serwis gwarancyjny Seagate

nolina Data ostatniej zmiany: 2011-08-31 23:01:05

serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-30 18:23:48 - nolina

Witam
Odebrałem po miesiącu dysk Seagate z serwiu gwarancyjnego. Był tam bo
miał parę tyś. bad sektorów. Teraz patrzę a on nie tknięty tylko bardziej
zakurzony chyba. Bad Sektory jak były tak są.



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-30 20:34:51 - Rafał Łukawski

On 2011-08-30 18:23, nolina wrote:
> Witam
> Odebrałem po miesiącu dysk Seagate z serwiu gwarancyjnego. Był tam bo
> miał parę tyś. bad sektorów. Teraz patrzę a on nie tknięty tylko bardziej
> zakurzony chyba. Bad Sektory jak były tak są.


Jakis konkretniejszy namiar, ktory to garaz w PL? ;)



--
Western Digital Silver Partner - luktronik.pl/



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-30 20:55:05 - nolina

Rafał Łukawski napisał(a):

> Jakis konkretniejszy namiar, ktory to garaz w PL? ;)
Gwarancja realizowana jest przez sklep :)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-30 21:33:57 - Rafał Łukawski

On 2011-08-30 20:55, nolina wrote:
> Rafał Łukawski napisał(a):
>
>> Jakis konkretniejszy namiar, ktory to garaz w PL? ;)
> Gwarancja realizowana jest przez sklep :)

Sklep realizuje niezgodnosc towaru z umowa lub opcjonalna gwarancje.
Producent gwarancje.


>


--
Western Digital Silver Partner - luktronik.pl/



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-30 22:35:49 - JoteR

Rafał Łukawski napisał:

>>> Jakis konkretniejszy namiar, ktory to garaz w PL? ;)

>> Gwarancja realizowana jest przez sklep :)

> Sklep realizuje niezgodnosc towaru z umowa lub opcjonalna gwarancje.

Twój nie realizuje gwarancji? Zaczynam współczuć twoim klientom.

JoteR




Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-31 06:38:33 - Rafał Łukawski

On 2011-08-30 22:35, JoteR wrote:
> Rafał Łukawski napisał:
>
>>>> Jakis konkretniejszy namiar, ktory to garaz w PL? ;)
>
>>> Gwarancja realizowana jest przez sklep :)
>
>> Sklep realizuje niezgodnosc towaru z umowa lub opcjonalna gwarancje.
>
> Twój nie realizuje gwarancji? Zaczynam współczuć twoim klientom.

Dobrze, że klienci sobie nie współczują (bo nie mają powodów) :) PS. Sam
sobie zadałeś pytanie i sam na nie odpowiedziałeś, ja się nie włączam do
dyskusji pomiędzy JoteR'em i JoteR'em ;)

>
> JoteR


--
Western Digital Silver Partner - luktronik.pl/



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-30 20:37:21 - Rafał Łukawski

On 2011-08-30 18:23, nolina wrote:
> Witam
> Odebrałem po miesiącu dysk Seagate z serwiu gwarancyjnego. Był tam bo
> miał parę tyś. bad sektorów. Teraz patrzę a on nie tknięty tylko bardziej
> zakurzony chyba. Bad Sektory jak były tak są.
BTW. bad sektory, czy reallokowane, to kolosalna roznica.


--
Western Digital Silver Partner - luktronik.pl/



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-30 20:55:58 - nolina

Rafał Łukawski napisał(a):


> BTW. bad sektory, czy reallokowane, to kolosalna roznica.
05 parametr SMART wynosi ponad 2000.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-30 21:26:52 - Michal Kawecki

Dnia Tue, 30 Aug 2011 20:37:21 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

> On 2011-08-30 18:23, nolina wrote:
>> Witam
>> Odebrałem po miesiącu dysk Seagate z serwiu gwarancyjnego. Był tam bo
>> miał parę tyś. bad sektorów. Teraz patrzę a on nie tknięty tylko bardziej
>> zakurzony chyba. Bad Sektory jak były tak są.
> BTW. bad sektory, czy reallokowane, to kolosalna roznica.

Bez przesady. Dyski, które odsyłano, miały wyczyszczoną tablicę błędów
SMART.

/do autora wątku/
A'propos tego serwisu gwarancyjnego - dysk się wysyła kurierem
bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
wymieniają na sprawne. A dysk z wymiany wraca średnio po tygodniu, a nie
po miesiącu...
--
M. [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kawecki



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-30 22:22:35 - Irokez

Użytkownik Michal Kawecki napisał w wiadomości
news:1bbl7gbsl7soo$.dlg@kwinto.prv...

> A'propos tego serwisu gwarancyjnego - dysk się wysyła kurierem
> bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
> zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
> wymieniają na sprawne.

Czyli jednak naprawiają.
Ja 2 lata temu dostałem używany, naprawiany czyjś dysk.
Widać to było po nim oraz miał naklejkę znamionową Seagate z napisem że to
fabrycznie naprawiany itp itd.
Nie mam go już, poszedł dalej (250GB chyba seria 7200.7 albo wyżej).

Pozdrawiam.

--
Irokez




Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-30 22:34:04 - Michal Kawecki

Dnia Tue, 30 Aug 2011 22:22:35 +0200, Irokez napisał(a):

> Użytkownik Michal Kawecki napisał w wiadomości
> news:1bbl7gbsl7soo$.dlg@kwinto.prv...
>
>> A'propos tego serwisu gwarancyjnego - dysk się wysyła kurierem
>> bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
>> zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
>> wymieniają na sprawne.
>
> Czyli jednak naprawiają.
> Ja 2 lata temu dostałem używany, naprawiany czyjś dysk.
> Widać to było po nim oraz miał naklejkę znamionową Seagate z napisem że to
> fabrycznie naprawiany itp itd.
> Nie mam go już, poszedł dalej (250GB chyba seria 7200.7 albo wyżej).

No tak, generalnie je naprawiają, dyski jakie dostawałem też miały takie
nalepki (choć nie wszystkie). Jednak jest to długotrwały proces i nie ma
on związku z bieżącą realizacją zgłoszenia gwarancyjnego. Klientowi
odsyłany jest inny sprawny dysk wzięty z półki magazynowej.
--
M. [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kawecki



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-31 10:30:31 - Adam

W dniu 2011-08-30 22:34, Michal Kawecki pisze:
> Dnia Tue, 30 Aug 2011 22:22:35 +0200, Irokez napisał(a):
>
>> Użytkownik Michal Kawecki napisał w wiadomości
>> news:1bbl7gbsl7soo$.dlg@kwinto.prv...
>>
>>> A'propos tego serwisu gwarancyjnego - dysk się wysyła kurierem
>>> bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
>>> zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
>>> wymieniają na sprawne.
>>
>> Czyli jednak naprawiają.
>> Ja 2 lata temu dostałem używany, naprawiany czyjś dysk.
>> Widać to było po nim oraz miał naklejkę znamionową Seagate z napisem że to
>> fabrycznie naprawiany itp itd.
>> Nie mam go już, poszedł dalej (250GB chyba seria 7200.7 albo wyżej).
>
> No tak, generalnie je naprawiają, dyski jakie dostawałem też miały takie
> nalepki (choć nie wszystkie). Jednak jest to długotrwały proces i nie ma
> on związku z bieżącą realizacją zgłoszenia gwarancyjnego. Klientowi
> odsyłany jest inny sprawny dysk wzięty z półki magazynowej.

Takie numery ze sprzedażą towarów po naprawie u producenta jako
fabrycznie nowych to robił swego czasu Action.

Doszło do tego, że jak jakiś klient chciał naprawić padnięty komputer (w
znaczeniu ogólnym: hardware i/lub software), a zobaczyłem
charakterystyczne stickersy ze znaczkiem A, to często rezygnowałem z
usługi, odsyłając klienta gdzie indziej :(

--
Pozdrawiam.

Adam




Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-09-02 16:36:25 - Gotfryd Smolik news

On Wed, 31 Aug 2011, Adam wrote:

> Takie numery ze sprzedażą towarów po naprawie u producenta jako fabrycznie
> nowych to robił swego czasu Action.

Ale w wątku jest mowa o naprawie gwarancyjnej, a nie sprzedaży nówek.
Inna sprawa, że klient z różnych przyczyn może nie być zachwycony
pmysłem w ramach gwarancji wymieniamy na inny sprawny (być może
naprawiany).
No ale gwarancja to gwarancja - warunki są dobrowolnie przyjmowane
przez strony.

pzdr, Gotfryd



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-09-01 22:18:53 - divek

W dniu 2011-08-30 21:26, Michal Kawecki pisze:


> dysk się wysyła kurierem
> bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
> zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
> wymieniają na sprawne. A dysk z wymiany wraca średnio po tygodniu, a nie
> po miesiącu...

Wszystko się zgadza z małym wyjątkiem - wymiana NIGDY nie trwała
krócej niż 3 tygodnie (kilka przypadków). Średnio 4 tygodnie.

--
Pozdrowienia,
divek



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-09-03 14:43:31 - Michal Kawecki

Dnia Thu, 01 Sep 2011 22:18:53 +0200, divek napisał(a):

> W dniu 2011-08-30 21:26, Michal Kawecki pisze:
>
>> dysk się wysyła kurierem
>> bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
>> zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
>> wymieniają na sprawne. A dysk z wymiany wraca średnio po tygodniu, a nie
>> po miesiącu...
>
> Wszystko się zgadza z małym wyjątkiem - wymiana NIGDY nie trwała
> krócej niż 3 tygodnie (kilka przypadków). Średnio 4 tygodnie.

Issue Date: 10-MAR-2011
SHIPPING DATE: 03/15/11 CARRIER NAME: DHL EXPRESS

Może odbiorców instytucjonalnych traktują inaczej.
--
M. [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kawecki



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-31 12:51:40 - nolina

Dysk ma taki SMART tinypic.com/r/n9bgy/7
Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje się do naprawy/wymiany
gwarancyjnej?





Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-31 13:07:25 - Zyla


Użytkownik nolina napisał w wiadomości
news:j3l3ns$qgm$1@inews.gazeta.pl...
> Dysk ma taki SMART tinypic.com/r/n9bgy/7
> Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje się do naprawy/wymiany
> gwarancyjnej?
>
>
Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny glównie patrzy na badsectory...
jesli ich nie ma a dysk nie działa jakos niestabilnie to duze
prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.





Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-31 13:16:40 - nolina

Zyla wrote:

> Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny gl?wnie patrzy na
badsectory...
> jesli ich nie ma a dysk nie dzia?a jakos niestabilnie to duze
> prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.

Hmmm...to o czym mówi ten atrybut 5ty w SMART w takim razie? Gdzie można
odczytac bad sektory? Czy liczba 2006 relokowanych sektorów nie jest
niczym nie pokojącym?




Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-31 13:31:14 - Zyla


Użytkownik nolina napisał w wiadomości
news:j3l56p$1ov$1@inews.gazeta.pl...
> Zyla wrote:
>
>> Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny gl?wnie patrzy na
> badsectory...
>> jesli ich nie ma a dysk nie dzia?a jakos niestabilnie to duze
>> prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.
>
> Hmmm...to o czym mówi ten atrybut 5ty w SMART w takim razie? Gdzie można
> odczytac bad sektory? Czy liczba 2006 relokowanych sektorów nie jest
> niczym nie pokojącym?
>

Moze i jest ale dla pewnosci przejedz dysk HDD Regeneratorem i bedziesz
wszystko wiedzial.





Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-31 17:48:25 - Rafał

On 2011-08-31 13:07, Zyla wrote:
> U?ytkownik nolina napisa? w wiadomo?ci
> news:j3l3ns$qgm$1@inews.gazeta.pl...
>> Dysk ma taki SMART tinypic.com/r/n9bgy/7
>> Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje si? do naprawy/wymiany
>> gwarancyjnej?
>>
>>
> Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny gl?wnie patrzy na badsectory...
> jesli ich nie ma a dysk nie dzia?a jakos niestabilnie to duze
> prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.

Nie wymienia sie na tej podstawie, zauwazylem dwie tendencje:
90% przypadkow to liczba ta stale rosnie i dysk szybko pada
10% zatrzymuje sie i juz np. przez nastepny rok dysk dziala sprawnie.

Czym ta liczba jest dla OS? niczym, poniewaz z pkt widzenia OS dysk
teoretycznie dziala sprawnie, wszystkie sektory mozna zapisac/odczytac itp.


>
>




Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-31 20:45:38 - Michal Kawecki

Dnia Wed, 31 Aug 2011 12:51:40 +0200, nolina napisał(a):

> Dysk ma taki SMART tinypic.com/r/n9bgy/7
> Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje się do naprawy/wymiany
> gwarancyjnej?

Jedyną podstawą do wymiany gwarancyjnej może być błąd stwierdzony przez
program diagnostyczny producenta dysku.
--
M. [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kawecki



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-09-01 09:14:46 - Latet

> Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje się do naprawy/wymiany
> gwarancyjnej?

Zdarzało mi się reklamować dyski (konkretnie Samsunga) tylko na bazie większego
od zero parametru [05] i zawsze uznawano mi to jako powód do wymiany dysku na
nowy. Najwyraźniej jakiś program diagnostyczny producenta dysku też stwierdzał
jakiś błąd. Ja bym walczył o swoje, bo psychicznie trudno mi jest pracować lub
trzymać dane na dysku, który ma cokolwiek nie-tak w SMART :-)

P.S. Właśnie kupiłem F4 HD204UI i od pierwszego dnia mam problem z narastającym
parametrem [01] (osiągnął już kilkanaście). Chodzi o Raw read error rate.
Zastanawiam się, co z tym zrobić... Przeskanowałem dysk MHDD i jest raczej OK
(30 sektorów zielonych tzn. <150ms, ale nic gorszego od tego).

latet





Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-09-06 12:18:01 - nolina

Czy wysyłał ktoś ostatnio dysk do naprawy gwarancyjnej Seagate na
Szyszkową w Wawie? Sam ma to wysłać czy kurier sam przyjedzie po
wypełnieniu zgłoszenia na ich www? Wsztko tam jest tak nie jasno
napisane, żadnego kontaktu. A w necie jedni sami wysyłają inni piszą że
kurier sam przyjeżdza po dysk.



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-31 22:55:07 - Salata

nolina wrote:
> Zyla wrote:
>
>> Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny gl?wnie patrzy na
> badsectory...
>> jesli ich nie ma a dysk nie dzia?a jakos niestabilnie to duze
>> prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.
>
> Hmmm...to o czym mówi ten atrybut 5ty w SMART w takim razie? Gdzie można
> odczytac bad sektory? Czy liczba 2006 relokowanych sektorów nie jest
> niczym nie pokojącym?

Przejedz dysk seatools seagate'a to ci powie czy uznaja ci reklamacje. Jak
tak to dostaniesz numer RMA i adres do wysylki w Polsce.
--
Regards Marcin



Re: serwis gwarancyjny Seagate

2011-08-31 23:01:05 - nolina

Salata wrote:

> nolina wrote:

> Przejedz dysk seatools seagate'a to ci powie czy uznaja ci reklamacje.
Jak
> tak to dostaniesz numer RMA i adres do wysylki w Polsce.

Przejechałem seatoolem. Pokazał że OK. SMART mówi co innego. Stąd też
zwróciłem dysk do sklepu by zrealiować gwarancję. Dysk wrócił po
miesiącu, Pan w sklepie powiedział że to druga sztuka. W domu patrzę że
to moja stara sztuka i dalej ma 2006 relokowanych sektorów. Co mam
zrobić? Dac sobie spokój z gwarancją bo Seatools mówi że dysk jest ok i
czekać czy dysk padnie albo skończy się miejsce na te relokowane sektory?
Ktoś wie ile ich może być max?




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS