Po sukcesie sprzedaży internetowej w Polsce, Riccardo pobija teraz Wyspy Brytyjskie, a najbliższe plany zapowiadają ekspansję na pozostałe rynki europejskie.
W ubiegłym roku poznańska firma Riccardo rozpoczęła ekspansję w internecie. Już po kilku miesiącach okazało się, że była to słuszna decyzja. Jej efekt to nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także wzrost świadomości marki wśród internautów.
Przyczyniły się do tego zarówno podjęte kampanie marketingowe, jak i PR-owe, w tym stworzenie ciekawego bloga oraz działania w mediach społecznościowych (FB, Tweeter, Pineterest).
Wejście na rynki europejskie stanowi kolejny etap e-strategii, jaką firma Riccardo opracowała i realizuje przy pomocy swego doradcy – Grupy AMP Media. Udany debiut na polskim rynku internetowym zachęcił firmę do rozszerzenia obszaru działania.
W pierwszej kolejności wybór padł na Wielką Brytanię.
Decyzja ta pociągnęła za sobą konieczność dostosowania e-sklepu do nowych warunków. Powstała zatem kompletna wersja angielska z cenami produktów podanymi w funtach oraz komunikatami w języku angielskim umożliwiająca składanie zamówień na rynku brytyjskim.
- W handlu internetowym granice nie istnieją. Dla klienta coraz mniejsze znaczenie ma fakt czy dany produkt kupi u rodaka czy sąsiada. Dla niego liczy się jakość obsługi, cena, warunki dostawy. Zasoby logistyczne, jakie posiada Riccardo, śmiało pozwalają na zrobienie kroku w stronę Europy i ten krok postawiliśmy – mówi Grzegorz Trzeciak z Riccardo.
Riccardo oferuje odzież, obuwie i akcesoria światowych marek m.in. Tommy Hilliger, GUESS, Lio Jo, Armani Jeans, EMU, Ecco, Clarks czy Geox. Poza sklepem internetowym firma jest właścicielem 16 ekskluzywnych salonów, w tym 13 z obuwiem oraz dwóch sklepów odzieżowych amerykańskiej marki GUESS by Marciano i Guess Jeans.