Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

divek Data ostatniej zmiany: 2011-11-17 19:00:20

Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 09:24:13 - divek

Witam.
Jakie są Wasze wrażenia z używania tej technologii?
Nie miałem jakoś okazji pobawić się tym sprzętem, a od pewnego czasu
zastanawiam się właśnie nad zastąpieniem monitora na inny zgodny.
Przeglądałem oferty sprzedawców, ale jest tego niewiele, z dostępnością
kiepsko, najwięcej chyba widziałem acer'ów. Do tego zniechęcają mnie
okulary migawkowe, bo źle znoszę tą technologię no i przede wszystkim
ceny! Taki zestaw to jednak spory wydatek. Jakie są najbardziej
optymalne propozycje do takiej zabawy i czy w ogóle warto się w to pchać?


--
Pozdrowienia,
divek



Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 09:44:32 - Rafal

On 2011-11-17 09:24, divek wrote:
> Witam.
> Jakie są Wasze wrażenia z używania tej technologii?
> Nie miałem jakoś okazji pobawić się tym sprzętem, a od pewnego czasu
> zastanawiam się właśnie nad zastąpieniem monitora na inny zgodny.
> Przeglądałem oferty sprzedawców, ale jest tego niewiele, z dostępnością
> kiepsko, najwięcej chyba widziałem acer'ów. Do tego zniechęcają mnie
> okulary migawkowe, bo źle znoszę tą technologię no i przede wszystkim
> ceny! Taki zestaw to jednak spory wydatek. Jakie są najbardziej
> optymalne propozycje do takiej zabawy i czy w ogóle warto się w to pchać?

To oczywiście subiektywnie odczucia, samo migotanie tu nie jest
problemem (dla mnie) tylko jasność obrazu, która mocno się zmniejsza
(przydatny bylby LCD z jakims podrasowanym podswietlaniem)

Efekty ok, generalnie po dobrym ustawieniu nie odczuwa sie ze obrazy
nakladaja sie na siebie (to co bywa widoczne w niektorych kinach 3D i to
dopiero męczy). Przy okularach na USB to nie jest az tak duzo.

Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach,
biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem są gry FPS,
ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci pionowej
x2) byc może nie jest tak widoczne. Tu też jednak specjalny monitor z
filtrem o naprzemiennej polaryzacji

3D nie sprawdza sie wszedzie tam, gdzie cos musimy wskazywac myszką (np.
Starcraft i podobne)



--
Western Digital Silver Partner - luktronik.pl/



Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 11:15:39 - divek

W dniu 2011-11-17 09:44, Rafal pisze:

> Efekty ok, generalnie po dobrym ustawieniu nie odczuwa sie ze obrazy
> nakladaja sie na siebie (to co bywa widoczne w niektorych kinach 3D i to
> dopiero męczy). Przy okularach na USB to nie jest az tak duzo.
>
> Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach,
> biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem są gry FPS,
> ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci pionowej
> x2) byc może nie jest tak widoczne. Tu też jednak specjalny monitor z
> filtrem o naprzemiennej polaryzacji

Hmmm. Tak sobie myślę, że chyba upiekłbym dwie pieczenie na jednym ogniu
i kupił monitor zarówno dla 3D Vison jak i do 3D na PS3.
www.acer.pl/ac/pl/PL/content/model/ET.HH4HE.A01 wygląda ciekawie.
W komplecie okablowanie i okulary, ale cena sugerowana mimo wszystko
zbyt wysoka jak na 27 3D. No i nie jakoś nie widzę go nigdzie w
ofertach sklepów.


--
Pozdrowienia,
divek



Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 11:35:02 - Rafal


> Hmmm. Tak sobie myślę, że chyba upiekłbym dwie pieczenie na jednym ogniu
> i kupił monitor zarówno dla 3D Vison jak i do 3D na PS3.
> www.acer.pl/ac/pl/PL/content/model/ET.HH4HE.A01 wygląda ciekawie.
> W komplecie okablowanie i okulary, ale cena sugerowana mimo wszystko
> zbyt wysoka jak na 27 3D. No i nie jakoś nie widzę go nigdzie w
> ofertach sklepów.
>

Tego z okularami nie widze (generalnie w hurtowniach w PL jest slabo z
nowinkami)

Moge Ci zalatwic ten: www.acer.pl/ac/pl/PL/content/model/ET.HH4HE.001

Z tego co widze w porownywarce ma okulary oraz glosniki, ten
wczesniejszy nie.

W razie czego zapraszam na priv (z adresu email wytnij 'web')



>


--
Western Digital Silver Partner - luktronik.pl/



Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 12:35:15 - divek

W dniu 2011-11-17 11:35, Rafal pisze:

> W razie czego zapraszam na priv (z adresu email wytnij 'web')

Dzięki za propozycję. Pozostaje tylko przekonać się do migawki ;)

--
Pozdrowienia,
divek



Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 19:10:18 - Gotfryd Smolik news

On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote:

> To oczywiście subiektywnie odczucia, samo migotanie tu nie jest problemem
> (dla mnie) tylko jasność obrazu, która mocno się zmniejsza (przydatny bylby
> LCD z jakims podrasowanym podswietlaniem)

Zdaje się 3D takie najsłabsze nie są, AFAIR pierwsze modele LCD
miały w okolicach 700 lm/m^2, dzisiejsze raczej 500 lm/m^2, ale
licząc że 100 lm/m^2 powinno wystarczyć, to obraz widziany
w okularach jakoś krytycznie ciemny nie jest.

> Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach, biorac
> jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem są gry FPS, ograniczenie jakie
> daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci pionowej x2)

Khm... masz na myśli paskowej?
Bo usiłuję dojść o co chodzi z tą pasywnością :)
Jeśli tak, to poproszę o opinie jeśli używałeś - nie miałem okazji,
za to gdzieś widziałem o widocznych liniach separatorów, a oglądanie
obrazu przez kraty takie sobie by było :] (nawet jak krata ma
postać delikatnej siatki :))

pzdr, Gotfryd



Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 20:29:02 - Rafal

On 2011-11-17 19:10, Gotfryd Smolik news wrote:
> On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote:
>
>> To oczywiście subiektywnie odczucia, samo migotanie tu nie jest
>> problemem (dla mnie) tylko jasność obrazu, która mocno się zmniejsza
>> (przydatny bylby LCD z jakims podrasowanym podswietlaniem)
>
> Zdaje się 3D takie najsłabsze nie są, AFAIR pierwsze modele LCD
> miały w okolicach 700 lm/m^2, dzisiejsze raczej 500 lm/m^2, ale
> licząc że 100 lm/m^2 powinno wystarczyć, to obraz widziany
> w okularach jakoś krytycznie ciemny nie jest.

Sam obraz może nie, ale wiesz jak to w grach, czasami trzeba gamme
podnieśc by miała sens, gry sterowane są klawiaturą, warto ją widziec ;)


>
>> Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach,
>> biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem są gry FPS,
>> ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci
>> pionowej x2)
>
> Khm... masz na myśli paskowej?
> Bo usiłuję dojść o co chodzi z tą pasywnością :)
> Jeśli tak, to poproszę o opinie jeśli używałeś - nie miałem okazji,
> za to gdzieś widziałem o widocznych liniach separatorów, a oglądanie
> obrazu przez kraty takie sobie by było :] (nawet jak krata ma
> postać delikatnej siatki :))

nie nie... zadne kraty - dla umyslu i zmyslu wzroku ma to tylko takie
znaczenie, ze pionowa rozdzielczosc maleje dwa razy, po prostu jedno oko
widzi linie parzyste, drugie nieparzyste, a mozg odpowiednio to
interpretuje i daje 3d. IMHO w przypadku PC moze miec sens (wysoka
liczba klatek) w przypadku TV (obecnej) 24fps to troche za malo na oko,
po prostu to widac przy jakiejkolwiek scenie ruchu... gdy materialy beda
krecone z 50fps, to dopiero bedzie skok jakosciowy, ale ... to za 10 lat
pewno ;)




>
> pzdr, Gotfryd


--
Western Digital Silver Partner - luktronik.pl/



Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 20:30:57 - Przemysław Ryk

Dnia Thu, 17 Nov 2011 19:10:18 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> Zdaje się 3D takie najsłabsze nie są, AFAIR pierwsze modele LCD
> miały w okolicach 700 lm/m^2, dzisiejsze raczej 500 lm/m^2, ale
> licząc że 100 lm/m^2 powinno wystarczyć, to obraz widziany
> w okularach jakoś krytycznie ciemny nie jest.

Przy Samsungu, którego zdarzyło mi się używać podczas testów 3D VISION,
maksymalna jasność była na poziomie 300 cd/m2. Ustawiona taka, granie w
Bioshock 2 i słałem peany do Logitecha za podświetlenie klawiatury. Ale w
grze jasność trzeba było sztucznie rozjechaniem gammy regulować, bo w grze
(przy założonych okularach) było jednak mocno ciemno.

(ciach?)

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ I didn't realize it was possible for a woman to be _unusually_ irritable.]
[ (Gregory House House M.D. 1x07 Fidelity) ]



Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 10:20:07 - Przemysław Ryk

Dnia Thu, 17 Nov 2011 09:24:13 +0100, divek napisał(a):

> Witam.
> Jakie są Wasze wrażenia z używania tej technologii?
> Nie miałem jakoś okazji pobawić się tym sprzętem, a od pewnego czasu
> zastanawiam się właśnie nad zastąpieniem monitora na inny zgodny.
> Przeglądałem oferty sprzedawców, ale jest tego niewiele, z dostępnością
> kiepsko, najwięcej chyba widziałem acer'ów. Do tego zniechęcają mnie
> okulary migawkowe, bo źle znoszę tą technologię no i przede wszystkim
> ceny! Taki zestaw to jednak spory wydatek. Jakie są najbardziej
> optymalne propozycje do takiej zabawy i czy w ogóle warto się w to pchać?

Swego czasu miałem możliwość potestowania tego rozwiązania, aczkolwiek
ostatni materiał na ten temat przygotowywałem w kwietniu 2010 roku. Chcesz,
to Ci podeślę linka do artykułu.

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Jak mawia stare przysłowie: Kto nie ma szczęścia w kartach, ten nie ma ]
[ pieniędzy na miłość... (znalezione w necie) ]



Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 10:32:35 - Rafal

On 2011-11-17 10:20, Przemysław Ryk wrote:
> Dnia Thu, 17 Nov 2011 09:24:13 +0100, divek napisał(a):
>
>> Witam.
>> Jakie są Wasze wrażenia z używania tej technologii?
>> Nie miałem jakoś okazji pobawić się tym sprzętem, a od pewnego czasu
>> zastanawiam się właśnie nad zastąpieniem monitora na inny zgodny.
>> Przeglądałem oferty sprzedawców, ale jest tego niewiele, z dostępnością
>> kiepsko, najwięcej chyba widziałem acer'ów. Do tego zniechęcają mnie
>> okulary migawkowe, bo źle znoszę tą technologię no i przede wszystkim
>> ceny! Taki zestaw to jednak spory wydatek. Jakie są najbardziej
>> optymalne propozycje do takiej zabawy i czy w ogóle warto się w to pchać?
>
> Swego czasu miałem możliwość potestowania tego rozwiązania, aczkolwiek
> ostatni materiał na ten temat przygotowywałem w kwietniu 2010 roku. Chcesz,
> to Ci podeślę linka do artykułu.

Nie pytaj, podsylaj na grupe :)
>


--
Western Digital Silver Partner - luktronik.pl/



Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 11:01:48 - divek

W dniu 2011-11-17 10:20, Przemysław Ryk pisze:

> Swego czasu miałem możliwość potestowania tego rozwiązania, aczkolwiek
> ostatni materiał na ten temat przygotowywałem w kwietniu 2010 roku. Chcesz,
> to Ci podeślę linka do artykułu.

Bardzo chętnie :) Nie jest to chyba żadna tajemnica, wszystko w temacie
więc myślę, że grupa będzie również zainteresowana :)


--
Pozdrowienia,
divek



Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 14:50:08 - Przemysław Ryk

Dnia Thu, 17 Nov 2011 11:01:48 +0100, divek napisał(a):

> W dniu 2011-11-17 10:20, Przemysław Ryk pisze:
>
>> Swego czasu miałem możliwość potestowania tego rozwiązania, aczkolwiek
>> ostatni materiał na ten temat przygotowywałem w kwietniu 2010 roku. Chcesz,
>> to Ci podeślę linka do artykułu.
>
> Bardzo chętnie :) Nie jest to chyba żadna tajemnica, wszystko w temacie
> więc myślę, że grupa będzie również zainteresowana :)

Nie chciałem, żeby to było potraktowane jako jakaś reklama czy coś. :) Tutaj
gry.onet.pl/28065,1589857,artykul.html jest mój tekst z grudnia 2009,
a pod tym
gry.onet.pl/poradniki/bioshock-2-w-3d-vision,1,4109578,artykul.html
adresem - tekst z kwietnia 2010.

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Boksera obrazić może każdy, ale nie każdy zdąży przeprosić. ]
[ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]



Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

2011-11-17 19:00:20 - Gotfryd Smolik news

On Thu, 17 Nov 2011, divek wrote:

> Witam.
> Jakie są Wasze wrażenia z używania tej technologii?

Hm... primo: nie używam do gier, a nie piszesz jakie używanie
masz na myśli. Do tego nie piszesz jak próbowałeś dotą oglądać
obraz stereowizyjny więc nie ma płaszczyzny odniesienia.
BTW: stereo, bo ustalmy, że 3D w nazwie to takie samo
oszustwo, jak ~10 lat temu używanie tej samej nazwy (znaczy
3D) na określanie efektów emulujących cechy patrzenia z daleka,
3D jest jak na dziś osiągalne chyba tylko holograficznie.

Patrząc na zdjęcia dziś i kilkanaście lat temu:
- przesłuchy między kanałami (chyba przewidy :], choć w elektronice
przyjęły się przesłuchy i co zrobisz) najwyraźniej są na tym
samym poziomie, nie krytycznym, ale tam gdzie kontrast jest
spory skutki widać (w porównaniu z patrzeniem na zeza, pomijając
inne wady tej metody, dobrze nie jest)
- rozdzielczość to inna klasa; CRT zdolnego wyświetlić nierozmyte
1920x1200 na 120 Hz nigdy nie miałem :)

Porównania z anaglifami nie ma - jako że od zawsze umiałem
oglądać stereopary gołymi oczyma (krzyżowe oraz małe proste,
zeza rozbieżnego nie umiem zrobić :P) zawsze mnie dziwi że
ta metoda w ogóle znajduje chętnych.

> Nie miałem jakoś okazji pobawić się tym sprzętem, [...]
[...]
> Do tego zniechęcają mnie okulary migawkowe, bo źle znoszę tą technologię

Tego wyżej nie rozumiem :[

> no i przede wszystkim ceny!

No niestety.
NV dołożyła do pieca, implementując sterowanie podczerwienią,
skutecznie wycinające pomysły z samoróbkami z przerabianiem
starych okularów (nad dopinaniem *drugiej* pary można by się
zastanowić bo to proste, acz pozbawi gwarancji).

> Jakie są najbardziej optymalne propozycje do
> takiej zabawy i czy w ogóle warto się w to pchać?

To już wedle uznania, ale sam również zwracałbym uwagę na
niebłyszczący monitor. Teoretycznie możliwy do uzyskania
lepszy kontrast do rozwiązania migawkowego jest bez znaczenia
(skoro separacja międzykanałowa jest słabsza niż kontrast
normalnego monitora) a wady są równie irytujące
z obrazem stereo co z normalnym.

Skorzystam z okazji :)
Czy ktoś miał okazję pobawić się konstrukcjami paskowymi?
Bo z tego co gdzieś widziałem, separatory są widoczne
i irytujące. W sumie biorąc pod uwagę umiarkowaną rodzielczość
monitora wobec 1 minuty kątowej rozdzielczości oka nic
dziwnego, tyle że wychodziłoby iż nadal migawki są istotnie
lepsze.

pzdr, Gotfryd



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS