W kwietniu marka Beko, przy współpracy z FC Barceloną, Barca Foundation i UNICEF, przeprowadziła ankietę wśród 13 500 dzieci w wieku 6-10 lat w 18 krajach. Badania niestety potwierdzają, że dzieci nie lubią zdrowej żywności. Jest jednak sposób, by to zmienić. 80% dzieci stwierdziło, że do zdrowego odżywiania może je namówić ich idol, bohater, wzór do naśladowania. W związku z tym Beko opublikowało film, w którym Gerard Piqué, ambasador akcji Jedz jak Mistrz, odwiedza dzieci w szkołach i zachęca je do zdrowego odżywiania. Marka wraz z piłkarzami FCB są zdeterminowani, by zmienić podejście dzieci do warzyw i owoców.
Badania w Polsce ukazały jeszcze jeden problem. Aż 78% polskich matek wyznaje, że nie ma wsparcia ze strony profesjonalistów w zakresie zdrowego odżywiania dzieci. Beko pragnie zmienić tę sytuację i walczyć z otyłością wśród dzieci. Marka poprzez kampanię Jedz jak Mistrz (ang. Eat Like A Pro) dostarcza rodzicom wsparcia w zakresie zdrowego żywienia dzieci, a dzięki piłkarzom FCB przekonuje najmłodszych, że warto jeść to, co ich mistrzowie. Dzieląc się ulubionymi, zdrowymi przepisami piłkarzy, Beko ma nadzieję, że rodziny na całym świecie zainspirują się i zmienią swoje nawyki żywieniowe.
Inicjatywa “Eat Like A Pro” to również bliska współpraca z UNICEF. Beko przekazało 1 milion Euro na sfinansowanie sześciu programów UNICEF wspierających dzieci, rodziców oraz szkoły w zdrowym żywieniu. Z programu skorzystało ponad 500 000 dzieci.
Zeynep Yalim Uzun, CMO Beko skomentowała: “Dzięki naszym partnerstwom z FC Barcelona, Barça Foundation i UNICEF stworzyliśmy kampanię, która podejmuje poważny problem globalny. Wyniki tego badania potwierdzają pracę, którą musimy jeszcze wykonać, aby zapobiegać otyłości u dzieci, ale pokazują również, że kampania Eat Like A Pro może odgrywać kluczową rolę w pomaganiu rodzinom i inspirowaniu dzieci na całym świecie do prowadzenia zdrowszego życia”.
Roland Kupka, Starszy doradca ds. żywienia UNICEF Global podkreśla: “UNICEF jest zaniepokojony rosnącym wskaźnikiem nadwagi i otyłości wśród dzieci na całym świecie. Promowanie zdrowego żywienia wśród dzieci, w celu odwrócenia tego niepokojącego trendu ma ogromne znaczenie.
Nasze partnerstwo z Beko i FC Barcelona jest częścią strategii UNICEF, aby zdrowe jedzenie i aktywny styl życia były normą wśród dzieci i młodzieży”.
Gwiazda FC Barcelona Gerard Piqué dodał: “Kiedy byłem małych chłopcem, nie interesowałem się zdrowym jedzeniem, dbałem tylko o piłkę nożną. Wszystko zmieniło się, gdy dołączyłem do Barçy i otrzymałem wsparcie od dietetyków z zespołu. Fantastycznie jest widzieć pasję dzieci na całym świecie do piłki nożnej i wiedzieć, że ja i moi koledzy z drużyny jesteśmy dla nich inspiracją. Cieszę się, że dzięki kampanii Eat Like A Pro możemy również być wzorem w kwestii zdrowego odżywiania”.
By lepiej zobrazować problem związany z odżywianiem dzieci, marka Beko zrealizowała filmik z Gerardem Pique, który odwiedza szkolną klasę, by porozmawiać z dziećmi o futbolu i zdrowym jedzeniu, a co za tym idzie – zachęcić je do zdrowszego jedzenia. Film można obejrzeć tutaj.
Wejdź na stronę www.beko.com/jedzjakmistrz/ aby dowiedzieć się, jak zdrowo odżywiać dzieci I młodzież, zapoznaj się z poradami a także ulubionymi przepisami gwiazd FCB, w tym Gerarda Piqué, Lionela Messi and Luisa Suareza.
Dodatkowe informacje o Beko:
Beko to międzynarodowa marka AGD, będąca częścią grupy Arçelik, obecna w ponad 140 krajach. Jest wiodącą w Europie marką pod względem sprzedaży wolnostojących urządzeń AGD i numerem 1 w Wielkiej Brytanii. Beko jest globalnym partnerem FC Barcelony oraz dostawcą Europejskich Mistrzostw League of Legends (LEC).
Więcej informacji o kampanii Jedz jak Mistrz: http://www.beko.pl/jedzjakmistrz/
Dodatkowe informacje o Fundacji Barça:
Fundacja Barça została założona w 1994 r. w celu wspierania dzieci i młodzieży z najsłabszych grup społecznych poprzez sport i edukację. Fundacja organizuje swoje działania w ramach programów ONZ „Sport na rzecz rozwoju” i „Zrównoważony rozwój”. Głównym celem tych działań jest zwiększenie dostępu do edukacji, zapobieganie przemocy, rozwiązywanie konfliktów oraz zwalczanie wykluczeni społecznych i dyskryminacji. Dziś Fundacja dociera do ponad 1,5 miliona beneficjentów na całym świecie.