Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-09-19

A A A POLEĆ DRUKUJ

Zakończono program konserwacji obrazu "Bitwa pod Grunwaldem" objęty mecenatem PKO Banku Polskiego

150x110

Renowacja obrazu trwała ponad dwa lata, a przypadająca w 2010 roku 600. rocznica bitwy pod Grunwaldem stała się okazją do jej przeprowadzenia. Bank od tego czasu patronował temu przedsięwzięciu. Uroczysta prezentacja dzieła Jana Matejki odbyła się 19 września br. podczas zorganizowanej w Muzeum Narodowym konferencji z udziałem Bogdana Zdrojewskiego, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Zbigniewa Jagiełły, Prezesa Zarządu PKO Banku Polskiego.

PKO Bank Polski zdecydował się na udział w programie konserwacji, przeznaczając środki na zakup specjalistycznej aparatury oraz projekt i montaż ramy. Prace konserwatorskie składały się z dwóch etapów. Konserwacja obrazu zakończyła się 8 sierpnia br., a wygląd dzieła zasadniczo nie zmienił się; różnica jest subtelna, natomiast barwy odzyskały dawną głębię, wyrazistość i intensywność.

- Dzieła sztuki tak dotkliwie doświadczone przez bieg zdarzeń, a zarazem cieszące się tak olbrzymim zainteresowaniem jak „Bitwa pod Grunwaldem”, wymagają szczególnych zabiegów, by mogły służyć kolejnym pokoleniom jako unikalna lekcja historii i dziedzictwa narodowego. Cieszę się, że dzięki wsparciu PKO Banku Polskiego połączonemu z zastosowaniem nowoczesnych technik i profesjonalizmem konserwatorów obraz Jana Matejki zyskał nowy blask i znów będzie dostępny dla szerokiej publiczności – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

W 2011 r. PKO Bank Polski, chcąc przybliżyć społeczeństwu historię dzieła Jana Matejki oraz prace związane z jego konserwacją, przygotował wizualizację obrazu na warszawskiej Rotundzie. Projekt składał się z dwóch części: siatki - na której znajdowała się wizualizacja obrazu i zdjęć z jego renowacji - oraz z wystawy na witrynach okiennych, ukazujących jego historię, opis bitwy i postaci występujące na malowidle. Do edukacji na temat dzieła i prac konserwatorskich Bank wykorzystał również media społecznościowe. Na profilu bankowym na Facebooku prowadzona była komunikacja, między innymi w postaci filmów i reportaży, połączona z konkursami dla internautów.  22 września br. zakończenie konserwacji "Bitwy pod Grunwaldem" uświetni Piknik Grunwaldzki zorganizowany przez Muzeum Narodowe i PKO Bank Polski.

Mecenat kultury i sztuki jest jednym z najważniejszych obszarów działalności sponsoringowej prowadzonej przez PKO Bank Polski. Dzięki dotacjom Banku realizowane są m.in. liczne projekty muzealne, a swoje plany programowe mogło urzeczywistnić wiele filharmonii, bibliotek, oper i teatrów w całej Polsce. Za aktywność w tej dziedzinie Bank został uhonorowany Tytułem Mecenasa Kultury.

Bank od lat współpracuje również z Muzeum Narodowym w Warszawie, angażując się w sponsorowanie projektów wystawienniczych, m.in. rysunków Rembrandta, twórczości malarskiej Andrzeja Wróblewskiego, Rafała Malczewskiego, prac wybitnego fotografika Jana Bułhaka czy sztuki polskiej okresu międzywojennego 1918-1939.

 

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2012 roku wyniósł 1,95 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik „The Banker”. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu „50 największych banków w Polsce 2012” branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za „Najwyższą efektywność” w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu „The Banker” wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu „Rzeczpospolitej” - „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global, jak i stowarzyszenia AIESEC przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS