Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, na stoisku Volvo oprócz Volvo V40 R-Design, zostanie zaprezentowane całkowicie nowe Volvo V40 Cross Country. Ten crossover wyróżnia się podniesionym o 40 mm zawieszeniem oraz napędem na cztery koła.
Drugi w historii
W historii Volvo to drugie auto, po V70 Cross Country, które jest samochodem typu Cross Country, a nie typowym przedstawicielem segmentu SUV’ów, do którego zalicza się Volvo XC60, XC70 oraz XC90. Nowe Volvo V40 Cross Country to uterenowiony hatchback, który reprezentuje segment crossoverów.
Z V40 Cross Country wchodzimy na nowy, bardzo konkurencyjny rynek crossoverów. Wierzymy, że poradzimy sobie na nim równie dobrze, co na pozostałych segmentach – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska.
Model V40 Cross Country został podniesiony o 40 mm. Z zewnątrz auto wyróżnia czarny, kontrastujący z resztą karoserii zderzak, nowy grill oraz pionowe światła do jazdy dziennej. Dodatkowo model wyposażono w rzeźbione progi boczne oraz tylny zderzak ze zintegrowaną osłoną podwozia. Całość uzupełnia nowy wzór felg, których maksymalny rozmiar to 19 cali.
Auto wyróżnia również nowy, miedziany odcień karoserii Raw Cooper oraz konsola centralna w kolorze Copper Dawn. Paleta skórzanych tapicerek została uzupełniona o wersję Espresso Brown.
Pełne spektrum wersji silnikowych
V40 Cross Country można zestawić z dwoma silnikami benzynowymi – T5 i T4 oraz trzema wysokoprężnymi – D2, D3 i D4. W połączeniu z pięciocylindrowym silnikiem T5 o mocy 254 KM i momencie obrotowym 400 Nm, auto posiada napęd na cztery koła, który poprawia jego właściwości trakcyjne. Średnie zużycie paliwa topowej wersji V40 Cross Country wynosi 7,8 l/100 km.
Model jest również dostępny z silnikiem GTDi 1,6 litra o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm oraz silnikami wysokoprężnymi D4 (177 KM), D3 (150 KM) oraz D2 (115 KM). Wersje dieslowe cechuje bardzo niskie średnie zużycie paliwa, które wynosi od 3,8 l do 4,4 l/100 km.
Silniki można zestawić zarówno z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (T5, T4, D4, D3) oraz sześciobiegową ręczną skrzynią biegów (T4, D4, D3 oraz D2).
Wszystkie wersje silników wyposażone zostały w funkcję „start-stop” oraz odzyskiwanie energii hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów.
Kontrola zjazdu
Volvo V40 Cross Country tak jak modele z serii XC został wyposażony w system kontroli zjazdu (Hill Descent Control) w wersji T5 z napędem na cztery koła, który automatycznie kontroluje prędkość pojazdu podczas stromych zjazdów. Model posiada także praktyczną funkcję Hill Hold ułatwiającą ruszanie ze wzniesienia.
Koncentracja na rynku europejskim i chińskim
Volvo Car Corporation planuje sprzedaż nowego Volvo V40 Cross Country na poziomie 17 tys. sztuk rocznie. Ok. 50 procent wszystkich aut przeznaczonych będzie dla nabywców europejskich, zaś 30 procent – dla nabywców z Chin.
V40 Cross Country będzie produkowany w fabryce Volvo Car Corporation w Ghent (Belgia). Produkcja startuje w listopadzie 2012 r.