- Rozwiązanie Connected Vehicle Cloud, oparte na wielousługowej platformie firmy Ericsson (Multiservice Delivery Platform — MSDP), zapewni w nowych samochodach firmy Volvo dostęp do informacji i rozrywki, aplikacji i usług telekomunikacyjnych.
- Kierowcy i pasażerowie będą mogli korzystać z usług i aplikacji za pośrednictwem chmury.
- Ericsson zapewni usługi zarządzane, konsultacje i integrację systemów.
Volvo Car Group wykorzysta rozwiązanie Connected Vehicle Cloud firmy Ericsson, które umożliwi kierowcom, pasażerom i samochodom łączenie się z usługami dostępnymi w chmurze.
Za pomocą ekranu w samochodzie kierowcy i pasażerowie będą mieć dostęp do aplikacji informacyjnych, nawigacyjnych i rozrywkowych. Firma Volvo Cars będzie także mogła udostępniać części tej platformy innym podmiotom z branży motoryzacyjnej.
Dostawcy treści będą mieli zawarte umowy z firmą Volvo oraz innymi firmami i instytucjami z tego środowiska, takimi jak internetowe stacje radiowe, zarządy dróg, władze miast, poborcy opłat drogowych itd.
„Już niedługo w samochodach będzie dostępny taki sam poziom usług cyfrowych, jaki dziś mają do dyspozycji konsumenci w swoich domach i w pracy” — powiedział Lex Kerssemakers, wiceprezes ds. strategii rozwoju produktów i zarządzania linią pojazdów w firmie Volvo Cars. „Jest to strategicznie ważna część inwestycji Volvo z myślą o przyszłości i zdobyciu czołowej pozycji w tej dziedzinie”.
W ramach tej współpracy partnerskiej firma Ericsson zintegruje elementy rozwiązania z infrastrukturą internetową i informatyczną Volvo Car Group oraz systemami na pojazdach. Ericsson zapewni również usługi zarządzane dla rozwiązania globalnej chmury, świadczone z wykorzystaniem bezpiecznego połączenia między pojazdem a wszystkimi uczestnikami łańcucha tworzenia wartości oraz całym środowiskiem.
„Ericsson jest dla Volvo Car Group idealnym partnerem, który wnosi bogate doświadczenie i przedsiębiorczość w skali globalnej” — dodał Kerssemakers. „Ponadto obydwie firmy mają ambicję tworzenia najlepszych w branży rozwiązań zgodnie z ich wspólną wizją przyszłości jako społeczeństwa sieciowego”.
„To partnerstwo świadczy o przekształceniach, jakie się dokonują w trakcie formowania społeczeństwa sieciowego” — powiedział Per Borgklint, szef działu rozwiązań wspomagających firmy Ericsson. „Kierowcy chcą korzystać z usług oferowanych przez technologię, w czasie rzeczywistym i w kontekście, który im najbardziej odpowiada. Nasze kompetencje w dziedzinie integracji systemów i wdrażania usług są zgodne ze strategią Volvo”.
Przyszłe usługi, oparte na tej platformie i realizowane z uwzględnieniem priorytetów kierowców związanych z warunkami ruchu, będą definiowane i wybierane z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia firmy Volvo w dziedzinie badania zachowań kierowców i bezpieczeństwa ruchu oraz doświadczenia firmy Ericsson w zakresie doradztwa, integracji systemów i usług zarządzanych dotyczących komunikacji mobilnej.
Rozwiązanie Ericsson Connected Vehicle Cloud ma na celu zapewnienie skalowalności, bezpieczeństwa i elastyczności zgodnie z aktualnymi i przyszłymi potrzebami światowej branży motoryzacyjnej.