Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc

ADAM Data ostatniej zmiany: 2012-03-12 07:37:35

Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc

2012-03-08 21:10:52 - ADAM

Proszę o opinie na temat stanu dysku,
którego SMART wygląda następująco:

-------------------------------------------------------------------------
ID Name Value Worst Tresh Raw Health
-------------------------------------------------------------------------
1 Raw read error rate 1 1 51 187057 .
2 Throughput perfomance 252 252 0 0 .....
3 Spin-up time 70 43 25 9315 ...
4 Number of spin-up times 99 99 0 1546 ....
5 Reallocated sector count 252 252 10 0 .....
7 Seek error rate 252 252 51 0 .....
8 Seek time perfomance 252 252 15 0 .....
9 Power-on time 100 100 0 7411 .....
10 Spin-up retries 252 252 51 0 .....
11 Recalibration retries 252 252 0 0 .....
12 Start/stop count 99 99 0 1755 ....
191 G-SENSOR shock counter 100 100 0 47 .....
192 Power-off retract count 252 252 0 0 .....
194 HDA Temperature 64 47 0 28°C/82°F ....
195 Hardware ECC recovered 100 100 0 0 .....
196 Reallocated event count 252 252 0 0 .....
197 Current pending sectors 100 90 0 2 .....
198 Offline scan UNC sectors 100 100 0 7 .....
199 Ultra DMA CRC errors 100 100 0 6 .....
200 Write error rate 100 100 0 10438 .....
223 Load retry count 252 252 0 0 .....
225 Load cycle count 100 100 0 1761 .....

Z góry dziękuję za pomoc.

Pzdr.
ADAM




Re: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc

2012-03-08 21:34:03 - Radosław Sokół

W dniu 08.03.2012 21:10, ADAM pisze:
> Proszę o opinie na temat stanu dysku,

Czy możesz przestać spamować grupy dyskusyjne? Już dwa posty
umieściłeś na pl.comp.os.ms-windows.winnt i dostałeś nawet
odpowiedź. Po co tu ten trzeci?

--
||
| Radosław Sokół | www.grush.one.pl/ |
| | Politechnika Śląska |
\........................................................../



Re: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc

2012-03-08 21:48:11 - ADAM

> Czy możesz przestać spamować grupy dyskusyjne? Już dwa posty
> umieściłeś na pl.comp.os.ms-windows.winnt i dostałeś nawet
> odpowiedź. Po co tu ten trzeci?
Drugi post poszedł na winnt przez pomylkę, za co przepraszam.
Nie mam niestety możliwości usuwania postów.
Na pecet napisałem przed Twoją odpowiedzią. Można powiedzieć,
że przewidziłem Twoją sugestię, że ta grupa będzie odpowiedniejsza.

Z dyskiem mam kłopoty, ale nie umiem odczytywać wyników
badania SMART.
Która wielkość w SMART świadczy o tym, że jest zdychający?
Przydałoby mi się przy reklamacji.

Pzdr i dzięki
ADAM




Re: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc

2012-03-08 21:51:28 - qwerty

Użytkownik ADAM napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4f591b00$0$1276$65785112@news.neostrada.pl...
> Z dyskiem mam kłopoty, ale nie umiem odczytywać wyników
> badania SMART.
> Która wielkość w SMART świadczy o tym, że jest zdychający?
> Przydałoby mi się przy reklamacji.

Zainstaluj HDTune to oznaczy ci złe dane i dodatkowo będziesz miał wytłumaczenie
co oznacza każda pozycja.




Re: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc

2012-03-08 22:01:46 - Michal Kawecki

Dnia Thu, 8 Mar 2012 21:48:11 +0100, ADAM napisał(a):

>> Czy możesz przestać spamować grupy dyskusyjne? Już dwa posty
>> umieściłeś na pl.comp.os.ms-windows.winnt i dostałeś nawet
>> odpowiedź. Po co tu ten trzeci?
> Drugi post poszedł na winnt przez pomylkę, za co przepraszam.
> Nie mam niestety możliwości usuwania postów.
> Na pecet napisałem przed Twoją odpowiedzią. Można powiedzieć,
> że przewidziłem Twoją sugestię, że ta grupa będzie odpowiedniejsza.
>
> Z dyskiem mam kłopoty, ale nie umiem odczytywać wyników
> badania SMART.
> Która wielkość w SMART świadczy o tym, że jest zdychający?
> Przydałoby mi się przy reklamacji.

Do reklamacji załącz wynik skanu wykonanego przy pomocy programu
diagnostycznego producenta dysku, bo tylko one są traktowane jako
wiarygodne.
--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/



Re: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc

2012-03-08 22:13:34 - ADAM

> Do reklamacji załącz wynik skanu wykonanego przy pomocy programu
> diagnostycznego producenta dysku, bo tylko one są traktowane jako
> wiarygodne.
Nie znalazłem sensownego testu Samsunga.

Co do sugestii qwerty - HDTune uruchomiłem i wytłumaczenia poszczególnych
pozycji tam nie widzę.
Pierwsa linia została podświetlona na czerwono, a jako status podane jest
Failed. Pozostałe pozycje - OK.
Czyli o błędzie/blędach świadczy pierwsza pozycja.

dzięki i pzdr.
ADAM




Re: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc

2012-03-08 23:35:21 - Michal Kawecki

Dnia Thu, 8 Mar 2012 22:13:34 +0100, ADAM napisał(a):

>> Do reklamacji załącz wynik skanu wykonanego przy pomocy programu
>> diagnostycznego producenta dysku, bo tylko one są traktowane jako
>> wiarygodne.
> Nie znalazłem sensownego testu Samsunga.

www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung

> Co do sugestii qwerty - HDTune uruchomiłem i wytłumaczenia poszczególnych
> pozycji tam nie widzę.
> Pierwsa linia została podświetlona na czerwono, a jako status podane jest
> Failed. Pozostałe pozycje - OK.
> Czyli o błędzie/blędach świadczy pierwsza pozycja.

Tam jest kilka takich wskaźników: Current pending sectors, Offline scan
UNC sectors... no i G-Sensor, który zapewne będzie podstawą odmowy
przyjęcia reklamacji.
--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/



Re: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc

2012-03-09 15:33:56 - ADAM

Dziękuję za odpowiedzi.

>> Nie znalazłem sensownego testu Samsunga.
> www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
Zaraz się tymi testami zajmę. Podejrzewam, że to testowanie zajmie
trochę czasu.

Napisałeś poprzednio:
Do reklamacji załącz wynik skanu wykonanego przy pomocy programu
diagnostycznego producenta dysku, bo tylko one są traktowane jako
wiarygodne.

Strona, do której link podałeś powyżej, zawiera testy dla dysków różnych
firm i nie jest stroną producenta, czyli Samsunga, ale zakładam, że skoro
zarówno powyżej zacytowana uwaga jak i link pochodzą od Ciebie, to
wiesz, że testy te są respektowane przez sprzedawców dysków Samsunga.

> Tam jest kilka takich wskaźników: Current pending sectors, Offline scan
> UNC sectors... no i G-Sensor, który zapewne będzie podstawą odmowy
> przyjęcia reklamacji.
Dlaczego wartości podane przy tym wskaźniku mogą być podstawą odmowy
przyjęcia reklamacji? Czy oznacza to, że ja postępowałem z tym dyskiem
niewłaściwie? Na czym miałoby ono polegać?

Ponadto L501 aneryS napisał:
najprawdopodobniej w trakcie pracy kompa często są drgania od napędu
CD (200).
Ty piszesz o wskaźniku 191, a L501 o wskaźniku 200. Czy mają one ze sobą
związek i z ubu z nich można coś wywnioskować co do przyjęcia reklamacji?

Pzdr. ADAM




Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pom...

2012-03-09 20:12:23 - ADAM

>>> Nie znalazłem sensownego testu Samsunga.
>> www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
> Zaraz się tymi testami zajmę. Podejrzewam, że to testowanie zajmie
> trochę czasu.
Wydawało mi się, że w moim przypadku odpowiednie będzie ES-Tool
(The Drive Diagnosis Utility) v 2.1.12a, ewentualnie v. 2.10, ale po
kliknięciu na odpowiednim linku wchodzę na stronę
drive.seagate.com/content/samsung-en-us
i dalej klops - odpowiedniego programu ściągnąć się nie da.
Znowu okazało się, że tak naprawdę nie ma programu diagnostycznego
dla Samsunga. Wcześniej już do tego doszedłem, trochę inną drogą,
ale efekt ten sam. :-(
Jeśli się mylę, to proszę o podanie konkretnego linku bezpośrednio
do ściągnięcia programu diagnostycznego dla Samsunga.

Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)
i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata temu.
To dużo.
Dlatego szczególnie mi zależy żeby ta reklamacja została uwzględniona.
Ewentualnie naprawa, ale nie wiem czy warto skoro ma to byc dysk
systemowy. Teraz działam na małym dysku pożyczonym, przy zainstalowaniu
na nim absolutnego minimum.

Pozdrawiam
ADAM




Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pom...

2012-03-09 23:04:42 - JoteR

ADAM napisał:

> Wydawało mi się, że w moim przypadku odpowiednie będzie ES-Tool
> (The Drive Diagnosis Utility) v 2.1.12a, ewentualnie v. 2.10, ale po
> kliknięciu na odpowiednim linku wchodzę na stronę
> drive.seagate.com/content/samsung-en-us
> i dalej klops - odpowiedniego programu ściągnąć się nie da.

Ta dzisiejsza młodzież jakaś taka niezaradna...
Mlaśnij w Support&Downloads -> Samsung drives i wybierz swoją serię.

> Znowu okazało się, że tak naprawdę nie ma programu diagnostycznego
> dla Samsunga. Wcześniej już do tego doszedłem, trochę inną drogą,
> ale efekt ten sam. :-(

Na pewno jest stamtąd do ściągnięcia Samsung ESWin, co prawda opisany jako
diagnostic program for Samsung external drives, no ale nigdzie nie
napisałeś, że chodzi o dysk wewnętrzny. W ogóle mało co napisałeś o tym
dysku, oprócz tego że to Samsung, i to dopiero w którymś z kolei poście.
Wielka wiara w szklane kule grupowiczów czy równie wielka arogancja?

> Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)
> i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata
> temu.
> To dużo.

Homo hibernatus? A wystarczyłoby przejrzeć choćby pobieżnie posty z
ostatniego okresu, co nawiasem mówiąc nakazuje uczynić Netykieta przed
napisaniem na grupę.

> Dlatego szczególnie mi zależy żeby ta reklamacja została uwzględniona.
> Ewentualnie naprawa, ale nie wiem czy warto skoro ma to byc dysk
> systemowy. Teraz działam na małym dysku pożyczonym, przy zainstalowaniu
> na nim absolutnego minimum.

Jeśli starczy ci na nim miejsca na zainstalowanie wspomnianego programu, to
spróbuj nim oblecieć ten felerny dysk, jeśli nie będzie chciał dogadać się z
nim jako wewnętrznym (w co nie bardzo wierzę, ale nie mam na czym
sprawdzić), to podłącz go przez przejściówkę USB i uzbrój się w cierpliwość.

JoteR




Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pom...

2012-03-10 03:38:26 - Michal Kawecki

Dnia Fri, 9 Mar 2012 20:12:23 +0100, ADAM napisał(a):

>>>> Nie znalazłem sensownego testu Samsunga.
>>> www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
>> Zaraz się tymi testami zajmę. Podejrzewam, że to testowanie zajmie
>> trochę czasu.
> Wydawało mi się, że w moim przypadku odpowiednie będzie ES-Tool
> (The Drive Diagnosis Utility) v 2.1.12a, ewentualnie v. 2.10, ale po
> kliknięciu na odpowiednim linku wchodzę na stronę
> drive.seagate.com/content/samsung-en-us
> i dalej klops - odpowiedniego programu ściągnąć się nie da.
> Znowu okazało się, że tak naprawdę nie ma programu diagnostycznego
> dla Samsunga. Wcześniej już do tego doszedłem, trochę inną drogą,
> ale efekt ten sam. :-(
> Jeśli się mylę, to proszę o podanie konkretnego linku bezpośrednio
> do ściągnięcia programu diagnostycznego dla Samsunga.

Seagate przejął od Samsunga dział produkcji dysków twardych. Poszukaj
tutaj wsparcia dla swojego dysku:
www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=samsung-drives&vgnextoid=ef2e2e32b3223310VgnVCM1000001a48090aRCRD

> Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)
> i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata temu.
> To dużo.

Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub.
roku. Trąbią o tym na okrągło w mediach... A 50% to i tak niewiele. Był
miesiąc, kiedy dyski kosztowały 4x więcej niż przed tą powodzią.

> Dlatego szczególnie mi zależy żeby ta reklamacja została uwzględniona.
> Ewentualnie naprawa, ale nie wiem czy warto skoro ma to byc dysk
> systemowy. Teraz działam na małym dysku pożyczonym, przy zainstalowaniu
> na nim absolutnego minimum.

Nikt tego dysku nie będzie naprawiał, tego się nie praktykuje.
A czy Samsung go przyjmie? To się okaże po uzyskaniu wyniku skanu z
autoryzowanego programu diagnostycznego. No i po sprawdzeniu, czy ten
dysk w ogóle podlega gwarancji. Mogłeś go przecież zakupić np. z lewej
dystrybucji. Najlepiej skontaktuj się w tej sprawie bezpośrednio z
Samsungiem, nikt Ci nie udzieli takiej odpowiedzi na grupie dyskusyjnej.
--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/



Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pom...

2012-03-11 18:36:10 - ADAM

>> Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)
>> i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata
>> temu.
>> To dużo.
> Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub.
> roku. Trąbią o tym na okrągło w mediach... A 50% to i tak niewiele. Był
> miesiąc, kiedy dyski kosztowały 4x więcej niż przed tą powodzią.
Dla mnie komputer jest narzędziem w pracy i nie interesuję się na co dzień
cenami poszczególnych komponentów gdy nie zamierzam ich kupić.

> www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
Wpierw nie zwróciłem uwagi na test ES-Tool, bo został umieszczony
w grupie testów dla dysków zewnętrznych.

Skany typu Read All lub Read Random kończą się bardzo szybko
informacją Read Error!
Typ Write All jest opatrzone uwagą Low Level Format, a tego
unikam, bo podobno Low Format może zniszczyć (jeszcze bardziej?)
dysk.
Natomiast Diagnostic, zarówno po wybraniu Short Self Test
jak i Extended Self Test zachowuje się tak, że od razu pokazuje
się zaawansowanie w postaci 3 bloczków (około 10% całości)
a potem godzinami nic się nie dzieje. Czerwona lampka dysków
na obudowie komputera świeci się cały czas, z tym, że z różną
intensywnością, zmieniającą się bardzo szybko.
Po przerwaniu takiego testu w ViewLog nie ma informacji odnośnie
przetestowanej części, jest tylko informacja, że test został
przerwany przez użytkownika.

> No i po sprawdzeniu, czy ten > dysk w ogóle podlega gwarancji.
> Mogłeś go przecież zakupić np. z lewej dystrybucji.
Kupiłem go w salonie Komputronika 2 lata temu.
Przy 32 MB cache gwarancja jest 3 letnia.
Zatem formalnie podlega gwarancji.
Z doświadczenia z innymi urządzeniami wiem jednak, że sprzedawcy
lub producenci zawsze starają się znaleźć pretekst do odmowy
przyjęcia reklamacji.

Pozdrawiam
ADAM




Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pom...

2012-03-11 19:07:48 - Michal Kawecki

Dnia Sun, 11 Mar 2012 18:36:10 +0100, ADAM napisał(a):

>>> Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)
>>> i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata
>>> temu.
>>> To dużo.
>> Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub.
>> roku. Trąbią o tym na okrągło w mediach... A 50% to i tak niewiele. Był
>> miesiąc, kiedy dyski kosztowały 4x więcej niż przed tą powodzią.
> Dla mnie komputer jest narzędziem w pracy i nie interesuję się na co dzień
> cenami poszczególnych komponentów gdy nie zamierzam ich kupić.
>
>> www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
> Wpierw nie zwróciłem uwagi na test ES-Tool, bo został umieszczony
> w grupie testów dla dysków zewnętrznych.
>
> Skany typu Read All lub Read Random kończą się bardzo szybko
> informacją Read Error!
> Typ Write All jest opatrzone uwagą Low Level Format, a tego
> unikam, bo podobno Low Format może zniszczyć (jeszcze bardziej?)
> dysk.

Przy współczesnych dyskach Low Level Format oznacza jedynie wyzerowanie
całej powierzchni dysku i przywrócenie prawidłowych sum kontrolnych.
Często pozwala to na usunięcie złych sektorów, o ile powstały one z
powodów innych niż uszkodzenie nośnika.

Uważaj - procedura ta usunie wszystkie dane z dysku.

> Natomiast Diagnostic, zarówno po wybraniu Short Self Test
> jak i Extended Self Test zachowuje się tak, że od razu pokazuje
> się zaawansowanie w postaci 3 bloczków (około 10% całości)
> a potem godzinami nic się nie dzieje. Czerwona lampka dysków
> na obudowie komputera świeci się cały czas, z tym, że z różną
> intensywnością, zmieniającą się bardzo szybko.
> Po przerwaniu takiego testu w ViewLog nie ma informacji odnośnie
> przetestowanej części, jest tylko informacja, że test został
> przerwany przez użytkownika.
>
>> No i po sprawdzeniu, czy ten > dysk w ogóle podlega gwarancji.
>> Mogłeś go przecież zakupić np. z lewej dystrybucji.
> Kupiłem go w salonie Komputronika 2 lata temu.
> Przy 32 MB cache gwarancja jest 3 letnia.
> Zatem formalnie podlega gwarancji.
> Z doświadczenia z innymi urządzeniami wiem jednak, że sprzedawcy
> lub producenci zawsze starają się znaleźć pretekst do odmowy
> przyjęcia reklamacji.

No cóż, pozostaje wysłać ten dysk na reklamację do producenta z
informacją, że nie da się zakończyć diagnostyki.

Nie wiem, jak postępuje Seagate z dyskami Samunga, ale dyski marki
Seagate są przez nich bez problemu wymieniane na sprawne. Upewnij się
tylko w ich wyszukiwarce numerów seryjnych, czy na pewno podlega on
gwarancji.

Na stronie Seagate znajdziesz dokładny opis procedury reklamacyjnej -
postaraj się zaopatrzyć i w folię antystatyczną, i w pudełko na dysk, bo
mogą reklamację odrzucić.
--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/



Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pom...

2012-03-12 07:37:35 - Irokez

Użytkownik Michal Kawecki napisał w wiadomości
news:1q4dz9j3vdkza.dlg@kwinto.prv...
> No cóż, pozostaje wysłać ten dysk na reklamację do producenta z
> informacją, że nie da się zakończyć diagnostyki.
> Nie wiem, jak postępuje Seagate z dyskami Samunga, ale dyski marki
> Seagate są przez nich bez problemu wymieniane na sprawne. Upewnij się
> tylko w ich wyszukiwarce numerów seryjnych, czy na pewno podlega on
> gwarancji.
> Na stronie Seagate znajdziesz dokładny opis procedury reklamacyjnej -
> postaraj się zaopatrzyć i w folię antystatyczną, i w pudełko na dysk, bo
> mogą reklamację odrzucić.

Dokładnie, Seagate uszkodzone i dostałem refurba Seagate.
Natomiast laptopowy Samsung, jak jeszcze serwis był samsunga (koniec 2010
roku) dostałem nowy dysk. Oczywiście wyniki z ich programu w załączniku.

--
Irokez




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS