na ingerencję w sprzęt - wymiany, zamiany dysków, ram. -
>> bez utraty gwaracji, pod warunkiem, że się czegoś nie uszkodzi
>> fizycznie.
>
> Dotychczas były skargi nabywców którzy oddając laptop do naprawy
> gwarancyjnej musieli też oddać dysk który sprzedawca z laptopa
> wydłubał bez konsultacji z producentem.
> Znalezienie producenta laptopa który przyjmie i zrealizuje
> naprawę w tak modyfikowanym sprzęcie może być niewykonalne.
> Ale daj znać na grupie jak takiego znajdziesz.
>
>
> Pozdrawiam
>

Z tego co się dość wnikliwie dowiadywałem, to takich problemów nie robi
Acer i Fujitsu. Oczywiście domyślne (moje) założenie jest takie, że
przed wysyłką na gwarancję użytkownik jest 100% pewny, że awaria nie
dotyczy jego prywatnego dysku.
W przypadku Asusa i chyba HP, rzeczywiście mieli takie wymagania, przy
czym w Asusie podobno mogą odmówić naprawy bez oryginalnego dysku, a w
HP to wymontują ten "obcy element" i odeślą go w woreczku razem z
laptopem (naprawionym), jeśli dobrze pamiętam. Co do Della i NBD, to
myślę, że nie ma problemu dogadać się z serwisantem na miejscu. Zresztą
w przypadku HP z jakiejś serii biznesowej też nie powinno być
problemów. Wszystkie moje przypuszczenia opieram na niedawnym
rekonesansie - przeglądanie forów (?) tematycznych itp., ale skleroza
zadbała o brak konkretów.


Re: Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?

2016-12-06 22:27:07 - "jakson"

>> http://www.wykop.pl/ramka/2052448/uwaga-na-firme-x-k
om-uzywane-serwisowane-laptopy-jako-nowe/

Niestety potwierdzam.
Kupilem nowego lapsa a dostalem uzywanego (~3000 pln).



Re: Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?

2016-12-07 15:13:33 - RadoslawF

W dniu 2016-12-06 o 22:27, pueblo pisze:

>>> Problem wynika głównie z tego, że jednak większość klientów nie zna
>>> się na sprzęcie i stąd mogą wyniknąć nieporozumienia w realizowaniu
>>> gwarancji przez producenta w przypadku laptopa zmodyfikowanego
>>> przez sprzedawcę. A tak naprawdę chyba wszyscy producenci laptopów
>>> pozwalają na ingerencję w sprzęt - wymiany, zamiany dysków, ram. -
>>> bez utraty gwaracji, pod warunkiem, że się czegoś nie uszkodzi
>>> fizycznie.
>>
>> Dotychczas były skargi nabywców którzy oddając laptop do naprawy
>> gwarancyjnej musieli też oddać dysk który sprzedawca z laptopa
>> wydłubał bez konsultacji z producentem.
>> Znalezienie producenta laptopa który przyjmie i zrealizuje
>> naprawę w tak modyfikowanym sprzęcie może być niewykonalne.
>> Ale daj znać na grupie jak takiego znajdziesz.
>>
>
> Z tego co się dość wnikliwie dowiadywałem, to takich problemów nie robi
> Acer i Fujitsu. Oczywiście domyślne (moje) założenie jest takie, że
> przed wysyłką na gwarancję użytkownik jest 100% pewny, że awaria nie
> dotyczy jego prywatnego dysku.
> W przypadku Asusa i chyba HP, rzeczywiście mieli takie wymagania, przy
> czym w Asusie podobno mogą odmówić naprawy bez oryginalnego dysku, a w
> HP to wymontują ten "obcy element" i odeślą go w woreczku razem z
> laptopem (naprawionym), jeśli dobrze pamiętam. Co do Della i NBD, to
> myślę, że nie ma problemu dogadać się z serwisantem na miejscu. Zresztą
> w przypadku HP z jakiejś serii biznesowej też nie powinno być
> problemów. Wszystkie moje przypuszczenia opieram na niedawnym
> rekonesansie - przeglądanie forów (?) tematycznych itp., ale skleroza
> zadbała o brak konkretów.
>
No zobacz a ja po lekturze for i grupy wnioski wysnuwam całkiem
inne. :-)


Pozdrawiam


Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS