Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów MSWiA, Volvo Auto Polska w okresie od stycznia do lipca 2010, sprzedało 2762 egzemplarzy nowych samochodów. Pozwoliło to na zajęcie Volvo pierwszego miejsca w segmencie Premium, w którego skład wchodzi także marka Audi, BMW i Mercedes.
Dane zaprezentowane przez CEP opierają się na rejestracji nowych pojazdów, zarówno samochodów osobowych, jak i tych z homologacją ciężarową, w pierwszych siedmiu miesiącach 2010. Od stycznia do lipca 2010 zarejestrowano 2762 sztuki nowych samochodów skandynawskiej marki. Oznacza to 26% udział marki Volvo w segmencie Premium.
W porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym marka Volvo zanotowała wzrost rejestracji nowych pojazdów o prawie 8%.
Bardzo nas cieszą informacje pochodzące z CEP-u. Prezentują one wyniki sprzedaży w oparciu o rejestrację tylko nowych samochodów. Dzięki temu zajęliśmy, od stycznia do lipca 2010, 1 miejsce w segmencie Premium. Tym bardziej jest to dla nas powód do dumy, gdyż po bardzo dobrym dla nas roku 2009 zakładaliśmy utrzymanie udziału sprzedaży w segmencie Premium na poziomie 25 proc. Z optymizmem zapatrujemy się, także na drugie półrocze 2010 roku, ponieważ do sprzedaży wchodzi nowe Volvo S60 i V60. – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska
Volvo zanotowało wzrost sprzedaży na polskim rynku dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedaży modelu XC60 oraz stale utrzymującej się wysokiej popularności modeli S40 i V50. Polacy szukają przede wszystkim samochodów wielozadaniowych, które stanowią alternatywę dla kilku samochodów . Dzięki temu model XC60 tak dobrze przyjął się na polskim rynku. – podsumował Mariusz Nycz.