ADMIRAL BOATS S.A., spółka z polskiego sektora przemysłu jachtowego i stoczniowego, wypracowała w I połowie 2015 r. przychody netto ze sprzedaży ogółem w wysokości ponad 14,8 mln zł, sprzedając i dystrybuując swoje łodzie w 13 krajach. W tym okresie Spółka wygenerowała zysk netto w wysokości 51,1 tys. zł. Przy czym, zysk netto wypracowany w II kwartale 2015 r. osiągnął poziom 1,2 mln zł.
Wpływ na wypracowane w I półroczu wyniki miała zmiana organizacji produkcji. Po latach współpracy z podwykonawcami ADMIRAL BOATS poszerzyła własną działalność o produkcję m.in. mebli tapicerowanych oraz innych części potrzebnych do wykończenia łodzi. Dotychczas Spółka sprzedawała wskazane materiały podwykonawcom i odkupywała od nich gotowe półfrabrykanty.
Obecna sytuacja pozwala na lepsze zarządzanie procesem produkcji. Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów ukształtowały się̨ w I połowie 2015 r. na poziomie 8 754,8 tys. zł, co oznacza, że spadły o 46,2%. Jednocześnie zmiana ta wpłynęła bezpośrednio na wartość́ przychodów ze sprzedaży towarów i materiałów. W I półroczu 2015 r. wyniosły one 2 320,5 tys. zł wobec 11 711,4 tys. zł w analogicznym okresie 2014 r. Natomiast przychody ze sprzedaży produktów wyniosły 12 458,3 tys. zł w porównaniu z 12 538,1 tys. w pierwszych sześciu miesiącach poprzedniego roku.
- 97% naszej produkcji idzie na eksport, przede wszystkim do europejskich krajów. Potrzeby klientów zmieniają się w sposób dynamiczny, a my staramy się elastycznie do nich dopasowywać. Jeśli nie sprostamy wymogom kupców, zwrócą się do innego producenta. Stąd zmiany w procesie produkcji oraz lifting naszych łodzi – komentuje Andrzej Bartoszewicz, Prezes Zarządu ADMIRAL BOATS.
Spółka uważnie analizując rynki zbytu oraz dopasowując swoją ofertę do oczekiwań odbiorców zdecydowała się na produkcję bogatszych modeli łodzi, które są jednocześnie produktami pracochłonnymi i czasochłonnymi, ale wysokomarżowymi. W I połowie 2015 r. Spółka poprawiła r/r wskaźniki rentowności. Marża brutto na sprzedaży wzrosła do poziomu 40,76%. Do jej wzrostu przyczyniła się właśnie sprzedaż lepiej wyposażonych modeli łodzi. Nastąpiła także znaczna poprawa marży EBITDA, która wyniosła 22,9%, wobec 10,75 w analogicznym okresie rok wcześniej.
- Planujemy zdecydowane wyjście na nowe rynki. Obserwujemy rosnący popyt i aktywnie uczestniczymy w negocjacjach ze sprzedawcami nie tylko z Europy, ale również innych krajów pozaeuropejskich – dodaje Andrzej Bartoszewicz.
dostarczył infoWire.pl