Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-06-03

A A A POLEĆ DRUKUJ

Volvo zwiększa sprzedaż i rentowność w I kwartale 2011 roku

I kwartał 2011 roku firma Volvo Car Corporation zakończyła z zyskiem operacyjnym w wysokości 640 mln koron szwedzkich, co stanowi poprawę o 280 mln koron szwedzkich w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Tak dobry wynik Volvo zawdzięcza polepszonej sprzedaży.

Volvo na świecie w pierwszych trzech miesiącach 2011 roku zwiększyło sprzedaż detaliczną o 13,7%, do 106 827 sztuk samochodów. Wpływ na to miała:

- udana sprzedaż Volvo S60 i V60,

- utrzymanie znakomitej sprzedaży Volvo XC60 – najlepiej sprzedającego się modelu Volvo,

- zwiększona sprzedaż ekologicznych samochodów z serii DRIVe,

Cieszy nas, że wzrost z 2010 roku w I kwartale 2011, udało nam się utrzymać i to na wszystkich rynkach. Ponadto rynki na których wcześniej odnotowywaliśmy spadki – np. Ameryka Północna, teraz znowu notują wzrosty. To bardzo dobry prognostyk na przyszłość – powiedział Stefan Jacoby, Prezes Volvo Car Corporation

Udany 2010 rok

2010 rok Volvo zakończyło z zyskiem operacyjnym na poziomie 2,34 mld koron szwedzkich i wzrostem sprzedaży detalicznej o prawie 12%, do 373 525 sztuk samochodów. Na tak dynamiczne zwiększenie sprzedaży miało wpływ poprawienie się sytuacji Volvo w Skandynawii, Europie i Chinach, gdzie Volvo odnotowywało wzrosty rzędu kilkunastu procent. Dzięki temu przychody firmy w 2010 roku wzrosły o 17,4 mld SEK, do 113 mld SEK. 

Optymistyczne prognozy

Według prognoz dla całego 2011 roku sprzedaż ma dalej rosnąć, dzięki temu została zwiększona produkcja samochodów w fabrykach w Torslandzie i Gent.  Ponadto Volvo prowadzi rekrutacje 1200 nowych pracowników do działu badań i rozwoju, który pozwolą firmie dynamicznie się rozwijać.

Volvo rozbudowuje również swoją strukturę chińską, gdzie planuje otwarcie nowej fabryki w Chengdu, nowej chińskiej centrali w Szanghaju oraz wzmocnienie sieci dealerskiej.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS