Niezaprzeczalnym atutem samego badania jest fakt, że doskonale pokazuje ono, w jaki sposób urzędy podchodzą do komunikacji społecznej. Można to uznać za swego rodzaju „efekt uboczny” badania, jednak nie można nie zauważyć niskiej stopy zwrotu wysłanych ankiet. Z częścią rzeczników w ogóle nie udało się skontaktować – ich maile były nieaktualne, albo też przepełnione, w związku z czym nawiązanie kontaktu stało się po prostu niemożliwe. Jednak z drugiej strony, również taki był cel badania i ankiety. Czuję, że to, co robimy, odbije się szerokim echem w powszechnej świadomości. Mam nadzieję, że wpłynie też na poprawę jakości komunikacji społecznej urzędów – mówi Maurycy Seweryn z WGD PR, pomysłodawca całego projektu.
Tym bardziej warto podkreślić rolę tych, którzy zdecydowali się na wzięcie udziału w badaniu. Dzięki nim WGD PR dowiedziała się, że dostępne obecnie media cieszą się sporym zaufaniem rzeczników, choć z drugiej strony budzą też mieszane uczucia. Należy zaznaczyć szczególną popularność takich portali jak www.pap.pl, www.tvn24.pl, www.wp.pl czy www.press.pl.
Raport z badania opublikowany został 17 października i jest jednym z pierwszych widocznych przejawów działalności „Akademii Urzędnika Samorządowego”. Przypomnieć należy, że w związku z „Akademią Urzędnika Samorządowego” WGD PR przygotowała również specjalny plebiscyt „Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu” skierowany do dziennikarzy, którzy będą mogli wybrać laureatów w sześciu kategoriach: medialny prezydent, medialny burmistrz, medialny starosta, medialny wójt, najlepszej strony www urzędu, najlepszy rzecznik prasowy 2011. Dla mieszkańców Mazowsza przygotowywany jest natomiast konkurs „Mazowsze nadaje na jednej fali”. Wszystko to ma na celu poprawę jakości komunikacji społecznej urzędów, jak również promowanie aktywności obywatelskiej, przejawiającej się np. w aktywnym tworzeniu portali dziennikarstwa obywatelskiego.