SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

Michal Data ostatniej zmiany: 2012-08-17 00:32:10

SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 11:31:01 - Michal

Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).

Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych,
specjalizowanych firm komputerowych. I tu problem - jak się ma pecha, to
taka firma za parę miesięcy może nie istnieć, nie mówiąc już o
perspektywie 5 lat. Wczytując się w sieci w opisy realizacji gwarancji
Intela na CPU >2 lata, a przed upływem 3 producenta wnioskuję że te
5 lat gwaracji producenta na SSD to jest w PL dla konsumenta warte tyle,
co nic - w tak niecywilizowanym kraju intel ma w *d klienta detalicznego
i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym. Mylę się?

Jeśli to co opisałem wyżej jest zgodne z prawdą wracam do pierwotnej
koncepcji SSD samsunga - na sam system, więc wystarczy 64GB i będzie
zasadniczo głównie odczyt - tu 830 samsunga spisują się znacznie lepiej
niż dowolne SSD małej pojemności na Sandforce 2281 w trybie 2/4
kanałowym. Problem jest taki, że z tego co widzę kupić SSD Samsunga 64GB
na miejscu w Wawie to jest spory problem - przy GUSie i mawet na
Batorego w weekend praktycznie wszyscy mają tylko OCZ, ew. Adata, jak
trafi się pojedynczy SSD Samsunga to min. 128 GB w cenie > 500 zł - na
sam system ciut drogo i za duża pojemność. Który sklep w Wawie ma SSD
samsunga w dobre cenie i pojemnośći 64 GB - porównywrki zwracają sklepy
sieciowe :/

--
/MB



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 11:54:36 - JoteR

Michal napisał:

> Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych, specjalizowanych
> firm komputerowych. I tu problem - jak
> się ma pecha, to taka firma za parę miesięcy może nie istnieć,
>[...] i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
>zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym.

Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie), duży Jasio
kupuje w jakichś z góry podejrzanych sklepikach (a nuż się nie zwiną?) lub
na - za przeproszeniem - Allegro (a nuż coś przyślą?). A mówią, że instynkt
samozachowawczy wyrabia się z wiekiem.

JoteR




Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 13:00:56 - Marx

On 16.08.2012 11:54, JoteR wrote:
> Michal napisał:
>
>> Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych,
>> specjalizowanych firm komputerowych. I tu problem - jak
>> się ma pecha, to taka firma za parę miesięcy może nie istnieć,
>> [...] i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
>> zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym.
>
> Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie), duży Jasio
> kupuje w jakichś z góry podejrzanych sklepikach (a nuż się nie zwiną?)
> lub na - za przeproszeniem - Allegro (a nuż coś przyślą?). A mówią, że
> instynkt samozachowawczy wyrabia się z wiekiem.

no to mu pomogłeś
Marx



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 15:20:22 - Imię i nazwisko

W dniu 16-08-2012 13:00, Marx pisze:
> On 16.08.2012 11:54, JoteR wrote:
>> Michal napisał:
>>
>>> Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych,
>>> specjalizowanych firm komputerowych. I tu problem - jak
>>> się ma pecha, to taka firma za parę miesięcy może nie istnieć,
>>> [...] i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
>>> zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym.
>>
>> Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie), duży Jasio
>> kupuje w jakichś z góry podejrzanych sklepikach (a nuż się nie zwiną?)
>> lub na - za przeproszeniem - Allegro (a nuż coś przyślą?). A mówią, że
>> instynkt samozachowawczy wyrabia się z wiekiem.
>
> no to mu pomogłeś
> Marx

standardowo przytrolowal bo nie zrozumial tekstu.



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 19:03:00 - JoteR

Marx napisał:

> no to mu pomogłeś

Tak, jeśli wątkopodawca ponownie rozważy sens zakupu w miejscu, co do
którego ma podejrzenia takie, jakie sam wszak opisał, to będę uważał, że mu
pomogłem. W odróżnieniu od trolli, które czują się w obowiązku zacytować
całość dyskusji po to tylko, żeby na końcu dopisać 1 (słownie: jedno)
głupawe zdanie.

JoteR




Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 00:49:45 - JaromirD

JoteR wrote:

> Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie),

To nie tak. Mały Jasio wtyka palec między drzwi bo:
- chce sprawdzić, czy rzeczywiście przytrzaśnie
- chce sprawdzić, czy rzeczywiscie będzie boleć jak przytrzaśnie
- chce sprawdzić, czy rodzice na poważnie zakazali
- i jeszcze kilka innych by się znalazło.
I takie zachowanie Jasia nie ma absolutnie nic wspólnego z jego brakiem
inteligencji, posłuszeństwa, pomyślunku, itp. Dzieci po prostu z natury tak
działają. Co z kolei bardzo denerwuje dorosłych.



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-18 02:40:16 - Santana


Użytkownik JoteR napisał w wiadomości
news:k0ig17$psj$1@inews.gazeta.pl...
> Michal napisał:
>
>> Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych, specjalizowanych
>> firm komputerowych. I tu problem - jak
>> się ma pecha, to taka firma za parę miesięcy może nie istnieć,
>>[...] i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
>>zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym.
>
> Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie), duży Jasio
> kupuje w jakichś z góry podejrzanych sklepikach (a nuż się nie zwiną?) lub
> na - za przeproszeniem - Allegro (a nuż coś przyślą?).

No patrz, od 11 lat kupuję i zawsze (sic!) przysyłają. Może Ty, po prostu,
pierdoła jesteś ? :)





Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 15:18:29 - Imię i nazwisko

W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
>

powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www)
i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
egzemplarz.
przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung. nie wiem gdzie
sobie zyczy odsylac sprzet intel, ale w przypadku w/w sprzet wysyla sie
do wawy.




Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 17:01:34 - chochlik_drukarski


Użytkownik Imię i nazwisko napisał w wiadomości
news:k0is6l$kjt$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
>> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
>> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
>> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
>>
>
> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www) i
> wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
> egzemplarz.
> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung.

Intel naprawia dyski seagate i samsung?

A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii i
rozmowa
wyglądała tak:

Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
reklamować bezpośrednio u Państwa ?
Oni: Nie, spierdalaj





Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 17:34:55 - Przemysław Ryk

Dnia Thu, 16 Aug 2012 17:01:34 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

(ciach?)
> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii i
> rozmowa wyglądała tak:
>
> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
> Oni: Nie, spierdalaj

A jakąś podstawę podano?

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
[ (Tadeusz Kochanowicz) ]



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 18:02:24 - chochlik_drukarski


Użytkownik Przemysław Ryk napisał w wiadomości
news:13eh1jbxfe2r0.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
> Dnia Thu, 16 Aug 2012 17:01:34 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):
>
> (ciach?)
>> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
>> i
>> rozmowa wyglądała tak:
>>
>> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
>> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
>> Oni: Nie, spierdalaj
>
> A jakąś podstawę podano?

Takie mamy zasady. Proszę udać się do sklepu w którym kupił Pan dysk. Czy
mogę
jeszcze w czymś pomóc?




Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 18:14:53 - Przemysław Ryk

Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:02:24 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

>> (ciach?)
>>> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
>>> i rozmowa wyglądała tak:
>>>
>>> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na
>>> gwarancji reklamować bezpośrednio u Państwa ? Oni: Nie, spierdalaj
>>
>> A jakąś podstawę podano?
>
> Takie mamy zasady. Proszę udać się do sklepu w którym kupił Pan dysk. Czy
> mogę jeszcze w czymś pomóc?

Wiesz - mnie kiedyś Orange też próbowało wmówić, że podpisana przez nich
umowa cesji jest nieważna, bo ?na naszej stronie jest zapis, że takiej
operacji można dokonać minimum pół roku po podpisaniu umowy na warunkach
promocyjnych?. Ja mało zajadów za śmiechu nie dostałem, a znajomemu
prawnikowi oczy się od razu świeciły.

Rozumiem (trochę) sytuację, w której odsyłają Cię do producenta kupionego
notebooka - bo np. dyski w tym kanale dystrybucyjnym mogą mieć inne warunki
gwarancji. W sytuacji, w której idziesz do sklepu, kupujesz dysk, dysk pada
i przedstawicielstwo / serwis producenta Cię olewa? Na jakiej podstawie
prawnej?

Nie, żebym oblatany na wszystkie strony w prawie był - po prostu ciekawość
moja. Ja w każdym razie na tekst ?takie mamy zasady? wypaliłbym, że ja też
mam swoje zasady - m.in. sprzęt padnięty oddaję bezpośrednio do serwisu
producenta?

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
[ (Tadeusz Kochanowicz) ]



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 18:45:59 - chochlik_drukarski


Użytkownik Przemysław Ryk napisał w wiadomości
news:sxcec8l8r5nd.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
> Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:02:24 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):
>
> Rozumiem (trochę) sytuację, w której odsyłają Cię do producenta kupionego
> notebooka - bo np. dyski w tym kanale dystrybucyjnym mogą mieć inne
> warunki
> gwarancji. W sytuacji, w której idziesz do sklepu, kupujesz dysk, dysk
> pada
> i przedstawicielstwo / serwis producenta Cię olewa? Na jakiej podstawie
> prawnej?

Pewnie na takiej, że oni nie mają ze mną żadnej umowy, w żaden sposób
nie zobowiązali się tego ze mną załatwiać oraz żaden przepis polskiego
prawa im tego nie nakazuje. Czyli pozostaje dobra wola której w tej sytuacji
najwyraźniej nie mają.

> Nie, żebym oblatany na wszystkie strony w prawie był - po prostu ciekawość
> moja. Ja w każdym razie na tekst ?takie mamy zasady? wypaliłbym, że ja też
> mam swoje zasady - m.in. sprzęt padnięty oddaję bezpośrednio do serwisu
> producenta?

Też zupełnie nie jestem oblatany ale tym tematem się interesuje i nie
spotkałem
się do tej pory z niczym czym można by się w tej sytuacji podeprzeć. Jeśli
ktoś zna przepis mówiący o tym, że producent/dystrybutor/ktokolwiek kto
nie jest bezpośrednim sprzedawcą w stosunku do mnie coś musi to chętnie
przeczytam.




Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 22:44:52 - Przemysław Ryk

Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:45:59 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

>> Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:02:24 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):
>>
>> Rozumiem (trochę) sytuację, w której odsyłają Cię do producenta
>> kupionego notebooka - bo np. dyski w tym kanale dystrybucyjnym mogą mieć
>> inne warunki gwarancji. W sytuacji, w której idziesz do sklepu, kupujesz
>> dysk, dysk pada i przedstawicielstwo / serwis producenta Cię olewa? Na
>> jakiej podstawie prawnej?
>
> Pewnie na takiej, że oni nie mają ze mną żadnej umowy, w żaden sposób
> nie zobowiązali się tego ze mną załatwiać oraz żaden przepis polskiego
> prawa im tego nie nakazuje. Czyli pozostaje dobra wola której w tej sytuacji
> najwyraźniej nie mają.

Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
proszę - jeżeli się mylę.

>> Nie, żebym oblatany na wszystkie strony w prawie był - po prostu ciekawość
>> moja. Ja w każdym razie na tekst ?takie mamy zasady? wypaliłbym, że ja też
>> mam swoje zasady - m.in. sprzęt padnięty oddaję bezpośrednio do serwisu
>> producenta?
>
> Też zupełnie nie jestem oblatany ale tym tematem się interesuje i nie
> spotkałem się do tej pory z niczym czym można by się w tej sytuacji
> podeprzeć. Jeśli ktoś zna przepis mówiący o tym, że
> producent/dystrybutor/ktokolwiek kto nie jest bezpośrednim sprzedawcą w
> stosunku do mnie coś musi to chętnie przeczytam.

Ja się szarpałem odnośnie telefonu - konkretnie Nokii E52. Aparat kupiony w
sklepie w Krakowie, padał regularnie (zwis totalny, nie dało się uruchomić).
Trochę się naszarpałem - pocztątkowo z serwisem Nokii, a potem sprzedawcą, o
wymianę na sprawny egzemplarz. W końcu się udało. Chcesz szczegóły -
podrzucę adres bloga, gdzie to zostało detalicznie opisane.

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
[ (Tadeusz Kochanowicz) ]



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 09:01:02 - januszek

Przemysław Ryk napisa?(a):

> Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
> producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
> proszę - jeżeli się mylę.

Gwarancja to jedno. Postanowienia umowy gwarancyjnej są na stronach
intela. Jeżeli nabywca jest konsumentem a sprzedawca przedsiębiorcą to
niezależnie od gwarancji ma zastosowanie tzw niezgodność towaru z
umową. Jeżeli sprzedawca nie jest przedsiębiorcą (i/lub nabywca nie
jest konsumentem) zastosowanie ma rękojmia z KC

j.


--
Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 09:37:15 - Michal

W dniu 2012-08-16 22:44, Przemysław Ryk pisze:
>> Pewnie na takiej, że oni nie mają ze mną żadnej umowy, w żaden sposób
>> nie zobowiązali się tego ze mną załatwiać oraz żaden przepis polskiego
>> prawa im tego nie nakazuje. Czyli pozostaje dobra wola której w tej sytuacji
>> najwyraźniej nie mają.
>
> Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
> producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
> proszę - jeżeli się mylę.

Niestety źle Ci się wydaje. Rekojmia w obrocie konsumenckim nie istnieje
w PL już blisko 10 lat, w profesjonalnym występuje szczątkowo, bo
najczęściej się ją wyłacza, zresztą zarowno rękojmia jak i obencna
ustawowa zgodność z umową łaczy konsumenta tylko na linii
konsument-bezpośredni sprzedawca, a regres w stosunku do poprzednich
sprzedawców dotyczy tylko sprzedawcy.

Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów
- wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga
sprawdza się w razie godziny W numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła
dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs
intel w PL.

A co do kupowania w małych sklepach - nie lubię kupować części
komputerowych w saturnach / MM itp - zresztą mają one ich mały wybór i
ceny z kosmosu (głupi kabel usb po 70 zł itp?). Większość sklepów w
przejściach przy GUS istnieje kilkanaście lat, wygodne jest że jest ich
sporo w jednym miejscu, więc odpada jeżdżenie po calym mieście za
duperelami, więc opowieści o Jasiu można sobie w buty wsadzić.
Ostrożności jednak nigdy za wiele.


--
/MB




Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 13:24:50 - Przemysław Ryk

Dnia Fri, 17 Aug 2012 09:37:15 +0200, Michal napisał(a):

>> Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
>> producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
>> proszę - jeżeli się mylę.
>
> Niestety źle Ci się wydaje. Rekojmia w obrocie konsumenckim nie istnieje
> w PL już blisko 10 lat, w profesjonalnym występuje szczątkowo, bo
> najczęściej się ją wyłacza, zresztą zarowno rękojmia jak i obencna
> ustawowa zgodność z umową łaczy konsumenta tylko na linii
> konsument-bezpośredni sprzedawca, a regres w stosunku do poprzednich
> sprzedawców dotyczy tylko sprzedawcy.

OK - my fault, dzięki za sprostowanie.

Inna sprawa, że można się w niezłą kołomyję wkręcić. Przykład przerabiany na
własnym tyłku (tyle, że ja nie odpuściłem) - padł telefon. Kupiony w
Krakowie, mieszkam w Wawie. Sprawdzenie, najbliższy punkt Nokia Care
niedaleko ode mnie, zaniosłem. I nosiłem go tak ładnych kilka razy, w
międzyczasie wymieniono mi dwa razy całą płytę główną słuchawki. Potem - gdy
już mnie szlag jasny trafił - zaczęła się zabawa. Nokia twierdziła: dochodź
sobie pan wymiany telefonu u sprzedawcy, sprzedawca twierdził: wymienił pan
płytę główną w serwisie producenta, to już nie jest telefon, który
sprzedaliśmy, dochodź pan wymiany u Nokii?

> Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów
> - wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga
> sprawdza się w razie godziny W numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła
> dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs
> intel w PL.

Z serwisem Samsunga też mam pozytywne doświadczenia, odnośnie dysków.
Kupowałem w ProLine, gdzieś mi wcięło papierkologię (faktura). Wysłałem
bezpośrednio do Samsunga - bez problemów wymienili. Western Digital raz
wymienił, raz stwierdził, że dysk z serii sprzedanej producentowi laptopa
(prawda) i żeby się dopominać naprawy / wymiany tą drogą.

> A co do kupowania w małych sklepach - nie lubię kupować części
> komputerowych w saturnach / MM itp - zresztą mają one ich mały wybór i
> ceny z kosmosu (głupi kabel usb po 70 zł itp?). Większość sklepów w
> przejściach przy GUS istnieje kilkanaście lat, wygodne jest że jest ich
> sporo w jednym miejscu, więc odpada jeżdżenie po calym mieście za
> duperelami, więc opowieści o Jasiu można sobie w buty wsadzić.
> Ostrożności jednak nigdy za wiele.

Tu też istnieją dwie strony medalu. Zdarza się, że mały sklep się weźmie i
zwinie szybko. Zdarza się, że istnieje latami. Często jednak duża sieć ma
tak poronione procedury rozwiązywania napraw / reklamacji, że człowiekowi
piana na twarz zaczyna wychodzić. Mały sklep może się wykazać większą
elastycznością. Coś za coś, jak to mawiają. :D

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
[ (Tadeusz Kochanowicz) ]



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 13:55:56 - Michal

W dniu 2012-08-17 13:24, Przemysław Ryk pisze:

> OK - my fault, dzięki za sprostowanie.

Nie przejmuj się - całkiem sporo sprzedawców, pomimo zawodowego
charakteru, też jeszcze nie zauważyło zmiany ;)

> Inna sprawa, że można się w niezłą kołomyję wkręcić. Przykład przerabiany na
> własnym tyłku (tyle, że ja nie odpuściłem) - padł telefon. Kupiony w
> Krakowie, mieszkam w Wawie. Sprawdzenie, najbliższy punkt Nokia Care
> niedaleko ode mnie, zaniosłem. I nosiłem go tak ładnych kilka razy, w
> międzyczasie wymieniono mi dwa razy całą płytę główną słuchawki. Potem - gdy
> już mnie szlag jasny trafił - zaczęła się zabawa. Nokia twierdziła: dochodź
> sobie pan wymiany telefonu u sprzedawcy, sprzedawca twierdził: wymienił pan
> płytę główną w serwisie producenta, to już nie jest telefon, który
> sprzedaliśmy, dochodź pan wymiany u Nokii?

Z praktyki - jak zaczynają się takie jazdy z odbijaniem konsmenta jak
piłeczki szkoda nerwów i warto załatwiać sprawę przez lokalnego
rzewcznika konsumentów. Zazwyczaj od razu zmienia się podejście,
zwłaszcza operatora. Te przypadki z którymi miałem styczność kończyły
się wymianą i przeprosinami.

>> Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów
>> - wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga
>> sprawdza się w razie godziny W numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła
>> dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs
>> intel w PL.
>
> Z serwisem Samsunga też mam pozytywne doświadczenia, odnośnie dysków.
> Kupowałem w ProLine, gdzieś mi wcięło papierkologię (faktura). Wysłałem
> bezpośrednio do Samsunga - bez problemów wymienili. Western Digital raz
> wymienił, raz stwierdził, że dysk z serii sprzedanej producentowi laptopa
> (prawda) i żeby się dopominać naprawy / wymiany tą drogą.

Dzięki za potwwierdzenie. Czyli plany SSD intela przez podejście PL
oddziału skreślnone. W sumie OK, bo w tej chwili mam w konfigu 4 raidowe
HDD mechaniczne Samsunga - SDD na system ładnie będzie się z nimi
komponował, a norton ghost 15 też się przyda.
O ile gwarancja na mechaniczne po przejęciu przez seagate trochę mnie
martwi, tak przy SSD nie powinno być problemu.

BTW:
64 GB SSD samsunga jest wyraźnie wolniejszy, ale zwłaszcza w zapisie,
odczyt jest zbliżony. Tyle mi wystarczy na system, będzie to głównie
odczyt, ale czy warto dopłacić te 200+ zł do 128 GB? Odczuwa się różnicę
jako dysk systemowy z głównie odczytem vs SSD 830 64 GB?

> Tu też istnieją dwie strony medalu. Zdarza się, że mały sklep się weźmie i
> zwinie szybko. Zdarza się, że istnieje latami. Często jednak duża sieć ma
> tak poronione procedury rozwiązywania napraw / reklamacji, że człowiekowi
> piana na twarz zaczyna wychodzić. Mały sklep może się wykazać większą
> elastycznością. Coś za coś, jak to mawiają. :D

Wiem. Dlatego drążę temat gwarancji producenta. Ponadto w dużych
sieciach drażni mnie niekompetencja albo zapominanie 5 min po kupnie o
obsłudze klienta. Nie kwestionuję, że w sieciach pracują rónież wybitni
fachowcy od sprzętu, ale przynajmniej ja miałem pecha że trafiam na
nawijających na uszy papkę, którą usłyszeli chyba na szkoleniach.

--
/MB





Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 14:01:28 - Chris

W dniu 2012-08-17 13:55, Michal pisze:

> O ile gwarancja na mechaniczne po przejęciu przez seagate trochę mnie
> martwi, tak przy SSD nie powinno być problemu.

Na razie awaryjność Intela i Samsunga jeśli chodzi o SSD jest mniej
więcej taka sama czyli prawie zerowa. Jedne z najlepszych dysków.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 15:04:50 - Przemysław Ryk

Dnia Fri, 17 Aug 2012 13:55:56 +0200, Michal napisał(a):

>> OK - my fault, dzięki za sprostowanie.
> Nie przejmuj się - całkiem sporo sprzedawców, pomimo zawodowego
> charakteru, też jeszcze nie zauważyło zmiany ;)

Ja generalnie o tym cały czas pamiętam, a jednak co chwilę mi to umyka. ;D

>> Inna sprawa, że można się w niezłą kołomyję wkręcić. Przykład przerabiany na
>> własnym tyłku (tyle, że ja nie odpuściłem) - padł telefon. Kupiony w
>> Krakowie, mieszkam w Wawie. Sprawdzenie, najbliższy punkt Nokia Care
>> niedaleko ode mnie, zaniosłem. I nosiłem go tak ładnych kilka razy, w
>> międzyczasie wymieniono mi dwa razy całą płytę główną słuchawki. Potem - gdy
>> już mnie szlag jasny trafił - zaczęła się zabawa. Nokia twierdziła: dochodź
>> sobie pan wymiany telefonu u sprzedawcy, sprzedawca twierdził: wymienił pan
>> płytę główną w serwisie producenta, to już nie jest telefon, który
>> sprzedaliśmy, dochodź pan wymiany u Nokii?
>
> Z praktyki - jak zaczynają się takie jazdy z odbijaniem konsmenta jak
> piłeczki szkoda nerwów i warto załatwiać sprawę przez lokalnego
> rzewcznika konsumentów. Zazwyczaj od razu zmienia się podejście,
> zwłaszcza operatora. Te przypadki z którymi miałem styczność kończyły
> się wymianą i przeprosinami.

To nie był telefon kupiony u operatora, tylko po prostu - w sklepie.
Szarpałem się z tym - jak policzyłem - około 300 dni, pisma leciały m.in. do
rzecznika praw konsumenta, opisałem całą sytuację na swoim blogu (chcesz, to
Ci linka podrzucę - uprzedzam, że jest co czytać ;D), forum PCLab.pl i forum
użytkowników Nokii E51 i E52. Koniec końców uzyskałem to co chciałem, ale
zachowanie sklepu komoorki.pl chyba po kres moich dni będę pokazywał, jako
przykład tego, jak _nie należy_ postępować z klientem.

>> Z serwisem Samsunga też mam pozytywne doświadczenia, odnośnie dysków.
>> Kupowałem w ProLine, gdzieś mi wcięło papierkologię (faktura). Wysłałem
>> bezpośrednio do Samsunga - bez problemów wymienili. Western Digital raz
>> wymienił, raz stwierdził, że dysk z serii sprzedanej producentowi laptopa
>> (prawda) i żeby się dopominać naprawy / wymiany tą drogą.
>
> Dzięki za potwwierdzenie.

Uwaga - odnośnie zakupu dysku Samsunga w Proline - sytuacja sprzed dwóch
lat, dotyczyła 2,5 dysku HDD. :)

> Czyli plany SSD intela przez podejście PL oddziału skreślnone. W sumie OK,
> bo w tej chwili mam w konfigu 4 raidowe HDD mechaniczne Samsunga - SDD na
> system ładnie będzie się z nimi komponował, a norton ghost 15 też się
> przyda. O ile gwarancja na mechaniczne po przejęciu przez seagate trochę
> mnie martwi, tak przy SSD nie powinno być problemu.

Powiem Ci szczerze, że kumpel kupił (po mojej namowie) SSD właśnie Samsunga
z serii 830 (128GB). Ghost mnie spienił - żeby w obecnych czasach kombinować
jak koń pod górę, żeby sobie przygotować z nim bootowalnego pendrive'a?
Pierdzielę taki interes - wolę Acronisowi zapłacić.

> BTW:
> 64 GB SSD samsunga jest wyraźnie wolniejszy, ale zwłaszcza w zapisie,
> odczyt jest zbliżony. Tyle mi wystarczy na system, będzie to głównie
> odczyt, ale czy warto dopłacić te 200+ zł do 128 GB? Odczuwa się różnicę
> jako dysk systemowy z głównie odczytem vs SSD 830 64 GB?

Powiem wprost - nie wiem. Z SSD do czynienia mam rzadko. W tych sytuacjach,
w których ktoś się uparł, że SSD mieć musi (ja na razie gonię system na
dwóch HDD w RAID0 i sobie chwalę) najczęściej dochodziło do zakupu
jednostki, mającej tak ze 128GB. Po prostu - takie zastosowania, taka ilość
oprogramowania, że system plus soft na 64GB miałby ciasno.

> Wiem. Dlatego drążę temat gwarancji producenta. Ponadto w dużych
> sieciach drażni mnie niekompetencja albo zapominanie 5 min po kupnie o
> obsłudze klienta. Nie kwestionuję, że w sieciach pracują rónież wybitni
> fachowcy od sprzętu, ale przynajmniej ja miałem pecha że trafiam na
> nawijających na uszy papkę, którą usłyszeli chyba na szkoleniach.

Ot ciekawostka z jedną dużą firmą z Poznania. Przysłali mi swego czasu nie
tą płytę główną, co zamawiana. Nie ten producent, nie ta podstawka pod
procesor. Pierwszy opad szczęki: mam to zgłaszać jako reklamację odnośnie
wadliwego / uszkodzonego sprzętu. Wypełnianie RMA, odsyłka i - uwaga - dwa
tygodnie na ROZPATRZENIE mojej reklamacji. Mało mnie szlag nie trafił.
Później prowadząca moją sprawę handlowiec nie raczyła odpowiadać na maile,
ani odbierać telefonów. Nnoo cóż? Po tygodniu takiej zabawy wysłałem
kolejnego maila - z kopią do wszystkich członków zarządu owej firmy. Skutek?
Po 15 minutach miałem odpowiedź?

Zderza mi się to cały czas z inną sytuacją - armadamusicshop.com. Zamawiałem
dwa komplety breloczków, każdy wyceniony na oszałamiającą kwotę 22?
(www.armadamusicshop.com/#pagenumber=1;Subtitle=Filtered%20by%20artist%3A%20ASOT500%20Character%20Keychains;page=CatalogPage;cachedMaxAge=120;pagesize=20;cmd=sp_XCatalog;artist=ASOT500%20Character%20Keychains).
W jednym z przysłanych kompletów komuś się coś pomyliło i miałem dwie
?niebieskie? postacie zamiast, jednej z pomarańczowymi dekoracjami. Mail
wysłany w piątek o 21-wszej doczekał się odpowiedzi po 10 minutach,
pośmialiśmy się z sytuacji, wymieniliśmy parę maili z opowieściami drugiego
rzędu o pierdołach, gdyż sprawa załatwiona była w 3 minuty i wszyscy byli
uśmiechnięci?

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
[ (Tadeusz Kochanowicz) ]



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-20 03:48:51 - Padre

> Ot ciekawostka z jedną dużą firmą z Poznania. Przysłali mi swego czasu nie
> tą płytę główną, co zamawiana. Nie ten producent, nie ta podstawka pod
> procesor. Pierwszy opad szczęki: mam to zgłaszać jako reklamację odnośnie
> wadliwego / uszkodzonego sprzętu.

Kupiłem ostatnio w sklepie internetowym avans.pl notebook Samsunga, w
ofercie 4GB RAM, na fakturze 4GB RAM, w komputerze 2GB i ślady wkrętaka
na śrubie niezaplombowanej pokrywki pamięci. Konsultant telefoniczny
zaleca wysłanie do serwisu Samsunga, w zasadzie mogę też wypełnić
zgłoszenie usterki i wysłać do nich ale wysłać trzeba kompletny a na
fakturze jest 4GB...


Kupiłem swego czasu palmtopa Texas Instruments, używanego, od prywatnej
osoby. Brak rysika, pokrywki ekranu i stacji dokującej. Piszę maila do
najbliższego serwisu TI w Holandii pytanie o możliwość zakupu i
oczywiście cenę tych części, miła pani odpisuje mi, że nie ma możliwości
zakupu tych elementów z wysyłką do polski ale jeśli nie przeszkadza mi,
że będą bez opakowań i mogą mieć delikatne ślady używania to mam im
przesłać adres to mi je wyślą gratis. I wysłali...



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-20 03:57:51 - Padre


> Kupiłem ostatnio w sklepie internetowym avans.pl notebook Samsunga

warto dodać, że zamówiony i odbierany był w sklepie Avans ale jak się
okazało to sklep Avans w sklepie internetowym Avans zamawia
grzecznościowo w imieniu klienta (trzeba i tak zapłacić koszt
przesyłki) ale w reklamacji nie pośredniczy bo nie jest sprzedawcą.
Sklep avans.pl i placówki detaliczne Avans ponoć są odrębnymi firmami
choć logo nie wskazuje na tylko zbieżność nazwy...



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-16 19:07:50 - Rafal Lukawski

On 2012-08-16 17:01, chochlik_drukarski wrote:
>
> Użytkownik Imię i nazwisko napisał w wiadomości
> news:k0is6l$kjt$1@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
>>> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
>>> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
>>> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
>>>
>>
>> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
>> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na
>> www) i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz
>> nowy/naprawiony egzemplarz.
>> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung.
>
> Intel naprawia dyski seagate i samsung?

niezrozumiałeś przedpiścy. Przetestowane na dyskach seagate i samsung
(który obsługiwany jest przez Seagate). Sam poleciłem taką ścieżke paru
klientom (dystrybutorzy maja klienta w d. i zazwyczaj odsyłaja korekte),
dziala znakomicie do 7-10 dni detaliczny klient ma wymieniony sprzęt. WD
podobnie

Samego samsunga jeszcze nie sprawdzałem, nie mam ichniejszego SSD.
>
> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
> i rozmowa
> wyglądała tak:
>
> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
> Oni: Nie, spierdalaj

Nagraj, udostępnij nagranie ;)



>
>




Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 07:50:35 - K

W dniu 16.08.2012 17:01, chochlik_drukarski pisze:
>
> Użytkownik Imię i nazwisko napisał w wiadomości
> news:k0is6l$kjt$1@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
>>> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
>>> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
>>> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
>>>
>>
>> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
>> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na
>> www) i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz
>> nowy/naprawiony egzemplarz.
>> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung.
>
> Intel naprawia dyski seagate i samsung?
>
> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
> i rozmowa
> wyglądała tak:
>
> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
> Oni: Nie, spierdalaj
>
>

patrz pan, a ja 10.08 wyslalem dwa padniete seagate 1TB i woczraj
dostalem maila:

From: Seagate c/o DHL Global Forwarding

To:
x
Poland

Your shipment is due to be delivered by 18:00 on Monday 20/08/2012.

Your Ref: 10352xxxx
Shipper Ref: 226xxxx
Carrier: DHL Day-Definite International
AWB: 387142548070xxxxxx

Packaging: 1 x PARCEL (021x017x011) 1 kg 3.93 ltrs

You may track your shipment using the following link:



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 07:52:04 - K

W dniu 16.08.2012 17:01, chochlik_drukarski pisze:
>
> Użytkownik Imię i nazwisko napisał w wiadomości
> news:k0is6l$kjt$1@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
>>> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
>>> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
>>> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
>>>
>>
>> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
>> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na
>> www) i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz
>> nowy/naprawiony egzemplarz.
>> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung.
>
> Intel naprawia dyski seagate i samsung?
>
> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
> i rozmowa
> wyglądała tak:
>
> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
> Oni: Nie, spierdalaj
>
>

kto ci w ogole wmowil ze masz gdzies dzwonic, wchodzisz na strone
segate/samsun, bo seagate serwisuje te dyski. sprawdzasz po serialu czy
ma gwarancje, jesli ma to samo ci zaproponuje wypelnienie rma i po sprawie.



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 10:01:27 - chochlik_drukarski


Użytkownik K napisał w wiadomości
news:k0km65$sg0$2@inews.gazeta.pl...
>W dniu 16.08.2012 17:01, chochlik_drukarski pisze:
>>
>> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
>> i rozmowa
>> wyglądała tak:
>>
>> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
>> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
>> Oni: Nie, spierdalaj
>
> kto ci w ogole wmowil ze masz gdzies dzwonic, wchodzisz na strone
> segate/samsun, bo seagate serwisuje te dyski. sprawdzasz po serialu czy ma
> gwarancje, jesli ma to samo ci zaproponuje wypelnienie rma i po sprawie.

Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
samsunga
pod kątem warranty check i wszystkie linki jakie znalazłem były
nieaktualne. Pan
na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam iść do
sklepu.

Więc gdzie to się sprawdza ?




Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 10:10:07 - Imię i nazwisko

W dniu 17-08-2012 10:01, chochlik_drukarski pisze:
>
> Użytkownik K napisał w wiadomości
> news:k0km65$sg0$2@inews.gazeta.pl...
>> W dniu 16.08.2012 17:01, chochlik_drukarski pisze:
>>>
>>> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
>>> i rozmowa
>>> wyglądała tak:
>>>
>>> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na
>>> gwarancji
>>> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
>>> Oni: Nie, spierdalaj
>>
>> kto ci w ogole wmowil ze masz gdzies dzwonic, wchodzisz na strone
>> segate/samsun, bo seagate serwisuje te dyski. sprawdzasz po serialu
>> czy ma gwarancje, jesli ma to samo ci zaproponuje wypelnienie rma i po
>> sprawie.
>
> Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
> samsunga
> pod kątem warranty check i wszystkie linki jakie znalazłem były
> nieaktualne. Pan
> na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam iść do
> sklepu.
>
> Więc gdzie to się sprawdza ?

na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
drive.seagate.com/content/samsung-en-us
co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac RMA,
ale wierze ze ci sie uda.



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 10:20:04 - chochlik_drukarski


Użytkownik Imię i nazwisko napisał w wiadomości
news:k0kugh$qvi$1@mx1.internetia.pl...
>> Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
>> samsunga
>> pod kątem warranty check i wszystkie linki jakie znalazłem były
>> nieaktualne. Pan
>> na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam iść
>> do
>> sklepu.
>>
>> Więc gdzie to się sprawdza ?
>
> na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
> drive.seagate.com/content/samsung-en-us
> co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac RMA,
> ale wierze ze ci sie uda.

Sprytnie. Na stronie seagate.

A mojego dysku to dziadostwo nie znajduje.




Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 11:01:09 - Imię i nazwisko

W dniu 17-08-2012 10:20, chochlik_drukarski pisze:
>
> Użytkownik Imię i nazwisko napisał w wiadomości
> news:k0kugh$qvi$1@mx1.internetia.pl...
>>> Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
>>> samsunga
>>> pod kątem warranty check i wszystkie linki jakie znalazłem były
>>> nieaktualne. Pan
>>> na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam
>>> iść do
>>> sklepu.
>>>
>>> Więc gdzie to się sprawdza ?
>>
>> na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
>> drive.seagate.com/content/samsung-en-us
>> co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac
>> RMA, ale wierze ze ci sie uda.
>
> Sprytnie. Na stronie seagate.
>
> A mojego dysku to dziadostwo nie znajduje.

daj P/N i S/N



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 13:24:54 - Chris

W dniu 2012-08-17 10:20, chochlik_drukarski pisze:
>
> Użytkownik Imię i nazwisko napisał w wiadomości
> news:k0kugh$qvi$1@mx1.internetia.pl...
>>> Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
>>> samsunga
>>> pod kątem warranty check i wszystkie linki jakie znalazłem były
>>> nieaktualne. Pan
>>> na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam
>>> iść do
>>> sklepu.
>>>
>>> Więc gdzie to się sprawdza ?
>>
>> na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
>> drive.seagate.com/content/samsung-en-us
>> co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac
>> RMA, ale wierze ze ci sie uda.
>
> Sprytnie. Na stronie seagate.
>
> A mojego dysku to dziadostwo nie znajduje.

Jak masz SSD Samsungna to Seagate za to nie odpowiada i jedyne można to
reklamować przez sklep gdzie zostało to kupione a potem sklep oddaje do
dystrybutora. Innej drogi nie ma.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-18 02:43:39 - Santana


Użytkownik chochlik_drukarski napisał w
wiadomości news:k0j1vc$a5k$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik Imię i nazwisko napisał w wiadomości
> news:k0is6l$kjt$1@mx1.internetia.pl...
>>W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
>>> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
>>> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
>>> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
>>>
>>
>> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
>> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www)
>> i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
>> egzemplarz.
>> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung.
>
> Intel naprawia dyski seagate i samsung?
>
> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii i
> rozmowa
> wyglądała tak:
>
> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
> Oni: Nie, spierdalaj
>

Konfabulujesz.





Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 09:54:32 - Michal

W dniu 2012-08-16 15:18, Imię i nazwisko pisze:

> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www)
> i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
> egzemplarz.
> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung. nie wiem gdzie
> sobie zyczy odsylac sprzet intel, ale w przypadku w/w sprzet wysyla sie
> do wawy.

No właśnie dlatego pytam, że sam to przerabiałem lata temu z seagate (po
przeprowadzce bardziej mi się opłacało wysłać do producenta niż do
sklepu w PL) ale z tego co sprawdzałem teraz przed zakupem SSD intela u
tego producenta tak nie ma - RMA musi wysłać sprzedawca i to nie każdy,
tylko autoryzowany reseller. Dlatego właśnie zadałem tu pytanie i z tego
co widzę wracam do pierwotnej koncepci samsunga 830 - 5 lat dla PL jest
wirtualne - intel AFAIK dba o renomę (wymienia cpu, mobo z wadliwymi
chipsetami) w krajach takich jak USA, w PL z tego co sprawdzałem nadal
są jazdy w stylu spadaj na drzewo frajerze AKA nie pryzjumjemy RMA od
byle kogo.

--
/MB





Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 13:28:07 - Chris

W dniu 2012-08-17 09:54, Michal pisze:
> W dniu 2012-08-16 15:18, Imię i nazwisko pisze:
>
>> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
>> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www)
>> i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
>> egzemplarz.
>> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung. nie wiem gdzie
>> sobie zyczy odsylac sprzet intel, ale w przypadku w/w sprzet wysyla sie
>> do wawy.
>
> No właśnie dlatego pytam, że sam to przerabiałem lata temu z seagate (po
> przeprowadzce bardziej mi się opłacało wysłać do producenta niż do
> sklepu w PL)

Bzdury gadasz :) ale pewnie nie doczytałeś małego druczku Seagata :)
Seagate faktycznie szybko i sprawnie wymienia ale na dyski ponaprawowe
oraz po wymianie nie daje nowej gwarancji tylko jest kontynuacja tej co
miałeś na początku, sklep wymieniając w 95% wymienia na nowy dysk i daje
na niego nową gwarancję więc zdecydowanie jest to bardziej opłacalne.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 13:41:29 - Michal

W dniu 2012-08-17 13:28, Chris pisze:

> Bzdury gadasz :) ale pewnie nie doczytałeś małego druczku Seagata :)

Ostrożniej z tymi bzdurami proszę. Wiem co piszę i większość sklepów z
którymi miałem styczność też kontynuuje gwarancję. Sami nie naprawiają,
tylko wysyłają do dystrybutora, a ten ew producenta. Czyli na jedno
wychodzi, a jakoś wygodniej mi było wysyłać do Seagate AFAIR niż przez
pół kontynentu do sklepu w PL, ten do dysttrybutora i pewnie kazałby mi
odebrać osobiście, bo już widzę jak na własny koszt wysyła kurierem
przez pół Europy.

Wskazówka:
Ludzie dziś to nie chłopi przypisani do ziemi - raz jesteś tu, innym za
parę miesięcy w innym mieście, kraju czy nawet kontynencie. M.in dlatego
pytam o gwarancję ogólną producenta, a nie PL sklepów, zazwyczaj i tak
dających minimum ustawowe, tzn. 2 lata a potem radź sobie sam.

--
/MB




Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 13:52:43 - Chris

W dniu 2012-08-17 13:41, Michal pisze:
> W dniu 2012-08-17 13:28, Chris pisze:
>
>> Bzdury gadasz :) ale pewnie nie doczytałeś małego druczku Seagata :)
>
> Ostrożniej z tymi bzdurami proszę. Wiem co piszę i większość
> sklepów z którymi miałem styczność też kontynuuje gwarancję. Sami nie
> naprawiają, tylko wysyłają do dystrybutora, a ten ew producenta. Czyli
> na jedno wychodzi, a jakoś wygodniej mi było wysyłać do Seagate AFAIR
> niż przez pół kontynentu do sklepu w PL, ten do dysttrybutora i pewnie
> kazałby mi odebrać osobiście, bo już widzę jak na własny koszt wysyła
> kurierem przez pół Europy.

Pracuję u dystrybutora i wymieniamy dyski na nowe dając nowa gwarancję,
dodam że cała operacja nie trwa dłużej niż tydzień z odbiorem paczki od
nas u sprzedawcy. Jak ktoś leci w ch... to sklepy :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 14:00:00 - Dawid

W dniu 2012-08-17 13:52, Chris pisze:

>
> Pracuję u dystrybutora i wymieniamy dyski na nowe dając nowa gwarancję,
> dodam że cała operacja nie trwa dłużej niż tydzień z odbiorem paczki od
> nas u sprzedawcy. Jak ktoś leci w ch... to sklepy :)
>

A świstakowi ktoś podpier...ł sreberka.




Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 14:02:38 - Michal

W dniu 2012-08-17 13:52, Chris pisze:

> Pracuję u dystrybutora i wymieniamy dyski na nowe dając nowa gwarancję,
> dodam że cała operacja nie trwa dłużej niż tydzień z odbiorem paczki od
> nas u sprzedawcy.


> Jak ktoś leci w ch... to sklepy :)

A z tym ostatnim zgadzam się w 100%. Czasem sam się dziwię, bo nic na
tym nie zyskują traktując klienta z buta w 5 min po sprzedaży, wręcz
zrażają ludzi nie ponosząc praktycznie dodatkowych kosztów (dorzucić HDD
do przsyłki zbiorczej i wypelnić RMA to nie jest chyba jakiś straszny
problem). Na szczęście nie wszystkie tak mają :)

--
/MB




Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 14:21:14 - Chris

W dniu 2012-08-17 14:02, Michal pisze:
> W dniu 2012-08-17 13:52, Chris pisze:
>
>> Pracuję u dystrybutora i wymieniamy dyski na nowe dając nowa gwarancję,
>> dodam że cała operacja nie trwa dłużej niż tydzień z odbiorem paczki od
>> nas u sprzedawcy.
>
>
> > Jak ktoś leci w ch... to sklepy :)
>
> A z tym ostatnim zgadzam się w 100%. Czasem sam się dziwię, bo nic na
> tym nie zyskują traktując klienta z buta w 5 min po sprzedaży, wręcz
> zrażają ludzi nie ponosząc praktycznie dodatkowych kosztów (dorzucić HDD
> do przsyłki zbiorczej i wypelnić RMA to nie jest chyba jakiś straszny
> problem). Na szczęście nie wszystkie tak mają :)

Dla tego nasza firma poszła w rozliczanie klienta w 5 dni (większość
towarów) bo nie ma sensu trzymać dłużej skoro i tak wiadomo że producent
nas nie rozliczy w 5 - 7 - 14 -21 - 30 dni tylko trwa to sporo dłużej bo
wysyłkę nie robi się z jednym dyskiem tylko np. 100 czy 200 sztuk bo
koszty transportu były by większe niż koszt dysku :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.



Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

2012-08-17 00:32:10 - Chris

W dniu 2012-08-16 11:31, Michal pisze:

> sam system ciut drogo i za duża pojemność. Który sklep w Wawie ma SSD
> samsunga w dobre cenie i pojemnośći 64 GB - porównywrki zwracają sklepy
> sieciowe :/

Na 100% mają na stanie.

www.sferis.pl/produkt/45125-ssd-samsung-64gb-2-5-quot-mz-7pc064d-eu-read-write-520-160mb-s-nort-ramka-asap.html

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS