Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-04-19

A A A POLEĆ DRUKUJ

WPROST – rozpowszechnianie na wysokim stabilnym poziomie. DO RZECZY dołącza do liderów

131 046 wyniosło rozpowszechnianie płatne razem tygodnika WPROST w lutym 2013 r. To o 5,87 proc. więcej niż w lutym 2012 r. Rozpowszechnianie tygodnika „Do Rzeczy” w lutym wyniosło 120 423.  

  

 

 LUTY 2013  

 

 

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpowszechnianie  płatne razem

 

 

 

 

Zmiana % (2012/2013)

1.

Wprost

162191

131046

5,87

2.

Newsweek Polska

188359

128269

5,31

3.

Polityka

182002

125498

1,59

4.

Tygodnik Do Rzeczy

213750

121676

 

5.

W Sieci

248750

104591

 

6.

Gazeta Polska

135384

63603

2,92

7.

Uważam Rze

99104

24598

-82,05

 

 

Według szacunkowych danych wydawcy, sprzedaż ogółem WPROST wyniosła 59 905, a inne płatne formy rozpowszechniania – 71 141. Sprzedaż ”Do Rzeczy” wyniosła 115 501. 

Od jesieni 2012 r. rozpowszechnianie WPROST utrzymuje się na stabilnym poziomie ponad 130 000, co stawia go wśród tytułów o najwyższym rozpowszechnieniu.    

Niższa sprzedaż egzemplarzowa tygodnika w ostatnich miesiącach spowodowała, że z końcem stycznia wydawca zdecydował o zmianach w piśmie. Za wdrożenie zmian odpowiada redaktor naczelny tygodnika, którym został  Sylwester Latkowski.  Latkowski jako szef serwisu Wprost.pl, w ciągu niespełna roku doprowadził do wzrostu liczby użytkowników o 42 proc., a liczby odsłon – o ponad 100%.

Ze wstępnych szacunkowych danych wydawcy wynika, że w marcu również sprzedaż WPROST zaczęła rosnąć.

Tygodnik „Do Rzeczy” zadebiutował na rynku w końcu stycznia, luty był pierwszym pełnym miesiącem obecności tygodnika na rynku. Rozpowszechnianie utrzymujące się na poziomie 120 tys. egzemplarzy to niewątpliwy sukces redakcji oraz wydawcy. Od końca lutego na rynku jest również miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, który, wg wstępnych danych wydawcy, również notuje bardzo dobre dane sprzedażowe.      

NOWE OSOBY W REDAKCJI WPROST:

Pierwsze zmiany wprowadzone we WPROST przez nowego redaktora naczelnego spotkały się z przychylnością i zainteresowaniem czytelników. WPROST obecnie jako jedyna gazeta w Polsce dysponuje osobnym działem śledczym, którym kieruje Michał Majewski. Do zespołu współpracowników tygodnika dołączyli m.in. Tomasz Sekielski, Marzena Rogalska, Jarosław Kuźniar, Agata Młynarska, Karolina Korwin-Piotrowska oraz – w charakterze wydawcy – Magdalena Papuzińska. Zmniejszyła się za to liczba felietonistów. Od kwietnia do kierownictwa redakcji dołączyła Katarzyna Sielicka jako zastępca redaktora naczelnego.    

WZROST ROZPOWSZECHNIANIA I ZASIĘGU:

W 2012 r. rozpowszechnianie płatne razem WPROST wyniosło 131 865 i było o 10,44 proc. wyższe niż rok wcześniej (119 401). W grupie tygodników opinii WPROST znalazł się na drugim miejscu, zarówno jeżeli chodzi o wielkość rozpowszechniania płatnego razem, jak i o wzrost w stosunku rok do roku. Był też jednym z dwóch tygodników, których rozpowszechnianie płatne razem w ubiegłym roku wzrosło. Sprzedaż ogółem WPROST w 2012 r. wyniosła 74 257.

Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań, sprzedaż przez inne podmioty (np. operatorów mobilnego Internetu) oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze sprzedawane do dystrybucji w samolotach, hotelach i restauracjach po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej. Wzrost rozpowszechniania płatnego razem WPROST wynika głównie ze sprzedaży prenumerat e-wydań do instytucji i firm, które dokonały pakietowego zakupu dla swoich klientów lub pracowników.

WPROST jest obecnie dostępne w:

największych sieciach dystrybucji prasy: Ruch, HDS, Kolporter, salony Empik

alternatywnych sieciach dystrybucji prasy m.in. w restauracjach, hotelach, ekskluzywnych punktach usługowych

- jako e-wydanie – dla użytkowników komputerów osobistych poprzez stronę e-wydanie.wprost.pl lub u dystrybutorów prasy elektronicznej

- w aplikacji mobilnej dostępnej w AppStore i Google Play.

 

100% WZROSTU W INTERNECIE – WPROST.PL numerem 1

W 2012 r. tygodnik WPROST znacząco zyskał również w Internecie. W styczniu 2013 r. Serwis Wprost.pl był najczęściej odwiedzanym serwisem internetowym wśród serwisów tygodników opinii Wprost.pl zanotował w styczniu (wg danych Megapanel PBI/Gemius) 7 mln 477 tys. odsłon na komputerach oraz prawie milion odsłon na urządzeniach mobilnych. W sumie serwis tygodnika WPROST odwiedziło 887 tys. użytkowników. Użytkownicy spędzali w serwisie średnio 8 minut i 42 sekundy. W ciągu roku – od stycznia 2012 r. - Wprost.pl zyskał 262 tys. real users (wzrost o 42 proc.). Liczba odsłon zwiększyła się o 4,66 mln, czyli ponaddwukrotnie, a czas spędzany na witrynie wydłużył się o 3,5 minuty. Serwis Newsweek.pl odnotował w tym czasie o 16,73 proc. mniej użytkowników i o 17,1 proc. mniej odsłon. Serwis Polityka.pl ma o 58,72 proc. mniej użytkowników i o 50,7 proc. mniej odsłon. 

 

NAJBARDZIEJ OPINIOTWÓRCZY TYGODNIK W POLSCE 

W lutym i w marcu WPROST pozostał najczęściej cytowanym polskim tygodnikiem. Według raportu „Najbardziej opiniotwórczych polskich mediów” Instytutu Monitorowania Mediów, na publikacje WPROST inne media powoływały się w lutym 175 razy. Według Newton Media, które monitoruje tylko tytuły prasowe, w marcu WPROST zdeklasował pozostałe tygodniki, a na jego publikacje powoływano się tylko w prasie 126 razy.  

WPROST jest niezmiennie najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem od 2010 r., wyprzedzając pod względem liczby cytowań pozostałe tygodniki i mieszcząc się w top 10 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. 

NAJCHĘTNIEJ WYBIERANY PRZEZ REKLAMODAWCÓW:

. Wg danych Kantar Media, cennikowe przychody z reklam tygodnika w 2012 r. wyniosły134,54mln zł i były o 19,6 proc. wyższe niż w  roku 2011. W tym samym czasie przychody Newsweek Polska wyniosły 133 358 801 (wzrost o 11 proc.) i były o 0,88 proc. niższe niż WPROST. Przychody tygodnika Polityka wyniosły 77 882 780zł – o 1 proc. mniej niż rok wcześniej - i były o 42,1 proc. niższe. W lutym 2013 r. WPROST zarobił cennikowo bez autopromocji 6 392 983 zł – o 9,4 proc. więcej niż przed rokiem.

 

NAJWIĘKSZY ZASIĘG, NAJLEPSZA CENA – „PAKIET REKLAMOWY OPINII DO RZECZY + WPROST”:

Biuro Reklamy WPROST oferuje również pakiet zasięgowy obejmujący tygodnik „Do Rzeczy”. Średnie rozpowszechnianie płatne razem obu tygodników to ok. 260 000 tygodniowo, czyli ponad 1 040 000 egzemplarzy miesięcznie.

*****

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Redaktorem naczelnym WPROST od końca stycznia 2013 r. jest Sylwester Latkowski

 

Tygodnik „Do Rzeczy” to tytuł kierowy przez Pawła Lisickiego. Ukazuje się od stycznia 2013 r. Jest pismem konserwatywno-liberalnym. Wydawcą tygodnika jest spółka Orle Pióro, której inwestorem strategicznym jest Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP, PGM, www.point-group.pl) i jej prezes, Michał M. Lisiecki.    

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS