Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

Irokez Data ostatniej zmiany: 2012-01-18 23:28:36

Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-18 21:14:43 - Irokez

Witam

Tu nie ma, ale na pl.soc.prawo jest wątek cwaniactwo sklepu komputerowego

W skrócie - dysk oddany na gwaracji, sklep dysk sobie zutylizował i oddaje
cenę zakupu na podstawie... no nie wiem czego bo wątkotwórca zgubił dowód
zakupu i nie chcieli mu kasy oddać a teraz jednak kasę dają ;)

Ktoś też tak miał?

groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_frm/thread/3fd5df5e55add1a4?hl=pl#

--
Irokez




Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-18 21:26:37 - Rafal Lukawski

On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:
> Witam
>
> Tu nie ma, ale na pl.soc.prawo jest wątek cwaniactwo sklepu komputerowego
>
> W skrócie - dysk oddany na gwaracji, sklep dysk sobie zutylizował i
> oddaje cenę zakupu na podstawie... no nie wiem czego bo wątkotwórca
> zgubił dowód zakupu i nie chcieli mu kasy oddać a teraz jednak kasę dają ;)
>
> Ktoś też tak miał?
>
> groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_frm/thread/3fd5df5e55add1a4?hl=pl#

Nie chciało mi się czytać każdego eksperta, w praktyce bywa to tak, ze
a) sklep czesto wymienia u dystrybutora, obecnie w 95% przypladkow
dystrybutor daje korekte
b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem

Samsung->Seagate
Seagate->Seagate
WD->WD

... i tak wymieniac.

Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep
przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa
(nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie. Poza tym ciezar
fiskalizmu spoczywa na sklepie, chyba jednak zachowac paragon niz np.
przejmowac sie urzedem skarbowym ;)




Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-18 21:36:37 - Irokez

Użytkownik Rafal Lukawski napisał w wiadomości
news:jf79tq$spp$1@usenet.news.interia.pl...
> On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:

> b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
> Samsung->Seagate
> Seagate->Seagate
> WD->WD
> .. i tak wymieniac.

zgadza się


> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
> bez dowodu zakupu,

a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
- bierzesz dysk, złomujeszi oddajesz pacjentowi 150zł
- dysk wyzłomowany jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
- sprzedajesz nowy dysk pacjentowi (bo został bez) za 600zł
- czyli zysk czyściutki 450zł z zezłomowanego + 450zł z nowego (jak
jeszcze z tych dobrych czasów leży).
Sprzedajesz 2 razy to samo ;)

--
Irokez




Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-18 21:49:40 - rs

On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, Irokez wrote:

>Użytkownik Rafal Lukawski napisał w wiadomości
>news:jf79tq$spp$1@usenet.news.interia.pl...
>> On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:
>
>> b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
>> Samsung->Seagate
>> Seagate->Seagate
>> WD->WD
>> .. i tak wymieniac.
>
>zgadza się
>
>
>> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
>> bez dowodu zakupu,
>
>a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>- bierzesz dysk, złomujeszi oddajesz pacjentowi 150zł
>- dysk wyzłomowany jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.





Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-18 21:56:28 - Rafal Lukawski


>>
>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>> - bierzesz dysk, złomujeszi oddajesz pacjentowi 150zł
>> - dysk wyzłomowany jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>
> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.

Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej
samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki
zabieg powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od
nowa, tylko kontynuuje poprzednią.






Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-19 00:22:59 - rs

On Wed, 18 Jan 2012 21:56:28 +0100, Rafal Lukawski
wrote:

>
>>>
>>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>>> - bierzesz dysk, złomujeszi oddajesz pacjentowi 150zł
>>> - dysk wyzłomowany jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>>
>> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
>> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
>> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
>> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.
>
>Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej
>samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki
>zabieg powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od
>nowa, tylko kontynuuje poprzednią.

no ale jesli schodzi z tasmy, to dlaczego pisac na nim refurbished?




Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-18 21:57:25 - BartekK

W dniu 2012-01-18 21:49, rs pisze:
> On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, Irokez wrote:
>
>> Użytkownik Rafal Lukawski napisał w wiadomości
>> news:jf79tq$spp$1@usenet.news.interia.pl...
>>> On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:
>>
>>> b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
>>> Samsung->Seagate
>>> Seagate->Seagate
>>> WD->WD
>>> .. i tak wymieniac.
>>
>> zgadza się
>>
>>
>>> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
>>> bez dowodu zakupu,
>>
>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>> - bierzesz dysk, złomujeszi oddajesz pacjentowi 150zł
>> - dysk wyzłomowany jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>
> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.
A jesteś pewny tego, że nigdy dyski kupowane w sklepach nie miewają
napisu refurbished? A dyski w nowych komputerach, wsadzone do środka
przed sprzedażą, ich klient nawet nie ogląda...


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 drut.org/
| www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173



Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-19 00:19:46 - rs

On Wed, 18 Jan 2012 21:57:25 +0100, BartekK
wrote:

>W dniu 2012-01-18 21:49, rs pisze:
>> On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, Irokez wrote:
>>
>>> Użytkownik Rafal Lukawski napisał w wiadomości
>>> news:jf79tq$spp$1@usenet.news.interia.pl...
>>>> On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:
>>>
>>>> b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
>>>> Samsung->Seagate
>>>> Seagate->Seagate
>>>> WD->WD
>>>> .. i tak wymieniac.
>>>
>>> zgadza się
>>>
>>>
>>>> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
>>>> bez dowodu zakupu,
>>>
>>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>>> - bierzesz dysk, złomujeszi oddajesz pacjentowi 150zł
>>> - dysk wyzłomowany jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>>
>> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
>> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
>> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
>> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.
>A jesteś pewny tego, że nigdy dyski kupowane w sklepach nie miewają
>napisu refurbished? A dyski w nowych komputerach, wsadzone do środka
>przed sprzedażą, ich klient nawet nie ogląda...

nie zdazylo mi sie, zeby ktorys z dyskow kupionych jako nowy w kompie,
obudowie, luzem, OEM czy inny mial taki napis. od jakis pieciu lat
kazdy wraca na gwarancji juz jako refurbished.
jak jest dysk refurbished to sie jako taki go sprzedaje i pare razy
takie dyski tez kupowalem. takie sa moje doswiadczenie.



Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-19 00:26:19 - BartekK

W dniu 2012-01-19 00:19, rs pisze:
> On Wed, 18 Jan 2012 21:57:25 +0100, BartekK
> wrote:
>
>> W dniu 2012-01-18 21:49, rs pisze:
>>> On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, Irokez wrote:
>>>
>>>> Użytkownik Rafal Lukawski napisał w wiadomości
>>>> news:jf79tq$spp$1@usenet.news.interia.pl...
>>>>> On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:
>>>>
>>>>> b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
>>>>> Samsung->Seagate
>>>>> Seagate->Seagate
>>>>> WD->WD
>>>>> .. i tak wymieniac.
>>>>
>>>> zgadza się
>>>>
>>>>
>>>>> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
>>>>> bez dowodu zakupu,
>>>>
>>>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>>>> - bierzesz dysk, złomujeszi oddajesz pacjentowi 150zł
>>>> - dysk wyzłomowany jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>>>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>>>
>>> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
>>> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
>>> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
>>> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.
>> A jesteś pewny tego, że nigdy dyski kupowane w sklepach nie miewają
>> napisu refurbished? A dyski w nowych komputerach, wsadzone do środka
>> przed sprzedażą, ich klient nawet nie ogląda...
>
> nie zdazylo mi sie, zeby ktorys z dyskow kupionych jako nowy w kompie,
> obudowie, luzem, OEM czy inny mial taki napis. od jakis pieciu lat
> kazdy wraca na gwarancji juz jako refurbished.
> jak jest dysk refurbished to sie jako taki go sprzedaje i pare razy
> takie dyski tez kupowalem. takie sa moje doswiadczenie.
A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
są nowe dyski itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
radosnego tłumacznenia.
A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się po prostu dyski
- w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
temu - to było nagminne.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 drut.org/
| www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173



Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-19 00:40:52 - rs

On Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK
wrote:

>>> A jesteś pewny tego, że nigdy dyski kupowane w sklepach nie miewają
>>> napisu refurbished? A dyski w nowych komputerach, wsadzone do środka
>>> przed sprzedażą, ich klient nawet nie ogląda...
>>
>> nie zdazylo mi sie, zeby ktorys z dyskow kupionych jako nowy w kompie,
>> obudowie, luzem, OEM czy inny mial taki napis. od jakis pieciu lat
>> kazdy wraca na gwarancji juz jako refurbished.
>> jak jest dysk refurbished to sie jako taki go sprzedaje i pare razy
>> takie dyski tez kupowalem. takie sa moje doswiadczenie.
>A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
>takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
>no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
>sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
>są nowe dyski itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
>dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
>radosnego tłumacznenia.
>A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
>dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się po prostu dyski
>- w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
>dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
>temu - to było nagminne.

no ciekawe historie pan tutaj opowiada. to ja sie juz teraz, w sumie,
nie dziwie, dlaczego tak czesto ludziska narzekaja na dyski, ze im
szybko padaja, skoro jako nowe dostaja te z odzysku. smutne.



Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-18 22:42:35 - Michal Lukasik

Dnia 18.1.2012, rs napisał(a):

> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.


Jak nie sprzedasz jak sprzedasz.
(i tu mam problem z emotikoną bo nie wiem czy się z tego śmiać czy płakać)
--
_____ __________________________
\` Y (__) __\` | | | '/ giveawayoftheday.com/
T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559
|__|_|__|__|_____|__|__|_____| _ l @ t l e n . p l



Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-18 23:53:24 - K

W dniu 18-01-2012 21:49, rs pisze:
> On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, Irokez wrote:
>
>> Użytkownik Rafal Lukawski napisał w wiadomości
>> news:jf79tq$spp$1@usenet.news.interia.pl...
>>> On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:
>>
>>> b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
>>> Samsung->Seagate
>>> Seagate->Seagate
>>> WD->WD
>>> .. i tak wymieniac.
>>
>> zgadza się
>>
>>
>>> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
>>> bez dowodu zakupu,
>>
>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>> - bierzesz dysk, złomujeszi oddajesz pacjentowi 150zł
>> - dysk wyzłomowany jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>
> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.
>
>

nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.



Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-19 00:22:01 - rs

On Wed, 18 Jan 2012 23:53:24 +0100, K wrote:

>W dniu 18-01-2012 21:49, rs pisze:
>> On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, Irokez wrote:
>>
>>> Użytkownik Rafal Lukawski napisał w wiadomości
>>> news:jf79tq$spp$1@usenet.news.interia.pl...
>>>> On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:
>>>
>>>> b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
>>>> Samsung->Seagate
>>>> Seagate->Seagate
>>>> WD->WD
>>>> .. i tak wymieniac.
>>>
>>> zgadza się
>>>
>>>
>>>> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
>>>> bez dowodu zakupu,
>>>
>>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>>> - bierzesz dysk, złomujeszi oddajesz pacjentowi 150zł
>>> - dysk wyzłomowany jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>>
>> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
>> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
>> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
>> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.
>>
>>
>
>nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.

chyba dyskow sie nie naprawia w taki sposob. chyba ze to jakies proste
uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare
tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak
dalej.



Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

2012-01-18 23:28:36 - Mateusz

Użytkownik Rafal Lukawski napisał:

> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep
> przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa
> (nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie. Poza tym ciezar
> fiskalizmu spoczywa na sklepie, chyba jednak zachowac paragon niz np.
> przejmowac sie urzedem skarbowym ;)

warto kupujac brac fakture

w razie zgubienia idzie sie do sklepu i maja prikaz wydac duplikat

potem wyjmuje sie dysk i sklada reklamacje ;)



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS