Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-09-02

A A A POLEĆ DRUKUJ

Szaleństwo gier przeglądarkowych: Azja-Niemcy-Polska

Polscy użytkownicy podążąją za światowym trendem i decydują się na gry browserowe coraz chętniej, niż na tradycyjne gry PC. Użytkownicy nie grający wcześniej w gry komputerowe odkrywają świat internetowej rozrywki coraz chętniej rejestrując konta w grach przeglądarkowych. Sukces nowej platformy gier przeglądarkowych 337.com jest dowodem niesamowitego potencjału polskiego rynku gier i możliwości polskich internautów.

Polski rynek gier internetowych stanowi obecnie pole rywalizacji wszystkich światowych producentów. Potencjał polskich graczy nie został jeszcze wypełniony, a każda gra z nową fabułą i będąca dobrą modyfikacją poprzedniej wersji może liczyć na tysiące rejestracji dziennie. Na rosnące zainteresowanie grami wskazuje eksplodująca ilość serwisów publikujących artykuły, relacje i recenzje, a także fankluby i strony linkujące do samych gier internetowych. W 2 tygodnie po polskiej premierze gier DDTank i Immortal King portalu 337.com, informacje na ich temat, artykuły i zdjęcia znalazły się na ponad 60 polskich stronach i serwisach prasowych dedykowanych grom internetowym. Obie gry przyniosły portalowi ponad 10 milionów rejestracji w Niemczech i Brazylii, a 337.com liczy na zwielokrotnienie tej liczby integrując gry z następnymi rynkami w Europie.

Obecny rok jest najbardziej dochodowym okresem dla wydawców i deweloperów gier przeglądarkowych na świecie. W Niemczech strony poświęcone grom browserowym są odwiedzane chętniej niż popularne serwisy informacyjne i portale oferujące ściąganie muzyki. Mając do dyspozycji rynek 23 milionów graczy, niemieccy wydawcy wykorzystują możliwości ekspansji na wszystkie rynki europejskie. Bigpoint, Travian, Playa Games, Gameforge, czy InnoGames w któtkim okresie zdominowali polski rynek graczy, oferując polskie wersje gier i pomoc techniczną w języku polskim. Przy ogromnych sumach przeznaczanych na reklamy internetowe pozostało już bardzo niewielu internautów, którzy surfując w sieci nie natknęliby się na banner zachęcający do gry w Grepolis, Farmaramę, czy Kapi Hospital. Wszystkie gry posiadają swój cykl życia i zmiany na pozycjach wiodących odbywają się dość często, ale w ciągu ostatnich miesięcy to niemieckie Shakes and Fidget i Farmerama były w Polsce najpopularniejsze.
Z rozwojem sektora gier internetowych związane jest także zjawisko stopniowego odejścia od typowych gier PC i konsoli. Producenci tradycyjnych gier zaczynają reagować na niekorzystny trend, konstruując społeczności wokół gier i umożliwiając grę on-line. Gry internetowe przynajmniej w początkowym okresie wymagają mniejszego wydatku niż gry na PC, a także są dostępne ad hoc. Istnieje więc możliwość dokładnego zapoznania się z fabułą i przetestowania funkcjonalności, zanim podejmiemy decyzję o zakupie pierwszych „dóbr wirtualnych”. Wzmocnienie zasobów armii lub wyposażenie farmy w nowy sprzęt wiąże się niekiedy z tzw. mikrotransakcją, możliwą do wykonania przelewem lub za pomocą SMS. Jest bardzo prawdopodbne, że mobilny dostęp do ulubionych pozycji za sprawą telefonów z platformą Android, ogromnie zmieni obecny układ sił na rynku gier. Czy jesteśmy swiadkami narodzin epoki konwergencji i wszechobecności gier? Portal 337.com lub poszkole.pl z bogatą i aktualizowaną bazą gier mogą stać się wkrótce nowymi platformami do ściągania aplikacji. Pakiety internetowe oferowane przez operatorów będą wykorzystywane jako nowy model komunikacji, w którym budowanie relacji między abonentami przeniesie się z wiadomości tekstowych do gier, takich jak pojedynki strzeleckie (DDTank), konstruowanie mitycznych armii (Immortal King) czy uprawianie farmy (Happy Harvest). Jest jedynie kwestią czasu aby bazy kontaktów w naszych smartfonach stały się internetową społecznością naszych partnerów gier internetowych.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS