Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-05-09

A A A POLEĆ DRUKUJ

Roland Garros 2011 na żywo i w 3D dzięki Panasonic, Eurosport i FFT

Warszawa, 9 maja 2011 r. - Panasonic i Fédération Française de Tennis przedłużyły umowę, na mocy której tegoroczny French Tennis Open – Roland Garros będzie transmitowany na żywo w 3D do domów w całej Europie we współpracy z kanałem Eurosport.  

 Panasonic, Fédération Française de Tennis (FFT) oraz Eurosport ogłosiły, że tegoroczny French Open - Roland Garros, będzie transmitowany w 3D na żywo do domów w całej Europie (z wyjątkiem Francji). Po sukcesie, jakim były trwające wiele dni transmisje 3D z turnieju w 2010 r. pokazywane w europejskich sklepach, Panasonic i FFT przedłużyły i rozszerzyły umowę o współpracy. Miłośnicy sportu będą mogli cieszyć się Wielkim Szlemem w wydaniu 3D w zaciszu swoich własnych salonów.

French Open w 2011 r. odbywać się będzie od 22 maja do 5 czerwca. Jest to jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych na świecie. Trójstronne porozumienie, zawarte przez firmę Panasonic, Eurosport i FFT, zakłada, że trójwymiarowe transmisje na żywo z turnieju dotrą do konsumentów w całej Europie (z wyjątkiem Francji). Dzięki zastosowaniu telewizorów 3D, klienci będą mogli poczuć wyjątkowe emocje.

Dystrybucją przygotowanych przez Eurosport transmisji 3D z turnieju French Open zajmą się wybrani operatorzy w Europie. Swisscom w Szwajcarii oraz Canal Digital, działający w Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii, to zaledwie dwaj spośród współpracujących operatorów. W Polsce relację na żywo z turnieju Rolland Garros w trójwymiarze pokaże na wyłączność platforma cyfrowa CYFRA+. Fani tenisa, którzy nie mają jeszcze telewizorów przystosowanych do materiałów 3D, będą mogli cieszyć się transmisją 3D z tych prestiżowych zawodów w kilkudziesięciu sklepach w całej Polsce.

Lista sklepów uczestniczących w akcji wkrótce na stronie http://tnij.com/AzsM6.

Laurent Abadie, prezes i CEO Panasonic Europe, powiedział: „W zeszłym roku na rynku pojawiła się bogata oferta technologii 3D; przygotowuje się coraz więcej trójwymiarowych materiałów; uruchomiono też nowe kanały, nadające w 3D – nie ulega wątpliwości, że w 2011 r. ta rewolucyjna technologia nabierze charakteru masowego. Blisko współpracowaliśmy z FFT, aby zagwarantować, że w 2011 r. jak największa liczba fanów tenisa będzie mogła odtworzyć emocje bycia na korcie w swoich domach, w trzech wymiarach.

Aby zadbać o wystarczającą ofertę wysokiej jakości materiałów 3D, spełniającą oczekiwania klientów, Panasonic współpracuje blisko z Eurosportem i nadawcami na całym świecie. French Tennis Open to idealny przykład na to, jak w ramach takiego partnerstwa powstają wyjątkowe treści. Jesteśmy oficjalnym dostawcą dla turnieju i pokażemy naszą kompletną gamę produktów 3D, od rozwiązań służących do transmisji w 3D aż po najnowocześniejsze, trójwymiarowe telewizory VIERA, które będą prezentowane na terenie obiektu, dzięki czemu goście odwiedzający turniej będą mieli okazję, aby przetestować sportowe relacje w 3D.

Laurent-Eric Le Lay, prezes i CEO kanału Eurosport, dodaje: „Eurosport dąży do tego, aby zaoferować fanom najlepszą sportową rozrywkę. Transmisja zawodów French Tennis Open na żywo i w 3D bezpośrednio do domów konsumentów to najlepszy sposób na pokazanie, jak połączenie atrakcyjnych materiałów i nowych technologii znakomicie podnosi jakość kibicowania. Niezwykle cieszymy się z przedłużenia umowy z firmą Panasonic i Fédération Française de Tennis, dzięki której transmisje 3D z wydarzeń sportowych w Europie stają się powszechnie dostępną rzeczywistością.”

Michel Grach, dyrektor ds. mediów i sponsoringu, Fédération Française de Tennis, komentuje: „Roland Garros to jedno z najstarszych, międzynarodowych wydarzeń sportowych na świecie. Naszym celem są stałe innowacje, dzięki którym fani tenisa w całej Europie mogą poczuć się niemal tak, jakby naprawdę byli w Paryżu, oglądając turniej. Niezwykle pozytywne opinie, zebrane po zeszłorocznych transmisjach 3D w sklepach, pokazują, że technologia 3D na ekranie telewizora naprawdę oddaje głębokie emocje, jakie towarzyszą kibicowaniu bezpośrednio przy linii kortu. Jesteśmy szczęśliwi, że dzięki bliskiej współpracy z takimi specjalistami jak Panasonic i Eurosport, będziemy mogli pokazać tegoroczny turniej na żywo w trzech wymiarach w domach konsumentów. Dzięki temu ludzie, którzy nie mogą kibicować na kortach, poczują pasję, jaka towarzyszy tym ekscytującym zawodom. Tym samym turniej, który zapowiada się na niesłychane wydarzenie sportowe, zyska dodatkowy wymiar.

 O Panasonic

Panasonic Corporation jest światowym liderem w rozwijaniu i produkcji elektroniki zaspokajającej szeroką gamę potrzeb konsumentów, biznesu i przemysłu. Firma z siedzibą w Osace, w zakończonym 31 marca 2011 roku finansowym, zanotowała sprzedaż netto w wysokości 8,69 bilionów jenów. Akcje firmy notowane są na giełdach w Tokio, Osace, Nagoyi oraz w Nowym Jorku (symbol NYSE: PC). Więcej informacji o firmie i marce Panasonic znajduje się pod adresem http://panasonic.net/ lub http://panasonic.pl/.

O Eurosport Group

Eurosport Group to czołowa europejska grupa specjalizująca się w rozrywce sportowej. Eurosport, paneuropejski kanał telewizyjny nr 1, nadaje w 20 językach i dociera do 125 milionów domów w 59 krajach. Eurosport HD to nadawana symultanicznie w wysokiej rozdzielczości wersja Eurosportu. Eurosport 2 nadaje do 51 milionów gospodarstw domowych w 16 językach i 47 krajach. W sierpniu 2009 r. uruchomiono Eurosport 2 HD. Eurosport Asia-Pacific dociera do 15 krajów w regionie. Eurosportnews to kanał wiadomości sportowych, nadawany na całym świecie. Eurosport.com to największy w Europie internetowy serwis sportowy. W ramach sieci składającej się z witryn w 11 językach ma co miesiąc 14 milionów unikalnych użytkowników (comScore). Darmowa aplikacja mobilna współpracująca z Eurosport.com jest dostępna w 10 językach. Eurosport Player, czyli usługa telewizji internetowej Eurosportu, oferuje transmisje NA ŻYWO i na żądanie do komputerów fanów sportu w 59 krajach, zaś aplikacja mobilna Player jest dostępna w 5 krajach. Eurosport Events to wyspecjalizowany dział w grupie, zajmujący się zarządzaniem i promocją międzynarodowych wydarzeń sportowych. Więcej informacji dostępnych jest na stronie http://www.eurosportcorporate.com.

O Cyfrze+

CYFRA+ to platforma cyfrowa oferująca unikalny zestaw wszystkich dostępnych w Polsce kanałów premium, w tym CANAL+ HD, CANAL+ Film HD i CANAL+ Sport HD oraz najbogatszy wybór kanałów tematycznych, w tym stacji własnej produkcji: ale kino!, PLANETE, MiniMini, ZigZap/HYPER, Kuchnia.tv i Domo.tv. CYFRA+ to wybór ponad 150 kanałów RTV oraz dostęp do kilkuset stacji FTA. Platforma oferuje szeroki wachlarz kanałów filmowych i sportowych, dokumentalnych, muzycznych, dziecięcych, informacyjnych i rozrywkowych. CYFRA+ to również unikalne usługi dodatkowe: m.in. standard HDTV (19 kanałów HD), CYFRA+ Multiroom, PVR, CANAL+ NA ŻYCZENIE, CYFRA+ VOD, wybór wersji filmu z lektorem lub napisami, rozbudowany przewodnik po programach (EPG) i ofertę dla dorosłych RelaXXX. CYFRĘ+ odbiera 1, 55 mln gospodarstw domowych w Polsce. Operatorem platformy jest CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o. Więcej informacji na www.cyfraplus.pl

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS