Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

Franc Data ostatniej zmiany: 2011-03-23 11:45:44

Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-21 11:47:24 - Franc

Witam grupe,

Mam dylemat zwiazany z zakupem sprzetu do nowopostajego biura - dwa kompy
stacjonarne + laptop dla szefowej.
Sama konfiguracja to myślę, że mały problem - zastosowania biurowe i coś na
pewno bym wybrał.

Gorzej z serwisem. Tutaj się nie znam kompletnie kto, co i jak.
System musi działać na zasadzie - dzisiaj jest problem, jutro medluje się
człowiek i naprawia, wymienia. Bez wysyłania kurierami, 2-tygodni
oczekiwania.

Idealne rozwiązanie to kupno sprzętu + zaawansowanej obsługi do niego.

Coś mi po głowie chodził DELL, ale to bardziej gdzieś-ktoś-coś
napisał/powiedział.

Prośba więc do Was - poradzcie/podpowiedzcie.
--
Franc



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-21 11:52:10 - Kamil 'Model'

W dniu 2011-03-21 11:47, Franc pisze:
> Witam grupe,
>
> Mam dylemat zwiazany z zakupem sprzetu do nowopostajego biura - dwa kompy
> stacjonarne + laptop dla szefowej.
> Sama konfiguracja to myślę, że mały problem - zastosowania biurowe i coś na
> pewno bym wybrał.
>
> Gorzej z serwisem. Tutaj się nie znam kompletnie kto, co i jak.
> System musi działać na zasadzie - dzisiaj jest problem, jutro medluje się
> człowiek i naprawia, wymienia. Bez wysyłania kurierami, 2-tygodni
> oczekiwania.
>
> Idealne rozwiązanie to kupno sprzętu + zaawansowanej obsługi do niego.
>
> Coś mi po głowie chodził DELL, ale to bardziej gdzieś-ktoś-coś
> napisał/powiedział.
>
> Prośba więc do Was - poradzcie/podpowiedzcie.

Dell i inne firmy mają gwarancję NBD (next business day). W praktyce
wygląda to tak, że dzwonisz na infolinie, zgłaszasz awarię sprzętu i
czekasz albo na część albo na serwisanta. W większości przypadków jest
to NBD ale w praktyce wygląda to tak, że w przypadku dostępności części
w Polsce. Czasem trzeba czekać i 3 dni, zanim w ogóle technik się
skontaktuje i raczy przyjechać do uszkodzonego sprzętu. U mnie nawet
było tak, że 3 razy przyjeżdżał technik do laptopa Dell (uszkodzona
karta dźwiękowa). Pierwszy raz wział nie to co trzeba, po 5 dniach
przyjechał drugi raz i też miał nie tą część co trzeba, dopiero za 3
razem było ok, ale z NBD zrobiło się nieco ponad 2 tygodnie...



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-21 12:00:35 - Franc

Dnia Mon, 21 Mar 2011 11:52:10 +0100, Kamil 'Model' napisał(a):

> Dell i inne firmy mają gwarancję NBD (next business day). W praktyce
> wygląda to tak, że dzwonisz na infolinie, zgłaszasz awarię sprzętu i
> czekasz albo na część albo na serwisanta. W większości przypadków jest
> to NBD ale w praktyce wygląda to tak, że w przypadku dostępności części
> w Polsce. Czasem trzeba czekać i 3 dni, zanim w ogóle technik się
> skontaktuje i raczy przyjechać do uszkodzonego sprzętu. U mnie nawet
> było tak, że 3 razy przyjeżdżał technik do laptopa Dell (uszkodzona
> karta dźwiękowa). Pierwszy raz wział nie to co trzeba, po 5 dniach
> przyjechał drugi raz i też miał nie tą część co trzeba, dopiero za 3
> razem było ok, ale z NBD zrobiło się nieco ponad 2 tygodnie...

Witam,

Dziękuje za informację. Właśnie o takim NBD mi b. zależy. Myślisz, że tylko
DELL ma poślizgi, czy inne firmy też tak mają (muszę przyznać, że innych
firm nie znam -jakbyś rzucił parę, poszukałbym o nich w sieci).

--
Franc



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-21 12:20:23 - Kamil 'Model'

W dniu 2011-03-21 12:00, Franc pisze:
> Dnia Mon, 21 Mar 2011 11:52:10 +0100, Kamil 'Model' napisał(a):
>
>> Dell i inne firmy mają gwarancję NBD (next business day). W praktyce
>> wygląda to tak, że dzwonisz na infolinie, zgłaszasz awarię sprzętu i
>> czekasz albo na część albo na serwisanta. W większości przypadków jest
>> to NBD ale w praktyce wygląda to tak, że w przypadku dostępności części
>> w Polsce. Czasem trzeba czekać i 3 dni, zanim w ogóle technik się
>> skontaktuje i raczy przyjechać do uszkodzonego sprzętu. U mnie nawet
>> było tak, że 3 razy przyjeżdżał technik do laptopa Dell (uszkodzona
>> karta dźwiękowa). Pierwszy raz wział nie to co trzeba, po 5 dniach
>> przyjechał drugi raz i też miał nie tą część co trzeba, dopiero za 3
>> razem było ok, ale z NBD zrobiło się nieco ponad 2 tygodnie...
>
> Witam,
>
> Dziękuje za informację. Właśnie o takim NBD mi b. zależy. Myślisz, że tylko
> DELL ma poślizgi, czy inne firmy też tak mają (muszę przyznać, że innych
> firm nie znam -jakbyś rzucił parę, poszukałbym o nich w sieci).
>

Ja miałem styczność z HP i Dellem (mam jeszcze sprzęt Fujitsu i Lexmark,
ale jest to nowy sprzęt i jeszcze się nie zepsuł). Z HP też jest czasem
poślizg 2 dniowy. Choć lepiej mi się gada z serwisem HP niż Della. HP w
większości przysyła nową część, lub do drukarki przyjeżdża ludek z
serwisu (notabene ta sama firma obsługuje della i hp u nas w Toruniu).
Jedyna porażka jak na razie z serwisem HP, to niestety wysłanie całego
kompa do serwisu zewnętrznego. Padła sieć na płycie i nie chcieli wysłać
płyty tylko całego kompa. Na szczęście nie trzeba było wysyłać kompa z
dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-21 18:01:56 - Kamil

On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:

> dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
> HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
> talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.


Po co?



--
Pozdrawiam
Kamil



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-21 22:29:36 - BQB

W dniu 2011-03-21 18:01, Kamil pisze:
> On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:
>
>> dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
>> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
>> HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
>> talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.
>
>
> Po co?

Aby nikt danych nie odczytał.



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 08:05:38 - Kamil 'Model'

W dniu 2011-03-21 18:01, Kamil pisze:
> On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:
>
>> dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
>> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
>> HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
>> talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.
>
>
> Po co?
>
>
>
Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w
takiej a nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy
użytkownik trzyma ważne dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co
gorsze na pulpicie.
Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w
poszukiwaniu filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z
uwalona elektroniką to tacy serwisanci podmieniają elektronikę i
patrzą co tam ludziki mieli na dyskach



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 08:22:46 - qwerty

Użytkownik Kamil 'Model' napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:im9ho4$n2h$1@inews.gazeta.pl...
> Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w takiej a
> nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy użytkownik trzyma ważne
> dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co gorsze na pulpicie.
> Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w poszukiwaniu
> filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z uwalona elektroniką to
> tacy serwisanci podmieniają elektronikę i patrzą co tam ludziki mieli na
> dyskach

Dlatego warto szyfrować partycje.




Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 08:52:15 - Kamil 'Model'

W dniu 2011-03-22 08:22, qwerty pisze:
> Użytkownik Kamil 'Model' napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:im9ho4$n2h$1@inews.gazeta.pl...
>> Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w
>> takiej a nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy
>> użytkownik trzyma ważne dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co
>> gorsze na pulpicie.
>> Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w
>> poszukiwaniu filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z
>> uwalona elektroniką to tacy serwisanci podmieniają elektronikę i
>> patrzą co tam ludziki mieli na dyskach
>
> Dlatego warto szyfrować partycje.
Tak, ale na to trzeba mieć kasę (no bo albo klucz sprzętowy do
szyfrowania albo soft) ale to kosztuje i to dużo. Przy mojej ilości
sprzętu (ponad 450 maszyn) to już są koszta spore. Więc trzeba sobie
radzić inaczej. I tak jest dobrze, bo już ok. 75% użyszkodników nauczyło
się, że ważne dla nich dane (oczywiście służbowe) trzyma się na zasobach
sieciowych, a nie na dysku lokalnym, bo jak ten padnie to goodbye. Choć
już mieliśmy akcję, gdzie trzeba było odzyskac dane z jednego dysku i
przyszła ładna faktura z Ontracka na kwotę nieco ponad 7k PLN.



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 11:56:38 - qwerty

Użytkownik Kamil 'Model' napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:im9kfg$2n1$1@inews.gazeta.pl...
> Tak, ale na to trzeba mieć kasę (no bo albo klucz sprzętowy do szyfrowania
> albo soft) ale to kosztuje i to dużo. Przy mojej ilości sprzętu (ponad 450
> maszyn) to już są koszta spore.

To nie kupuj tylko użyj np. truecrypt.




Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 12:03:12 - Andrzej Ława

W dniu 22.03.2011 08:52, Kamil 'Model' pisze:

> już mieliśmy akcję, gdzie trzeba było odzyskac dane z jednego dysku i
> przyszła ładna faktura z Ontracka na kwotę nieco ponad 7k PLN.

A co padło? Jeśli np. głowica, to strasznie zdarli.



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 12:55:58 - Kamil 'Model'

W dniu 2011-03-22 12:03, Andrzej Ława pisze:
> W dniu 22.03.2011 08:52, Kamil 'Model' pisze:
>
>> już mieliśmy akcję, gdzie trzeba było odzyskac dane z jednego dysku i
>> przyszła ładna faktura z Ontracka na kwotę nieco ponad 7k PLN.
>
> A co padło? Jeśli np. głowica, to strasznie zdarli.

Hmmm... Kurcze już dokładnie nie pamiętam, było to ponad 3 lata temu,
ale coś mi świta, że dysk sobie stukał. A dane były bardzo ważne. Była
na nim baza danych (niestety 2 dni przed przegraniem bazy na serwer).
Czasy wtedy były jakie były i dopiero ogarniałem wszystko po
poprzedniku, który bardzo zaniedbał te kwestie. Bo jak mogła być baza
danych bez kopii na dysku lokalnym (znaczy się kopia była ale sprzed
ponad 3 miesięcy). Trzeba było odzyskać dane i koniec. A 2 dni wcześniej
przyszedł serwer i dopiero był konfigurowany. Więc nie zdążyłem baz
przekopiować na niego. A były sobie takie 4 komputery, które obsługiwały
jakieś bazy i miały je na dysku. Co lepsze, kompy te robiły za serwery
dla tych baz. No był niezły burdel z tym wszystkim.



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 13:15:16 - Andrzej Ława

W dniu 22.03.2011 12:55, Kamil 'Model' pisze:

> Hmmm... Kurcze już dokładnie nie pamiętam, było to ponad 3 lata temu,
> ale coś mi świta, że dysk sobie stukał. A dane były bardzo ważne. Była

To sporo zdarli. Ale może wtedy była mniejsza konkurencja ;)

Teraz za odzyskanie dysku z uszkodzonymi głowicami/pozycjonerem jedna
firma zainkasowała 3 tysiące.

Poprzedni admin, geniusz, skonfigurował WD MyBook jako JBOD, zamiast w
mirroringu (dobrze, że nie miał opcji ustawienia RAID0, bo dopiero
byłaby masakra).

Użyszkodnicy oczywiście zapchali go prawie do końca i to co gorsza
jedynymi, jak się okazało, kopiami danych (bo był taki duży i wygodny).

Zacząłem proces jego stopniowego porządkowania i opróżniania, żeby
przestawić go na mirroring, ale nie zdążyłem...



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 13:24:12 - Heraklit

Był sobie taki dzień: 22 marzec (wtorek), gdy o godzinie 13:15 *Andrzej
Ława* naskrobał(a):


> Użyszkodnicy
daruj sobie uszczypliwości. Dzięki, jak ich nazywasz użyszkodnicy masz
pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.


--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-03-22 13:22:29



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 13:27:14 - Andrzej Ława

W dniu 22.03.2011 13:24, Heraklit pisze:
> Był sobie taki dzień: 22 marzec (wtorek), gdy o godzinie 13:15 *Andrzej
> Ława* naskrobał(a):
>
>
>> Użyszkodnicy
> daruj sobie uszczypliwości. Dzięki, jak ich nazywasz użyszkodnicy masz
> pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.
>
>
To nie było uszczypliwe tylko pieszczotliwe ;)

Poczucie humoru straciłeś w wypadku, czy od małego jesteś poszkodowany?




Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 14:31:03 - Heraklit

Był sobie taki dzień: 22 marzec (wtorek), gdy o godzinie 13:27 *Andrzej
Ława* naskrobał(a):

>>> Użyszkodnicy
>> daruj sobie uszczypliwości. Dzięki, jak ich nazywasz użyszkodnicy masz
>> pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.
> To nie było uszczypliwe tylko pieszczotliwe ;)
>
> Poczucie humoru straciłeś w wypadku, czy od małego jesteś poszkodowany?

ależ to śmieszne:)


--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-03-22 14:30:22



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 13:28:26 - Andrzej Ława

W dniu 22.03.2011 13:24, Heraklit pisze:
> masz pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.

PS: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ MegaROTFL




Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 13:49:05 - Kamil 'Model'

W dniu 2011-03-22 13:28, Andrzej Ława pisze:
> W dniu 22.03.2011 13:24, Heraklit pisze:
>> masz pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.
>
> PS: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ MegaROTFL
>
Zgadzam się. Wysokie wynagrodzenie a co to jest??



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 14:19:42 - Heraklit

Był sobie taki dzień: 22 marzec (wtorek), gdy o godzinie 13:49 *Kamil
'Model'* naskrobał(a):

> W dniu 2011-03-22 13:28, Andrzej Ława pisze:
>> W dniu 22.03.2011 13:24, Heraklit pisze:
>>> masz pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.
>>
>> PS: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ MegaROTFL
>>
> Zgadzam się. Wysokie wynagrodzenie a co to jest??
nie co, a z kim porównujesz.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-03-22 14:18:58



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 14:30:16 - Kamil 'Model'

W dniu 2011-03-22 14:19, Heraklit pisze:
> Był sobie taki dzień: 22 marzec (wtorek), gdy o godzinie 13:49 *Kamil
> 'Model'* naskrobał(a):
>
>> W dniu 2011-03-22 13:28, Andrzej Ława pisze:
>>> W dniu 22.03.2011 13:24, Heraklit pisze:
>>>> masz pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.
>>>
>>> PS: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ MegaROTFL
>>>
>> Zgadzam się. Wysokie wynagrodzenie a co to jest??
> nie co, a z kim porównujesz.
>
No porównuje do innych wynagrodzeń informatyków to zarabiam dużo mniej
niż uważam że powinienem. Ale patrząc na realia Torunia i płace w
sektorze publicznym to jest tak w miarę. Zawsze może ktoś powiedzieć to
wyjedź z Torunia, gdzie indziej dostaniesz dużo więcej, ale Toruń mnie
trzyma mocno (jest jak jest) i wyjechać nie mogę, po prostu nie mogę.



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 14:43:34 - Kamil

On 22/03/2011 13:30, Kamil 'Model' wrote:
> W dniu 2011-03-22 14:19, Heraklit pisze:
>> Był sobie taki dzień: 22 marzec (wtorek), gdy o godzinie 13:49 *Kamil
>> 'Model'* naskrobał(a):
>>
>>> W dniu 2011-03-22 13:28, Andrzej Ława pisze:
>>>> W dniu 22.03.2011 13:24, Heraklit pisze:
>>>>> masz pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.
>>>>
>>>> PS: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ MegaROTFL
>>>>
>>> Zgadzam się. Wysokie wynagrodzenie a co to jest??
>> nie co, a z kim porównujesz.
>>
> No porównuje do innych wynagrodzeń informatyków to zarabiam dużo mniej
> niż uważam że powinienem. Ale patrząc na realia Torunia i płace w
> sektorze publicznym to jest tak w miarę. Zawsze może ktoś powiedzieć to
> wyjedź z Torunia, gdzie indziej dostaniesz dużo więcej, ale Toruń mnie
> trzyma mocno (jest jak jest) i wyjechać nie mogę, po prostu nie mogę.

Heh, trzy lata mieszkałem w Toruniu, przyjemne miasto ale z pracą
faktycznie nie jest najlepiej. Sentyment jednak został, zawsze nadrabiam
drogi przejazdem, żeby wypić piwo pod aniołem.



--
Pozdrawiam
Kamil



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 14:48:19 - Kamil 'Model'

W dniu 2011-03-22 14:43, Kamil pisze:

>
> Heh, trzy lata mieszkałem w Toruniu, przyjemne miasto ale z pracą
> faktycznie nie jest najlepiej. Sentyment jednak został, zawsze nadrabiam
> drogi przejazdem, żeby wypić piwo pod aniołem.
>
>
>

No to już nie będziesz miał gdzie wypić browara. Piwnica pod Aniołem
jakiś czas temu została zamknięta :( Teraz znalazł się nowy najemca i ma
być coś nowego niby w podobnym klimacie. No cóż. Na szczęście jest sporo
innych fajnych miejsc na wypicie browca w Toruniu :)



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 14:54:11 - Kamil

On 22/03/2011 13:48, Kamil 'Model' wrote:
> W dniu 2011-03-22 14:43, Kamil pisze:
>
>>
>> Heh, trzy lata mieszkałem w Toruniu, przyjemne miasto ale z pracą
>> faktycznie nie jest najlepiej. Sentyment jednak został, zawsze nadrabiam
>> drogi przejazdem, żeby wypić piwo pod aniołem.
>>
>>
>>
>
> No to już nie będziesz miał gdzie wypić browara. Piwnica pod Aniołem
> jakiś czas temu została zamknięta :( Teraz znalazł się nowy najemca i ma
> być coś nowego niby w podobnym klimacie. No cóż. Na szczęście jest sporo
> innych fajnych miejsc na wypicie browca w Toruniu :)

Szkoda, przyjemne miejsce. Swoją drogą to współpracowaliśmy kiedyś z
kilkoma toruńskimi urzędami, może nawet robiłeś coś wspólnie z firmą na
C., wtedy jeszcze przy Dekerta mieli siedzibę.



--
Pozdrawiam
Kamil



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 15:02:07 - Kamil 'Model'

W dniu 2011-03-22 14:54, Kamil pisze:
> On 22/03/2011 13:48, Kamil 'Model' wrote:
>> W dniu 2011-03-22 14:43, Kamil pisze:
>>
>>>
>>> Heh, trzy lata mieszkałem w Toruniu, przyjemne miasto ale z pracą
>>> faktycznie nie jest najlepiej. Sentyment jednak został, zawsze nadrabiam
>>> drogi przejazdem, żeby wypić piwo pod aniołem.
>>>
>>>
>>>
>>
>> No to już nie będziesz miał gdzie wypić browara. Piwnica pod Aniołem
>> jakiś czas temu została zamknięta :( Teraz znalazł się nowy najemca i ma
>> być coś nowego niby w podobnym klimacie. No cóż. Na szczęście jest sporo
>> innych fajnych miejsc na wypicie browca w Toruniu :)
>
> Szkoda, przyjemne miejsce. Swoją drogą to współpracowaliśmy kiedyś z
> kilkoma toruńskimi urzędami, może nawet robiłeś coś wspólnie z firmą na
> C., wtedy jeszcze przy Dekerta mieli siedzibę.
>
>
>
Heh... Może i się znamy nawet. Kojarzę Kamila z Com... Ja kiedyś robiłem
w firmie na B. która miała siedzibę na żelaznej :)



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 15:10:24 - Kamil

On 22/03/2011 14:02, Kamil 'Model' wrote:
> W dniu 2011-03-22 14:54, Kamil pisze:
>> On 22/03/2011 13:48, Kamil 'Model' wrote:
>>> W dniu 2011-03-22 14:43, Kamil pisze:
>>>
>>>>
>>>> Heh, trzy lata mieszkałem w Toruniu, przyjemne miasto ale z pracą
>>>> faktycznie nie jest najlepiej. Sentyment jednak został, zawsze
>>>> nadrabiam
>>>> drogi przejazdem, żeby wypić piwo pod aniołem.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>> No to już nie będziesz miał gdzie wypić browara. Piwnica pod Aniołem
>>> jakiś czas temu została zamknięta :( Teraz znalazł się nowy najemca i ma
>>> być coś nowego niby w podobnym klimacie. No cóż. Na szczęście jest sporo
>>> innych fajnych miejsc na wypicie browca w Toruniu :)
>>
>> Szkoda, przyjemne miejsce. Swoją drogą to współpracowaliśmy kiedyś z
>> kilkoma toruńskimi urzędami, może nawet robiłeś coś wspólnie z firmą na
>> C., wtedy jeszcze przy Dekerta mieli siedzibę.
>>
>>
>>
> Heh... Może i się znamy nawet. Kojarzę Kamila z Com... Ja kiedyś robiłem
> w firmie na B. która miała siedzibę na żelaznej :)

Jeśli to było w okolicy 2002-2004r to całkiem możliwe. :)




--
Pozdrawiam
Kamil



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-23 07:50:45 - Kamil 'Model'

W dniu 2011-03-22 15:10, Kamil pisze:
> On 22/03/2011 14:02, Kamil 'Model' wrote:
>> W dniu 2011-03-22 14:54, Kamil pisze:
>>> On 22/03/2011 13:48, Kamil 'Model' wrote:
>>>> W dniu 2011-03-22 14:43, Kamil pisze:
>>>>
>>>>>
>>>>> Heh, trzy lata mieszkałem w Toruniu, przyjemne miasto ale z pracą
>>>>> faktycznie nie jest najlepiej. Sentyment jednak został, zawsze
>>>>> nadrabiam
>>>>> drogi przejazdem, żeby wypić piwo pod aniołem.
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>> No to już nie będziesz miał gdzie wypić browara. Piwnica pod Aniołem
>>>> jakiś czas temu została zamknięta :( Teraz znalazł się nowy najemca
>>>> i ma
>>>> być coś nowego niby w podobnym klimacie. No cóż. Na szczęście jest
>>>> sporo
>>>> innych fajnych miejsc na wypicie browca w Toruniu :)
>>>
>>> Szkoda, przyjemne miejsce. Swoją drogą to współpracowaliśmy kiedyś z
>>> kilkoma toruńskimi urzędami, może nawet robiłeś coś wspólnie z firmą na
>>> C., wtedy jeszcze przy Dekerta mieli siedzibę.
>>>
>>>
>>>
>> Heh... Może i się znamy nawet. Kojarzę Kamila z Com... Ja kiedyś robiłem
>> w firmie na B. która miała siedzibę na żelaznej :)
>
> Jeśli to było w okolicy 2002-2004r to całkiem możliwe. :)
>
>
>
>
No dokładnie od 2003 do 2006 siedziałem w firmie B.
A wcześniej nie siedziałeś w pseudo firmie na ulicy Józefa, z tyłu
warsztatów samochodówki??




Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-23 11:03:26 - Kamil

On 23/03/2011 06:50, Kamil 'Model' wrote:

>>> Heh... Może i się znamy nawet. Kojarzę Kamila z Com... Ja kiedyś robiłem
>>> w firmie na B. która miała siedzibę na żelaznej :)
>>
>> Jeśli to było w okolicy 2002-2004r to całkiem możliwe. :)
>>
>>
>>
>>
> No dokładnie od 2003 do 2006 siedziałem w firmie B.
> A wcześniej nie siedziałeś w pseudo firmie na ulicy Józefa, z tyłu
> warsztatów samochodówki??

Ano, ale szybko urwałem sie do UK na studia i tak już zostało, chyba też
cię dobrze kojarzę. :)



--
Pozdrawiam
Kamil



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 12:54:18 - Kamil

On 22/03/2011 07:05, Kamil 'Model' wrote:
> W dniu 2011-03-21 18:01, Kamil pisze:
>> On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:
>>
>>> dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
>>> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
>>> HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
>>> talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.
>>
>>
>> Po co?
>>
>>
>>
> Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w
> takiej a nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy
> użytkownik trzyma ważne dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co
> gorsze na pulpicie.
> Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w
> poszukiwaniu filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z
> uwalona elektroniką to tacy serwisanci podmieniają elektronikę i
> patrzą co tam ludziki mieli na dyskach

Jesli dysk jeszcze zyje, to proponuje to:

www.dban.org


Przyznaje ci racje, ja po prostu padnietego w okresie gwarancyjnym nie
widzialem od wieeelu lat, a mamy na wszystko 3-letnia gwarancje NBD
Della, wiec problem w zasadzie nie istnieje. Duzy klient bez problemu
dogada sie w sprawie zatrzymania dysku, od tego jest account manager w
Dellu, zeby takie sprawy wyjasniac, trzymamy tu rozne poufne dane i
jeszcze nigdy nie trzeba bylo odsylac dyskow do producenta.





--
Pozdrawiam
Kamil



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 13:00:25 - Kamil 'Model'

W dniu 2011-03-22 12:54, Kamil pisze:
> On 22/03/2011 07:05, Kamil 'Model' wrote:
>> W dniu 2011-03-21 18:01, Kamil pisze:
>>> On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:
>>>
>>>> dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
>>>> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania
>>>> starego.
>>>> HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
>>>> talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.
>>>
>>>
>>> Po co?
>>>
>>>
>>>
>> Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w
>> takiej a nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy
>> użytkownik trzyma ważne dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co
>> gorsze na pulpicie.
>> Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w
>> poszukiwaniu filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z
>> uwalona elektroniką to tacy serwisanci podmieniają elektronikę i
>> patrzą co tam ludziki mieli na dyskach
>
> Jesli dysk jeszcze zyje, to proponuje to:
>
> www.dban.org
>
>
> Przyznaje ci racje, ja po prostu padnietego w okresie gwarancyjnym nie
> widzialem od wieeelu lat, a mamy na wszystko 3-letnia gwarancje NBD
> Della, wiec problem w zasadzie nie istnieje. Duzy klient bez problemu
> dogada sie w sprawie zatrzymania dysku, od tego jest account manager w
> Dellu, zeby takie sprawy wyjasniac, trzymamy tu rozne poufne dane i
> jeszcze nigdy nie trzeba bylo odsylac dyskow do producenta.
>
>
>
>
>
No ja mam tylko sprzęt dell, hp i fujitsu. Dysk padł bodajże 2 czy 3
razy na gwarancji a i to i tak tylko w laptopach. Z dellem nie było
problemu z dyskiem, ale HP już sobie wymyśla, że dysk muszą mieć i
koniec. Więc sporo gadania z kierownikami czy kimś innym u nich w
serwisie i stanęło na tym, że wykręcamy talerze i odsyłamy kompletną
obudowę i elektronikę dysku.



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 13:02:14 - Kamil

On 22/03/2011 12:00, Kamil 'Model' wrote:

> No ja mam tylko sprzęt dell, hp i fujitsu. Dysk padł bodajże 2 czy 3
> razy na gwarancji a i to i tak tylko w laptopach. Z dellem nie było
> problemu z dyskiem, ale HP już sobie wymyśla, że dysk muszą mieć i
> koniec. Więc sporo gadania z kierownikami czy kimś innym u nich w
> serwisie i stanęło na tym, że wykręcamy talerze i odsyłamy kompletną
> obudowę i elektronikę dysku.


Też jakiś sposób. :)

Laptopy czy pendrive to już zupełnie inna działka, jeśli jest na nich
cokolwiek istotnego, bez szyfrowania nie dajemy wogóle w ręce
użytkownikom. Zgubić/dać ukraść dość łatwo.


--
Pozdrawiam
Kamil



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 13:50:46 - Kamil 'Model'

W dniu 2011-03-22 13:02, Kamil pisze:
> On 22/03/2011 12:00, Kamil 'Model' wrote:
>
>> No ja mam tylko sprzęt dell, hp i fujitsu. Dysk padł bodajże 2 czy 3
>> razy na gwarancji a i to i tak tylko w laptopach. Z dellem nie było
>> problemu z dyskiem, ale HP już sobie wymyśla, że dysk muszą mieć i
>> koniec. Więc sporo gadania z kierownikami czy kimś innym u nich w
>> serwisie i stanęło na tym, że wykręcamy talerze i odsyłamy kompletną
>> obudowę i elektronikę dysku.
>
>
> Też jakiś sposób. :)
>
> Laptopy czy pendrive to już zupełnie inna działka, jeśli jest na nich
> cokolwiek istotnego, bez szyfrowania nie dajemy wogóle w ręce
> użytkownikom. Zgubić/dać ukraść dość łatwo.
>
>
Pendrive u nas nie istnieją. Polityka bezpieczeństwa zabrania i koniec.
Do tego Eset ma opcję blokowania nośników wymiennych, więc nic sobie nie
zrobią :)



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 13:55:33 - Kamil

On 22/03/2011 12:50, Kamil 'Model' wrote:
> W dniu 2011-03-22 13:02, Kamil pisze:
>> On 22/03/2011 12:00, Kamil 'Model' wrote:
>>
>>> No ja mam tylko sprzęt dell, hp i fujitsu. Dysk padł bodajże 2 czy 3
>>> razy na gwarancji a i to i tak tylko w laptopach. Z dellem nie było
>>> problemu z dyskiem, ale HP już sobie wymyśla, że dysk muszą mieć i
>>> koniec. Więc sporo gadania z kierownikami czy kimś innym u nich w
>>> serwisie i stanęło na tym, że wykręcamy talerze i odsyłamy kompletną
>>> obudowę i elektronikę dysku.
>>
>>
>> Też jakiś sposób. :)
>>
>> Laptopy czy pendrive to już zupełnie inna działka, jeśli jest na nich
>> cokolwiek istotnego, bez szyfrowania nie dajemy wogóle w ręce
>> użytkownikom. Zgubić/dać ukraść dość łatwo.
>>
>>
> Pendrive u nas nie istnieją. Polityka bezpieczeństwa zabrania i koniec.
> Do tego Eset ma opcję blokowania nośników wymiennych, więc nic sobie nie
> zrobią :)


Kwestia potrzeb, trudno kupowac laptopa kazdemu, kto musi od czasu do
czasu pokazac power pointa na jakiejs konferencji, a takie prezentacje
tez moga zawierac dosc istotne dane. :)



--
Pozdrawiam
Kamil



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 13:57:00 - WAM

On Mon, 21 Mar 2011 12:20:23 +0100, Kamil 'Model'
wrote:

>Ja miałem styczność z HP i Dellem (mam jeszcze sprzęt Fujitsu i Lexmark,
>ale jest to nowy sprzęt i jeszcze się nie zepsuł). Z HP też jest czasem
>poślizg 2 dniowy.
U mnie jak wentylatorek w HP działał za głośno to jego wymiana (NBD)
trwała ok 20 dni. Pierwszy kontakt zwrotny po zgłoszeniu był po 2
dniach roboczych więc nie było szans aby dochowali terminu. Później 2
dni jechała część, a jak już dojechała to się okazało że przysłali
radiator zamiast wentylatora. I kolejne kilkanaście dni czekania na
wentylator. Faktem jest że sprzęt był przez ten czas sprawny tylko za
głośno chodził :)

Innym razem gdy w innym HP padła płyta to faktycznie w NBD zrobili.

>Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
>Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
>HP tego nie ma,
Nie szukałem nigdy tej opcji w HP ale serwisant przy wymianie
padniętego DVD w serwerze HP pytał czy posiadam ją wykupioną w razie
awarii dysków serwera.

WAM
--
mezrom dan ysazcw -> www.nadmorze.pl <- wczasy nad morzem



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-22 14:12:49 - Kamil

On 22/03/2011 12:57, WAM wrote:
> On Mon, 21 Mar 2011 12:20:23 +0100, Kamil 'Model'
> wrote:
>
>> Ja miałem styczność z HP i Dellem (mam jeszcze sprzęt Fujitsu i Lexmark,
>> ale jest to nowy sprzęt i jeszcze się nie zepsuł). Z HP też jest czasem
>> poślizg 2 dniowy.
> U mnie jak wentylatorek w HP działał za głośno to jego wymiana (NBD)
> trwała ok 20 dni. Pierwszy kontakt zwrotny po zgłoszeniu był po 2
> dniach roboczych więc nie było szans aby dochowali terminu. Później 2
> dni jechała część, a jak już dojechała to się okazało że przysłali
> radiator zamiast wentylatora. I kolejne kilkanaście dni czekania na
> wentylator. Faktem jest że sprzęt był przez ten czas sprawny tylko za
> głośno chodził :)
>
> Innym razem gdy w innym HP padła płyta to faktycznie w NBD zrobili.
>
>> Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
>> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
>> HP tego nie ma,
> Nie szukałem nigdy tej opcji w HP ale serwisant przy wymianie
> padniętego DVD w serwerze HP pytał czy posiadam ją wykupioną w razie
> awarii dysków serwera.

Serwerowe dyski też majątku dziś nie kosztują, ale przy desktopowych to
IMHO kompletnie zbędna opcja.

Płacić X razy Y komputerów przez N lat, zeby raz na jakiś czas zatrzymac
dysk, który nowy jest wart 200zł?

Taniej będzie kupić, włożyć i zapomnieć, większość producentów nie
powinna robić z tego tytułu problemów z gwarancją na resztę sprzętu.





--
Pozdrawiam
Kamil



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-21 23:05:32 - Smok Eustachy

Dnia Mon, 21 Mar 2011 12:00:35 +0100, Franc napisał(a):
/../
> Witam,
>
> Dziękuje za informację. Właśnie o takim NBD mi b. zależy. Myślisz, że
> tylko DELL ma poślizgi, czy inne firmy też tak mają (muszę przyznać, że
> innych firm nie znam -jakbyś rzucił parę, poszukałbym o nich w sieci).

To kup 3 stacjonarny jak Ci zależy na NBD.



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-23 11:30:28 - Franc

Dnia Wed, 23 Mar 2011 10:03:26 +0000, Kamil napisał(a):

[ciach...]
Nie ma to jak kawałek flame albo offtopa :-)

--
Krzyżak z Rydzykowa
Franc



Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie

2011-03-23 11:45:44 - Kamil

On 23/03/2011 10:30, Franc wrote:
> Dnia Wed, 23 Mar 2011 10:03:26 +0000, Kamil napisał(a):
>
> [ciach...]
> Nie ma to jak kawałek flame albo offtopa :-)

Offtop już był, to zaraz poflejmujemy. :)



--
Pozdrawiam
Kamil



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS