20 czerwca w Cannes po raz trzeci ogłoszono globalny ranking skuteczności działań marketingowych. Pierwsze miejsce w zestawieniu Effie Effectiveness Index w kategorii reklamodawców zajęła firma Unilever.
Globalna edycja rankingu Effie Effectiveness obejmuje trzy kategorie – koncernów, marek oraz agencji prowadzących najbardziej efektywną komunikację marketingową. Najlepszych wyłoniła kapituła konkursu, w której skład weszli uznani specjaliści. Skuteczność prowadzonych działań była oceniona za pomocą tzw. Effie Effectiveness Index, obliczanego na podstawie wyników krajowych konkursów Effie, należących do najbardziej prestiżowych w branży marketingowej.
W obecnych, dynamicznie zmieniających się realiach rynku, kluczem do sukcesu jest nie tylko stworzenie angażującego przekazu, ale również dobranie właściwego kanału komunikacji, który pozwoli na skuteczne dotarcie do grupy docelowej. Ogromne znaczenie ma zatem nie tylko kreacja, ale również strategiczne planowanie, a następnie konsekwentne realizowanie postawionych celów – mówi Dagmara Brzezińska-Marcu, Dyrektor ds. Marketingu Marek Kosmetycznych w Unilever Polska. Taką zasadą kierujemy się przygotowując kampanie w Unileverze. Pierwsze miejsce w rankingu Effie Effectiveness w kategorii najmocniej obstawionej przez firmy z branży FMCG to kolejny dowód naszej silnej pozycji rynkowej – dodaje Dagmara Brzezińska-Marcu.
To nie jedyne zwycięstwo firmy Unilever podczas trwającego właśnie 60. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes. Jedno z pięciu Grand Prix w konkursie Cannes Lions w kategorii „Titanium and Integrated” otrzymała kolejna odsłona kampanii „Prawdziwe piękno”, przygotowana dla marki Dove przez agencję Ogilvy Brasil. Tylko w Polsce krótkometrażowy film „Szkice prawdziwego piękna” obejrzało ponad 2,5 miliona użytkowników serwisu YouTube. Za tę samą kampanię marka Dove otrzymała również Złotego Lwa w kategorii „Reklama prasowa”.