Kilkudziesięciu dziennikarzy branży motoryzacyjnej przybyło 18 października na zaproszenie firmy Bridgestone do jej fabryki opon ciężarowych i autobusowych w Stargardzie Szczecińskim, która mieści się na terenie Pomorskiej Specjalnej Stefy Ekonomicznej.
Fabryka Bridgestone Stargard rozpoczęła swoją działalność w 2008 r i od tego czasu prężnie rozwija się pod okiem japońskiego prezesa, pana Yoshihiro Nagao. Specjalizuje się w produkcji opon w do samochodów ciężarowych i autobusów. Dzięki obecnemu potencjałowi umożliwiającemu produkcję ok. 2400 opon na dobę przy jednoczesnym miesięcznym zużyciu gumy na poziomie 2000 ton, fabryka Bridgestone jest największą tego typu fabryką w Polsce. Powierzchnia produkcyjna fabryki położonej przy ulicy Most Kamienny 7 (nazwa jest hołdem złożonym japońskiemu założycielowi firmy panu Shōjirō Ishibashi – Bridgestone wzięło swoją nazwę od tłumaczenia jego nazwiska) wynosi 100 hektarów. Bridgestone jest również jednym z najwiekszych lokalnych pracodawców. Zapewnia 625 miejsc pracy dla mieszkańców Stargardu Szczecińskiego.
Celem spotkania było przedstawienie zaproszonym gościom działalności, organizacji produkcji i zasad funkcjonowania fabryki, a także prezentacja jej najnowszych produktów.
Wizyta rozpoczęła się od tradycyjnego powitania. Następnie Dorota Such – Human Resources & General Affairs Specilist przedstawiła prezentację na temat fabryki, jej historii, dotychczasowych osiągnięć oraz planów rozwojowych. Kolejnym punktem programu była prezentacja na temat najnowszych opon Bridgestone do samochodów ciężarowych produkowanych w stargardzkiej fabryce, którą poprowadził Jerzy Kałucki, Dyrektor Opon Ciężarowych z Bridgestone Sales Polska. Nastepnie zgromadzeni goście zostali podzieleni na dwie grupy i udali się wraz z przewodnikami na zwiedzanie fabryki, podczas którego mieli szansę przyjrzeć się procesom produkcji i nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym, które umożliwiają produkcję jednych z najlepszych opon do samochodów ciężarowych na świecie.