Nowe Volvo V40 otrzymało najwyższy wynik pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Wynik ogólny jest najlepszym odnotowanym kiedykolwiek przez instytut – 98% ochrony dorosłych pasażerów i 100% ochrony pieszych.
Fantastyczny wynik. Jesteśmy dumni z posiadania jednego z najbezpieczniejszych samochodów na świecie i dążymy do realizacji kolejnego ważnego kroku w kierunku celu na rok 2020 – braku ofiar śmiertelnych i poważnie rannych w samochodach Volvo – powiedział Thomas Broberg, Starszy Doradca Techniczny ds. Bezpieczeństwa w Volvo Car Corporation.
Od początku 2009 r. europejski instytut bezpieczeństwa Euro NCAP przedstawia ogólną ocenę dla każdego testowanego modelu auta. Testy prowadzone są odrębnie w czterech podkategoriach, które następnie szereguje się w celu uzyskania oceny ogólnej. Auta testowane są pod kątem ochrony dorosłych pasażerów, dzieci podróżujących samochodem i pieszych, a także pod względem systemów wspomagania bezpieczeństwa.
Nie tylko ogólny wynik jest rekordowo wysoki. Ochrona dorosłych pasażerów w nowym Volvo V40 uzyskała również najlepszy rezultat w historii testów - aż 98%. Podczas projektowania nowego Volvo V40 skupiono się na osiągnięciu takiego samego wysokiego poziomu bezpieczeństwa, jak w większych autach. W kategorii wspomagania systemów bezpieczeństwa, Volvo V40 uzyskało maksymalną liczbę punktów – 100%.
Nowe Volvo ustanowiło również nowy rekord w kategorii ochrony pieszych. Ważnym czynnikiem w tym wypadku była innowacyjna poduszka powietrzna chroniąca pieszego. Czujniki z przodu auta wykrywają zetknięcie się z pieszym, a ładunek pirotechniczny otwiera zawiasy maski pojazdu i podnosi ją przy pomocy poduszki. Nadmuchana poduszka, pokrywająca swoim zasięgiem słupki boczne oraz 1/3 przedniej szyby, łagodzi skutki zderzenia i chroni głowę pieszego. To właśnie dzięki tej poduszce Volvo jako pierwsze utrzymało maksymalny wynik (100%) w ochronie pieszych.
Bardzo się cieszymy z tego wyróżnienia, jednak na tym nie poprzestaniemy i będziemy dalej poprawiać bezpieczeństwo naszych samochodów. Mamy nadzieję, że dzięki dogłębnemu badaniu przyczyn wypadków drogowych zrealizujemy naszą wizję samochodów Volvo, w których nikt nie zostaje poważnie ranny – mówi Thomas Broberg.