Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-01-22

A A A POLEĆ DRUKUJ

Wiatr zmian w eterze

150x110

Rockowa rewolucja w radiowym eterze. Z radiowego pasma zniknęła popularna Eska Rock - co starają się  wykorzystać inne stacje, między innymi Antyradio a także Radio Roxy, które wdraża nową ramówkę i zmienia nazwę na Rock Radio. Ale w wyniku tych zmian znikają z anteny audycje, które miały swoje wierne grono słuchaczy. Czy przeniosą się oni do Internetu? Czy za pomocą podcastów sami stworzą radio, którego chcą słuchać?

Przenieśmy się dekadę wstecz. Kiedy w Polsce internauci nieśmiało podchodzili do idei radia internetowego i podcastów, za granicą trendy te cieszyły się już ogromną popularnością. Za dowód wystarczy fakt, że pierwsze podcasty w Polsce narodziły się ok. 2005 roku, podczas gdy za granicą były już wtedy przyznawane nagrody w tej dziedzinie, a Google zarejestrowało ponad 100 milionów zapytań na ten temat. Zaleta podcastów jest niezaprzeczalna a ich popularność związana znakiem czasu. Niegdyś wszyscy pracowali w określonych ramach czasowych, które były dość zbliżone. Dzisiaj natomiast, czas pracy się uelastycznił - coraz więcej osób pracuje w weekendy i popołudniami, dlatego nie sprawdzają się już stałe godziny nadawania poszczególnych audycji. Dzięki kanałom RSS można z powodzeniem na bieżąco pobrać interesujące nas pliki mp3 na każde dostępne urządzenie mobilne i odsłuchać w najbardziej wygodnym dla nas momencie. Niestety, kultura podcastów wciąż jeszcze raczkuje w Polsce, o czym może świadczyć fakt, że podczas konkursu European Podcast Award w 2011 i 2012 roku nie przyznano nagród przedstawicielom Polski w kategorii Business z powodu zbyt małej liczby zgłoszeń.

Biznes powinien zdecydowanie odkryć korzyści, które stoją za przeniesieniem komunikacji do RSS – komentuje Tomasz Orzechowski, CEO GRUPA 365NET – Tradycyjne media nie proponują już atrakcyjnej dystrybucji treści, ponadto koszty prowadzenia podcastu są niskie, a perspektywa budowy społeczności słuchaczy i komercjalizacji tych audycji bardzo realna. Co więcej, komunikaty nadawane w ten sposób żyją znacznie dłużej, niż w przypadku chociażby radia internetowego.

Kolejną zaletą podcastów jest elastyczność i brak wymaganej koncesji przy  uruchamianiu swojego kanału, co pozwala na szybki start, łatwe określenie ramówki i docieranie z treściami do słuchaczy, a może juz wkrótce łatwą komercjalizację. Działania też można połączyć bowiem z działaniami w social media.  

Przedsięwzięcia na kanałach RSS można skutecznie promować na dobrze znanych portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter – twierdzi Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA365NET – Wykorzystanie popularności tych platform może przyczynić się do oswojenia odbiorców z podcastami, którzy nie są jeszcze do nich przyzwyczajeni w takim stopniu, jak do tradycyjnych mediów.

Gdzie jest zatem przyszłość stacji radiowych? W Internecie. Tak jak rynek video zdominował kontent w postaci filmów i teledysków publikowane na popularnych portali jak Youtube czy Vimeo, tak też audycje głosowe mają możliwość docierania do największej grupy słuchaczy właśnie za pomocą podcastów, online radio i dedykowanych aplikacji.



GRUPA 365 NET to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS