ING Bank Śląski otrzymał nagrodę za najlepszy spot reklamowy w plebiscycie Złoty Bankier 2012. Bank został wyróżniony za reklamę emitowaną w ramach kampanii „Lepiej pożyczyć z Banku, niż od rodziny”, promującej pożyczkę gotówkową.
Spot telewizyjny ING Banku Śląskiego został uznany za najlepszy z 11 nominowanych reklam bankowych w plebiscycie Złoty Bankier 2012. W zwycięskiej reklamie w żartobliwy sposób pokazana została sytuacja mężczyzny, uwikłanego w sieć rodzinnych zależności wynikających nie tylko z więzów krwi, ale także rodzinnych pożyczek. W rolę głównego bohatera wcielił się Adam Woronowicz, utalentowany polski aktor teatralny i filmowy.
Nagroda została wręczona podczas uroczystej gali rozdania statuetek Złoty Bankier 2012, która miała miejsce 21 lutego br. w Warszawie. Grono jurorów kategorii „Najlepszy spot reklamowy banku 2012” tworzyli m.in. Natalia Hatalska, blogerka i ceniony ekspert w branży mediowo-reklamowej; dr Jacek Wasilewski, medioznawca i specjalista komunikacji społecznej; Grzegorz Kiszluk, jeden z polskich pionierów reklamy i redaktor naczelny Brief.pl; Krzysztof Kwacz, szef Get More Social oraz Artur Cichmiński, dziennikarz filmowy.
W plebiscycie Złoty Bankier nagradzane są najlepsze produkty finansowe oferowane przez polskie banki. Najlepszy spot reklamowy banku to nowa kategoria, która w tym roku została wręczona po raz pierwszy. Zwycięską reklamę telewizyjną można obejrzeć na profilu ING Banku Śląskiego na serwisie YouTube.