Masz do wyboru albo podejmować działania, które posuwają cię do przodu i zbliżają do osiągnięcia twoich celów, albo wybierać coś, co w efekcie okazuje się być niewypałem i zmarnowanym czasem oraz wysiłkiem. Pamiętaj zatem, aby nie rozpraszać energii na sprawy zbyt małe lub niepotrzebne w kontekście Twojego celu. Jak to zrobić?
Nasze cele powinniśmy ustalać sobie na różne okresy czasu – uporządkowanie wprowadza harmonogram, a harmonogram dobrze rozpisany ma to do siebie, że można go realizować krok po kroku, zapobiegając jednocześnie przytłoczeniu przez obowiązki i tak zwaną „to do” listę. Stwórz sobie plany – tygodniowy, miesięczny, kwartalny, półroczny oraz roczny (a nawet plan na życie) i podziel je odpowiednio.
Osobiście od kilkudziesięciu lat regularnie planuję sobie cele na tydzień z góry. Ty też zacznij właśnie od tego. Poświęć na to, powiedzmy, jakieś 2 godziny swojego czasu. Określ, jaki jest twój cel i co ty przez ten tydzień musisz zrobić, aby go osiągnąć. Ważne jest też dla mnie, aby zawsze na koniec roku dokonać swego rodzaju zamknięcia i podsumowania działań oraz przejść od razu do planowania następnego roku. Dokładnie zapisuję to, co osiągnąłem w minionym roku – czy to jest obrót, czy to są ludzie zatrudnieni w firmie. Cel musi być duży i potem po prostu łamiemy go na mniejsze części tak, żeby tego ciasta nie zjeść na raz, tylko podzielić sobie go na mniejsze kawałki. Każdy jeden tydzień będzie ważny, żeby osiągnąć cel miesięczny, potem kwartalny itd.
Jeżeli masz cel, to będziesz szedł w tym kierunku. Jeżeli tego celu nie ma, w zasadzie kręcisz się wokół własnej osi i tylko czas przelatuje ci między palcami. Cel jest zawsze wymierny, a drogę do niego da się kontrolować.
Cele to jednak zaledwie pierwszy krok. Drugi jest tak samo ważny – musisz mieć wizję. Wiedzieć, co chcesz osiągnąć, aby nie marnować czasu na bezsensowne działania. Chodzi o to, żebyś monetyzował swoje ruchy. Przedsiębiorca ma zatem jeden cel – marketing swojej firmy. Jesteś odpowiedzialny, żeby po prostu robić takie ruchy, które przyniosą twojej firmie pieniądze. Podzielenie celów i skrupulatne ich realizowanie pokazuje, kim tak naprawdę jesteś.
Trzeci krok to podjęcie już konkretnych działań.
Gwarantuję ci, że ludzie będą zauważać podjęte przez ciebie zmiany. Z doświadczenia też wiem, że jeżeli nie będziesz słyszał, że twoje otoczenie marudzi, to znaczy, że robisz za mały krok do przodu. Nie zwracaj jednak uwagi na głosy krytyki z zewnątrz. Masz rozwijać się biznesowo i bądź pewny, że oni później zostawią cię w spokoju. Znajdziesz na ich miejsce ludzi o wiele mocniejszych. To jest (nie)stety droga, która weryfikuje również twoich znajomych, na pewno będziesz odcinany od jednej, drugiej, trzeciej grupy. Znajdziesz jednak również na pewno kolejnych ludzi, którzy będą cię inspirować.
Pamiętaj, że z kim się zadajesz, takim się stajesz.
Zawsze możemy być albo przykładem, albo ostrzeżeniem dla naszych znajomych i bliskich. Bądź człowiekiem, który podejmuje szybkie decyzje, ale jednocześnie przemyślane.
Cel, wizja i do roboty!
Kilka słów o mnie: Strategię inwestowania poznałem w Niemczech i Holandii. Już od ponad 30 lat edukuję i doradzam finansowo, a od 2011 r. prowadzę działania w Polsce, regularnie organizując spotkania.
W moim szkoleniu „Zostań rentierem ze stabilnym dochodem!” zorganizowanym w 2021 wzięło udział ponad 10.000 osób. Podczas szkoleń daję wiedzę i konkretne rozwiązania, które można natychmiast zastosować i ruszyć do przodu.
Stworzyłem Klub Bogatego Rentiera. W jego ramach, bezpłatnie, dwa razy w roku, na całodziennym spotkaniu mentoruję i wspieram w dojściu do celu tych, którzy korzystają z poleconych rozwiązań. Dzielę się wiedzą i doświadczeniem z osobami, które podjęły decyzje, o mądrym i skutecznym poszerzaniu swojego kapitału, przynoszącego regularne pasywne zyski przez lata. Dzięki Klubowi edukuję ich dalej, aby dotarli do założonego CELU.
Kontakt dla mediów:
Paulina Piziorska
p.piziorska@agencjafaceit.pl
882-700-133