Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-03-22

A A A POLEĆ DRUKUJ

WPROST – niższa sprzedaż motorem zmian

132 505 wyniosło rozpowszechnienie płatne razem tygodnika WPROST w styczniu bieżącego roku. To o 8,15 proc. więcej niż w styczniu 2012 r.

Według szacunkowych danych wydawcy, sprzedaż ogółem wyniosła 61 379, a inne płatne formy rozpowszechniania – 71 125.

WPROST w styczniu pozostawał tygodnikiem o jednym z największych zasięgów dotarcia, jednak wyraźny spadek sprzedaży egzemplarzowej spowodował, że wydawca, który na bieżąco monitoruje poziom sprzedaży, zdecydował o zmianach w piśmie. Za wdrożenie zmian odpowiada od końca stycznia nowy redaktor naczelny tygodnika, Sylwester Latkowski, który wcześniej jako szef serwisu Wprost.pl, w ciągu niespełna roku doprowadził do wzrostu liczby użytkowników o 42 proc, a liczby odsłon – o ponad 100%.

NOWE OSOBY W REDAKCJI WPROST:

Pierwsze zmiany wprowadzone we WPROST przez nowego redaktora naczelnego spotkały się z przychylnością i zainteresowaniem czytelników. WPROST obecnie jako jedyna gazeta w Polsce dysponuje osobnym działem śledczym, którym kieruje Michał Majewski. Do zespołu współpracowników tygodnika dołączyli m.in. Tomasz Sekielski, Marzena Rogalska, Jarosław Kuźniar, Agata Młynarska, Karolina Korwin-Piotrowska oraz – w charakterze wydawcy – Magdalena Papuzińska. Zmniejszyła się za to liczba felietonistów, ale dotychczasowi felietoniści nadal piszą dla WPROST. Wkrótce na łamach tygodnika pojawią się kolejni nowi autorzy.  

WZROST ROZPOWSZECHNIANIA I ZASIĘGU:

W 2012 r. rozpowszechnianie płatne razem WPROST wyniosło 131 865 i było o 10,44 proc. wyższe niż rok wcześniej (119 401). W grupie tygodników opinii WPROST znalazł się na drugim miejscu, zarówno jeżeli chodzi o wielkość rozpowszechniania płatnego razem, jak i o wzrost w stosunku rok do roku. Był też jednym z dwóch tygodników, których rozpowszechnianie płatne razem w ubiegłym roku wzrosło. Sprzedaż ogółem WPROST w 2012 r. wyniosła 74 257.

Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań, sprzedaż przez inne podmioty (np. operatorów mobilnego Internetu) oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze sprzedawane do dystrybucji w samolotach, hotelach i restauracjach po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej. Wzrost rozpowszechniania płatnego razem WPROST wynika głównie ze sprzedaży prenumerat e-wydań do instytucji i firm, które dokonały pakietowego zakupu dla swoich klientów lub pracowników.

WPROST jest obecnie dostępne w:

największych sieciach dystrybucji prasy: Ruch, HDS, Kolporter, salony Empik

alternatywnych sieciach dystrybucji prasy m.in. w restauracjach, hotelach, ekskluzywnych punktach usługowych

- jako e-wydanie – dla użytkowników komputerów osobistych poprzez stronę e-wydanie.wprost.pl lub u dystrybutorów prasy elektronicznej

- w aplikacji mobilnej dostępnej w AppStore i Google Play.

100% WZROSTU W INTERNECIE – WPROST.PL numerem 1

W 2012 r. tygodnik WPROST znacząco zyskał również w Internecie. W styczniu 2013 r. Serwis Wprost.pl był najczęściej odwiedzanym serwisem internetowym wśród serwisów tygodników opinii Wprost.pl zanotował w styczniu (wg danych Megapanel PBI/Gemius) 7 mln 477 tys. odsłon na komputerach oraz prawie milion odsłon na urządzeniach mobilnych. W sumie serwis tygodnika WPROST odwiedziło 887 tys. użytkowników. Użytkownicy spędzali w serwisie średnio 8 minut i 42 sekundy. W ciągu roku – od stycznia 2012 r. - Wprost.pl zyskał 262 tys. real users (wzrost o 42 proc.). Liczba odsłon zwiększyła się o 4,66 mln, czyli ponaddwukrotnie, a czas spędzany na witrynie wydłużył się o 3,5 minuty. Serwis Newsweek.pl odnotował w tym czasie o 16,73 proc. mniej użytkowników i o 17,1 proc. mniej odsłon. Serwis Polityka.pl ma o 58,72 proc. mniej użytkowników i o 50,7 proc. mniej odsłon. 

 NAJBARDZIEJ OPINIOTWÓRCZY TYGODNIK W POLSCE 

W styczniu i w lutym WPROST pozostał też najczęściej cytowanym polskim tygodnikiem.  Na publikacje WPROST inne media powoływały się w styczniu 156 razy, w lutym - 175. Raporty „Najbardziej opiniotwórczych polskich mediów” Instytutu Monitorowania Mediów opierają się na monitoringu tytułów prasowych oraz mediów elektronicznych (telewizji, radia i Internetu).

WPROST jest niezmiennie najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem od 2010 r., wyprzedzając pod względem liczby cytowań pozostałe tygodniki i mieszcząc się w top 10 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. 

 NAJCHĘTNIEJ WYBIERANY PRZEZ REKLAMODAWCÓW:

 W 2012 r. WPROST pozostawał także liderem przychodów reklamowych. Wg danych Kantar Media, cennikowe przychody z reklam tygodnika w 2012 r. wyniosły 134,54 mln zł i były o 19,6 proc. wyższe niż w  roku 2011. W tym samym czasie przychody Newsweek Polska wyniosły 133 358 801 (wzrost o 11 proc.) i były o 0,88 proc. niższe niż WPROST. Przychody tygodnika Polityka wyniosły 77 882 780zł – o 1 proc. mniej niż rok wcześniej - i były o 42, 1 proc. niższe.

NAJWIĘKSZY ZASIĘG, NAJLEPSZA CENA – „PAKIET REKLAMOWY OPINII DO RZECZY + WPROST”:

Biuro Reklamy WPROST oferuje również pakiet zasięgowy obejmujący tygodnik „Do Rzeczy”. Średnie rozpowszechnianie płatne razem obu tygodników to ok. 260 000 tygodniowo czyli ponad 1 040 000 egzemplarzy miesięcznie!

*****

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Redaktorem naczelnym WPROST od końca stycznia 2013 r. jest Sylwester Latkowski. 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS