W czwartej edycji plebiscytu „Złota Kierownica” organizowanego przez tygodnik „Auto Świat” zwyciężyło Volvo V40. Prestiżowy, pięciodrzwiowy hatchback uplasował się na pierwszym miejscu w kategorii aut kompaktowych, pokonując m.in. nowe Audi A3 i nowego Mercedesa klasy A.
Od 2009 roku, każdej jesieni czytelnicy tygodnika Auto Świat wybierają najlepsze samochody spośród modeli wprowadzonych do sprzedaży w obecnym roku kalendarzowym. Głosują na auta podzielone na 6 kategorii – samochody miejskie, kompakty, auta klasy średniej i wyższej, kabriolety i coupe, VAN’y oraz SUV’y. Zwycięzca każdej z kategorii otrzymuje statuetkę ”Złotej Kierownicy” tytuł obowiązujący przez rok. Konkurs w różnych odsłonach jest organizowany w kilkunastu krajach, gdzie wydawane są lokalne edycje tygodnika „Auto Bild”.
W polskiej edycji plebiscytu, w kategorii aut kompaktowych pierwsze miejsce zajęło nowe Volvo V40. Zupełnie nowy samochód w gamie Volvo, który po raz pierwszy został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w marcu br. Auto otrzymało od czytelników 15 tys. głosów, co pozwoliło mu zająć pierwsze miejsce w swojej kategorii oraz pokonać m.in. niemieckich konkurentów z segmentu Premium.
Według 15 tys. czytelników tygodnika „Auto Świat” to właśnie nowe Volvo V40 jest obecnie najlepszych dostępnym hatchbackiem. Bardzo nas cieszy to wyróżnienie, ale również motywuje do dalszej pracy. Co więcej wyniki sprzedaży już teraz pokazują, że nowe Volvo V40 to bardzo dobry samochód. Z każdym miesiące zainteresowanie nim stale rośnie. To bardzo dobry prognostyk – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska.