Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-03-23

A A A POLEĆ DRUKUJ

Tomasz Wróblewski nowym redaktorem naczelnym tygodnika WPROST

150x110

Tomasz Wróblewski został nowym redaktorem naczelnym tygodnika WPROST. Wydawca powierzył mu zadanie wzmocnienia wizerunku WPROST jako najbardziej opiniotwórczego polskiego tygodnika oraz promotora przedsiębiorczości i liberalizmu gospodarczego, co zawsze było jednym z fundamentów linii redakcyjnej tygodnika. Pierwszy numer pod redakcją nowego naczelnego ukaże się za tydzień, 30 marca 2015 r. Pierwszym zastępcą redaktora naczelnego WPROST jest Bartosz Marczuk.

„Tomasz Wróblewski jest jednym z najbardziej doświadczonych redaktorów na polskim rynku wydawniczym, a jednocześnie sprawny menadżerem, z którego porad i doświadczenia jako wydawca wielokrotnie korzystałem. Był zaangażowany w tworzenie, zarówno od strony dziennikarskiej, jak i zarządczej, wielu projektów prasowych, m.in. wprowadzenia na rynek polskiej edycji „Newsweeka”. Imponująca jest jego wiedza o prasie zagranicznej, i rozwiązaniach edytorskich jakie stosują najbardziej prestiżowe pisma na świecie. Doskonale porusza się w tematyce gospodarczej i problematyce międzynarodowej. Nie wątpię, że to właśnie połączenie wszystkich kompetencji, cech i doświadczenia, które powinien mieć naczelny najbardziej opiniotwórczego polskiego tygodnika” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes AWR WPROST, wydawca tygodnika WPROST.

Po 15 latach wracam do Wprost z pełnym przekonaniem, że ta marka i ten  zespół  mogą  tworzyć tygodnik z którym identyfikować będą się najbardziej przedsiębiorczy Polacy – wiecznie poszukujący i otwarci na świat” – mówi Tomasz Wróblewski, nowy naczelny WPROST.

Średnie rozpowszechnienie płatne razem tygodnika WPROST w 2014 r. wyniosło 127 681. Średnia sprzedaż wydań drukowanych wynosiła 58 226. Tygodnik WPROST od 5 lat nieprzerwanie pozostaje najczęściej cytowanym polskim tygodnikiem. W 2014 r. był cytowany 7 412 razy, ponad dwukrotnie częściej niż wszystkie pozostałe tygodniki razem wzięte. Credo obowiązującym we WPROST do dziś jest słowo wstępne z pierwszego numeru tygodnika, który ukazał się w grudniu 1982 r., a w którym zespół redakcyjny deklarował:

(...) Nie chcemy gubić spraw ważnych i nam bliskich w powodzi słów, tym bardziej, że wiele słów pięknych i słusznych uległo dewaluacji. Nie chcemy składać deklaracji bez pokrycia. Nasz postawę, nasze dążenia i ambicje, będzie dokumentował każdy kolejny numer pisma. Jedno możemy obiecać naszym Czytelnikom; może to nam się czasem nie udawać, ale zawsze będziemy się starać pisać  w p r o s t. 

Tomasz Wróblewski ostatnio był publicystą tygodnika „Do Rzeczy”, tworzył także własny projekt internetowy pod nazwa: tocowazne.pl. Wcześniej był m.in. redaktorem naczelnym „Rzeczpospolitej”, „Dziennika Gazety Prawnej” oraz „Newsweek Polska”. Jako wiceprezes i dyrektor zarządzającym grupy Polskapresse odpowiadał za nowe projekty wydawnicze. W przeszłości był także związany z tygodnikiem WPROST. Jest wykładowcą Collegium Civitas. Więcej o Tomaszu Wrórblewskim – na www.

Tomasz Wróblewski na Twitterze: www.twitter.com/tomaawroblewski  |  @tomaawroblewski

Bartosz Marczuk ostatnio był publicystą ”Rzeczpospolitej”. Wcześniej pełnił w tym dzienniku funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Był także kierownikiem działu Kraj w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. Jest absolwentem socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów doktoranckich Ekonomia Pracy w Instytucie Pracy i Spraw Socjalnych. Jako społeczny doradca ministra pracy był współtwórcą Rządowego Programu Polityki Rodzinnej. Jest stałym komentatorem zagadnień ekonomicznych i z zakresu polityki społecznej w mediach.

Bartosz Marczuk na Twitterze: www.twitter.com/bartoszmarczuk  |  @bartoszmarczuk


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS