Firma odnotowała zysk operacyjny EBIT równy 600 mln SEK, co oznacza wzrost o 170 mln SEK w stosunku z ubiegłego roku. O 26,6 proc. wzrosła również sprzedaż detaliczna. Dyrekcja Volvo zachowuje jednak ostrożność w równie optymistycznym prognozowaniu następnego półrocza - wciąż niestabilny klimat gospodarczy może przynieść zmianę popytu na rynku motoryzacyjnym.
Znaczny wzrost zysku operacyjnego jest głównie wynikiem wyższej sprzedaży oraz rozwoju asortymentu oferowanych samochodów. Efekt ten częściowo zniwelowały wyższe koszty wynikające z inwestycji realizowanych w ramach planów ekspansji, a także negatywnych zmian kursów walutowych. Przychody wyniosły 33 mld SEK, co oznacza wzrost o 3,5 mld SEK w stosunku do roku ubiegłego. W pierwszej połowie 2011 roku Volvo Car Corporation odnotowało zysk operacyjny na poziomie 1,2 mld SEK.
Stopniowo powracamy do trwałej rentowności, choć zanim zrealizujemy nasze cele mamy jeszcze pracę do wykonania. Wraz z odświeżeniem marki Volvo w celu zainteresowania szerszej grupy nabywców naszymi produktami odnotowaliśmy oczywisty na wielu rynkach wzrost sprzedaży – podsumowuje wyniki Stefan Jacoby, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Corporation.
Sprzedaż detaliczna w II kwartale wzrosła do 123 919 egzemplarzy – dla porównania w 2010r. sprzedano 97 884 egzemplarzy. Wzrost zaobserwowano we wszystkich regionach sprzedażowych, przy czym najwyższy jego poziom – o 62,1 proc. w stosunku do 2010 r. – odnotowano w Chinach. Sprzedaż w Ameryce Płn. wzrosła o 43,0 proc., w Skandynawii o 17,7 proc., w Europie o 15,5 proc., a w regionach zamorskich o 41,6 proc. Udział w rynku w stosunku do ubiegłego roku poprawił się we wszystkich regionach.
W I połowie 2011 r. Volvo Car Corporation sprzedało 230 746 pojazdów, co oznacza wzrost o 20,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku. W czerwcu Volvo Car Corporation poinformowało o konieczności zwiększenia zdolności produkcyjnych oraz rozpoczęło proces rekrutacji na dodatkowe 600 stanowisk robotniczych.
Zwiększoną sprzedaż Volvo zawdzięcza głównie silnemu popytowi na nowe modele S60 i V60 oraz Volvo XC60, których sprzedaż ulegała poprawie z miesiąca na miesiąc. Bardzo wysoko cenione przez nabywców jest nadal zaangażowanie Volvo Car Corporation na rzecz redukcji emisji CO2 w całym asortymencie produktów. Przypomnijmy, że do linii samochodów Volvo DRIVe należy aż 19,2 proc. sprzedaży w Europie. W minionym kwartale rozpoczęto także produkcję pierwszych 250 egzemplarzy Volvo C30 Electric – ekologicznego pojazdu następnej generacji o zerowym poziomie emisji spalin.
Mimo iż wyniki za I połowę 2011 r. budzą wiarę w przyszłość, Dyrekcja Volvo Car zachowuje ostrożność. Obecny klimat gospodarczy przyniesie większą zmienność zarówno w zaufaniu nabywców jak i w zakresie kursów walutowych i cen surowców, które z kolei mogą mieć wpływ na zyski. Na poziom wyników biznesowych w III kwartale mogą wpłynąć ponadto niższe zdolności produkcyjne w okresie wakacyjnym.