Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-10-04

A A A POLEĆ DRUKUJ

Trwa modernizacja linii E-65

150x110
Już od pół roku linia kolejowa między Pruszczem Gdańskim a Gdynią jest wielkim placem budowy. PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują trójmiejski odcinek trasy Warszawa – Gdynia

Zgodnie z planem modernizacja ma zakończyć się w marcu 2014 roku. Trójmiejska część prac została podzielona na dwie części: LCS Gdynia i LCS Gdańsk. LCS to tzw. lokalne centrum sterowania – czyli nowoczesna skomputeryzowana nastawnia kolejowa, z której można kontrolować ruch pociągów nawet na kilkunastokilometrowym odcinku torów. Takie nastawnie powstaną między innymi w Gdańsku i w Gdyni. Dzięki pracom na obszarach LCS Gdańsk i LCS Gdynia zmodernizowana zostanie infrastruktura kolejowa na odcinku ok. 40 kilometrów pomiędzy Pruszczem Gdańskim i Gdynią Chylonią.

W obszarze LCS Gdańsk zmodernizowany zostanie odcinek o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwą. Wartość tej inwestycji to 456,9 mln zł brutto. W ramach tego projektu trwają następujące prace budowlane:

· Modernizacja torów – 13,65 km

· Zabudowa rozjazdów – 24 szt.

· Przejścia podziemne dla pieszych – 2

· Perony – 3 szt.

· Sieć trakcyjna – 13,65 km

· Przebudowa wiat peronowych – 2 szt.

W obszarze LCS Gdynia zmodernizowany zostanie odcinek o długości ok. 14,5 kilometrów między Gdańskiem Oliwą a Gdynią Chylonią. Wartość tej inwestycji to 589,33 mln zł brutto. W ramach tego projektu po 31 lipca 2011 roku realizowane są następujące prace budowlane:

· Modernizacja torów – 51, 2 km

· Zabudowa rozjazdów – 69 szt.

· Mosty – 3 szt.

· Wiadukty – 11 szt.

· Przepusty – 13 szt.

· Tunele – 10 szt.

· Perony – 8 szt.

· Sieć trakcyjna – 54 km

· Przebudowa wiat peronowych – 10 szt.

· Mur oporowy – 6 szt.

„Jesteśmy pewni, że prace modernizacyjne prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przyniosą podróżnym wiele korzyści. Dzięki montażowi nowego systemu sterowania ruchem pociągów będą mogły one jeździć częściej. Z kolei nowoczesne przejścia podziemne wyposażone zostaną w pochylnie i windy. Będą dużym udogodnieniem dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się.” – powiedział Andrzej Krawczyński dyrektor projektu modernizacji linii kolejowej E65 (Gdańsk-Warszawa) na obszarze LCS Gdańsk i LCS Gdynia z PKP Polskie Linie Kolejowe .





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS