Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-02-23

A A A POLEĆ DRUKUJ

Wnioski z Forum Polska Efektywna Energetycznie we Wrocławiu

W najbliższych 5-8 latach zauważymy niepokojące zjawiska, kiedy energia może stać się towarem, jeśli nie deficytowym, to coraz trudniej dostępnym dla części odbiorców, ponieważ będzie coraz droższa – powiedział podczas Forum Polska Efektywna Energetycznie we Wrocławiu Rafał Soja, Wiceprezes Zarządu TAURON Sprzedaż. Do jakich innych wniosków doszli uczestnicy czwartego już spotkania...

Ogólnopolska kampania informacyjno–medialna „Polska Efektywna Energetycznie”, którą prowadzi Grupa PTWP SA, wydawca m.in. Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł i portalu wnp.pl, ma na celu zwiększenie świadomości szeroko rozumianego biznesu i administracji, a także osób prywatnych, w zakresie korzyści wynikających z efektywnego wykorzystania energii w firmach, instytucjach, samorządach i domach.

– Potencjał polskiej gospodarki w zakresie oszczędzania energii wynosi ok. 30-35 proc. Wiele efektów można uzyskać dzięki działaniom beznakładowym lub przy niewielkiej wartości inwestycji– powiedziała na wrocławskim Forum Polska Efektywna Energetycznie Urszula Ajersz, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży Krajowej Agencji Poszanowania Energii.

W debacie o efektywności energetycznej w Polsce i w Europie wzięli również udział m.in. Józef Dolata , Dyrektor Południowo-Zachodniego Oddziału Terenowego URE we Wrocławiu; Piotr Górnik , Dyrektor ds. Produkcji i Dystrybucji Fortum Power and Heat Polska; Piotr Kolasa , Ekspert w Centrum Kreowania Liderów; Rafał Soja , Wiceprezes Zarządu TAURON Sprzedaż i Zdzisław Szalbierz , Dyrektor Instytutu Organizacji i Zarządzania na Politechnika Wrocławska.

Prelegenci sesji omawiali skutki wdrożenia regulacji unijnych dla gospodarki i firm oraz krajowe rozwiązania prawne wspierające efektywność energetyczną i system tzw. białych certyfikatów.

W kolejnej części konferencji paneliści mówili o możliwościach zwiększenia efektywności energetycznej na etapie projektowania i realizacji. Podawali przykłady systemowego podejścia do oszczędzania energii, sprawdzali możliwości zewnętrznego finansowania projektów, a także zastanawiali się nad faktem, czy audyt energetyczny to luksus czy konieczność.

Rafał Soja , Wiceprezes Zarządu TAURON Sprzedaż, podkreślił, że efektywność energetyczną należy postrzegać w dwóch horyzontach. Pierwszy z nich to horyzont bieżący, czyli świadomość tego, ile płacimy za energię i jakie korzyści możemy osiągnąć dzięki oszczędzaniu energii. Ten aspekt dotyczy zarówno odbiorców przemysłowych, publicznych jak i indywidualnych. Jego zdaniem ciekawszy i ważniejszy jest drugi horyzont – długookresowy, czyli uświadomienie, z czym będziemy mieli do czynienia w przyszłości.

– W najbliższych 5-8 latach zauważymy niepokojące zjawiska, kiedy energia może stać się towarem, jeśli nie deficytowym, to coraz trudniej dostępnym dla części odbiorców, ponieważ będzie coraz droższa– powiedział Rafał Soja .

We wrocławskim Forum Polska Efektywna Energetycznie udział wzięli również m.in.Joanna Bańkowska , Dyrektor Zarządzający BSI Group Polska; Zbigniew Gnutek , Kierownik Zakładu Termodynamiki w Instytucie Techniki Cieplnej i Mechaniki Płynów, Politechnika Wrocławska; Zdzisław Rzewuski, Pełnomocnik Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu; Wiesław Wabik, Burmistrz Polkowic; Andrzej Zielaskowski, Dyrektor Handlowy Centrum Energetyki w PCC Rokita SA, Zastępca Przewodniczącego Forum OEEiG.

Kampania informacyjno–medialna „Polska Efektywna Energetycznie” została zainaugurowana w październiku ubiegłego roku w Warszawie, drugie Forum Polska Efektywna Energetycznie odbyło się w grudniu w Poznaniu, trzecie w styczniu br. w Katowicach.

Organizator kampanii przewiduje ponadto szkolenia dla pracowników firm uczestniczących w projekcie, bezpłatne konsultacje dotyczące realizacji projektu w praktyce, a także publikacje eksperckie w Miesięczniku Gospodarczym Nowy Przemysł, wydaniach specjalnych „ABC Efektywności Energetycznej”, w portalu wnp.pl oraz w tytułach patronów medialnych wspierających kampanię, takich jak: magazyn Rynek Spożywczy, miesięcznik Rynek Zdrowia, magazyn Farmer oraz portale biznesowe: portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekzdrowia.pl, propertynews.pl.

Podsumowanie kampanii „Polska Efektywna Energetycznie” odbędzie się podczas jednego z paneli dyskusyjnych dedykowanego energetyce na Europejskim Kongresie Gospodarczym 2012.

###

Informacje o Grupie PTWP SA:

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości powstało w Katowicach w 1995r. Grupa PTWP SA jest wydawcą m.in.: Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł, czasopisma Rynek Spożywczy, miesięcznika Rynek Zdrowia i magazynu Farmer oraz organizatorem spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej. Grupa PTWP SA posiada 70 proc. udziałów w PTWP-ONLINE Sp. z o.o., do której należą branżowe portale m.in. wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekaptek.pl, portalsamorzadowy.pl, propertynews.pl, farmer.pl oraz serwis gieldarolna.pl.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS