Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-03-19

A A A POLEĆ DRUKUJ

Sting na szklaną harfę i orkiestrę symfoniczną. Pierwszy taki koncert na świecie.

150x110

Takiego koncertu jeszcze nie było. Zamiast wejściówki wystarczy ofiarować jedną kroplę wody. Jednak koncert odbędzie się tylko pod jednym warunkiem - ofiarowanych kropel musi być 50 tysięcy. Tyle bowiem wody potrzeba, aby zespół mógł nastroić szklaną harfę. Finałowy koncert ma się odbyć 22 marca na facebookowym profilu PAH. Czekać jest na co, bo swój udział zapowiedziała już orkiestra Sinfonia Varsovia.

Koncert na szklanej harfie, to niecodzienny pomysł Polskiej Akcji Humanitarnej, która w ten sposób chce zwrócić uwagę na problem braku wody w Afryce. Jeżeli faktycznie uda się zebrać 50 tysięcy kropel i nastroić w ten sposób organy, 22 marca, czyli w Międzynarodowy Dzień Wody usłyszymy utwór Stinga (tytuł to jeszcze tajemnica).

Na kieliszkach wypełnionych wodą zagra zespół Glass Duo - jedyna w Polsce grupa, która gra na tym instrumencie. Glass Duo ma już za sobą setki koncertów m.in. w Singapurze, czy Indiach, ale nigdy jeszcze występowali takim repertuarze. Zespół zagra z towarzystwie orkiestry symfonicznej Sinfonia Varsovia. Będzie to pierwsze tego typu wykonanie utworu Stinga na świecie.

"Cel jaki nam przyświecał, to uświadomienie ludziom, jak ważne jest działanie pojedynczego człowieka. Sami możemy niewiele, ale w grupie jesteśmy prawdziwą siłą" - mówi Janina Ochojska, założycielka i prezes Polskiej Akcji Humanitarnej.

Akcja "jeden LIKE, jedna KROPLA", ma jeszcze jeden cel. Jeżeli 22 marca zabrzmi utwór Stinga, jeden ze sponsorów zobowiązał się sfinansować budowę studni w Afryce. Na stronie facebook.com/PolskaAkcjaHumanitarna, oprócz koncertu zrealizowanego w warszawskim ATM Studio, będzie można zobaczyć relację wysłannika PAH, który pojechał do Sudanu Południowego w tym właśnie celu.
 
"Czy 50 tysięcy kropel to dużo? Nie. To dwie butelki wody mineralnej. Jednak żeby nazbierać 50 tysięcy "lajków" musi nam pomóc tyle osób ile mieści się na widowni Stadionu Narodowego. Ta skala robi już wrażenie" - mówi Mariusz Pitura, dyrektor kreatywny agencji reklamowej JWT Warszawa, która jest autorem pomysłu.

Za produkcje materiałów video w projekcie “Jeden lajk jedna kropla” odpowiada ATM GRUPA SA.

Realizacja finałowego koncertu zostanie wykonana aparatami  CANON 5D Mark II

Każdy, kto chciałby podarować kroplę wody i pomóc w nastrojeniu instrumentu, może to zrobić na facebook.com/PolskaAkcjaHumanitarna. Tam także 22 marca odbędzie się wielki finał akcji.

kontakt PAH:

Olga Blumczyńska
Specjalista ds. współpracy z mediami
t. +48 501 66 33 33
olga.blumczynska@pah.org.pl

kontakt JWT:

Mariusz Pitura
Dyrektor Kreatywny JWT Warszawa
t: + 48 600 322 034
mariusz.pitura@jwt.com.pl





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS