Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-06-13

A A A POLEĆ DRUKUJ

SOCIAL MUNDIAL

150x110

Od wczoraj oczy świata zwrócone są w stronę Brazylii. Nie bez powodu. Długo wyczekiwane przez kibiców Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej rozpoczęły się uroczystym otwarciem na stadionie w Sao Paulo oraz rozgrywką pomiędzy drużyną Brazylii i Chorwacji. Nie każdy mógł sobie pozwolić jednak na oglądanie transmisji w telewizji. Z pomocą pospieszył Internet.

MŚ 2014 trwają dopiero jeden dzień, a sieci społecznościowe już odgrywają ogromną rolę informacyjną. Jako jedne z nielicznych, posiadają możliwość dostarczenia swoich wiadomości do milionów kibiców, którzy tropią gry online. Prym w tym zakresie wiodą najpopularniejsze portale social – media, czyli Facebook i Twitter, które posiadają w swojej ofercie dedykowane turniejowi funkcje.

Idąc z duchem czasu, Twitter przywrócił do życia funkcję „hashflags”, która polega na wpisywaniu trzyliterowego hashtagu, będącego oznaczeniem danego kraju np. #FRA, dla Francji. Po wykonaniu tej czynności, flaga wybranego kraju pojawia się jako zdjęcie tuż obok danego „tweetu”. Skoordynowana z Twitterem została również usługa mikroblogów, dzięki czemu informacje na temat poszczególnych rozgrywek podawane są z wielu źródeł jednocześnie. Zabiegi tego typu dają możliwość rozwinięcia zasięgu działalności na arenę międzynarodową. Dają możliwość dotarcia do fanów piłki nożnej z krajów całego świata.

W tyle nie pozostaje również Facebook. W dniu rozpoczęcia Mundialu 2014 stał się on administratorem Trendy World Cup (pol. Najpopularniejsze Wydarzenia Mundialu), gdzie ukazują się wyniki i informacje, jak również stanowiska drużyn oraz poszczególnych zawodników. Ponadto, wszyscy zainteresowani Mistrzostwami, dzięki hashtagowi #Mundial, mogą wyrażać swoje zdanie na temat rozgrywek oraz publikować interesujące newsy.    

Co więcej, przewiduje się, iż przez najbliższe cztery tygodnie rozgrywki mundialowe będą dostarczały informacje, które napędzać będą branżę marketingową. Nie od dziś wiadomo, iż reagowanie na bieżące wydarzenia jest najlepszym sposobem na wzmacnianie więzi z konsumentami. Wykorzystanie najświeższych informacji w celu promocji swoich produktów lub usług to tzw. newsjacking lub real time marketing, który w połączeniu ze sportowymi emocjami przynosi zaskakująco pozytywne efekty.

Mając na uwadze rangę rozgrywek Mistrzostw Świata, warto wykorzystać ten moment w celu ulepszenia promocji w Interneciemówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET - Dzieje się tak dlatego, iż konsumenci w sieci wręcz domagają się informacji na interesujące ich tematy. Ponadto, dzielenie się radosnymi nowinami może pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki. Pamiętajmy iż to dzięki sympatii pozyskujemy zaufanie klientów. Sportowe emocje są najlepszą drogą do osiągnięcia tego celu - dodaje.

 


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS