Jest to przedsięwzięcie skierowane do działających na terytorium Polski instytucji, producentów i usługodawców posiadających czytelną politykę jakości w odniesieniu do produktu, usługi lub systemu zarządzania - organizacji mogących poszczycić się osiągnięciami na najwyższym, światowym poziomie. Organizuje je Forum Biznesu pod patronatem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Klubu Polskie Forum ISO 9000 oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Laureaci są wyłaniani w trzech kategoriach: QI product - produkt najwyższej jakości, QI services - usługi najwyższej jakości, QI order - zarządzanie najwyższej jakości, i ponadto w czterech grupach podmiotów, uzależnionych od wielkości zatrudnienia (firmy małe, średnie i duże) oraz w odrębnej grupie - Samorząd. Obecnie Najwyższa Jakość QI jest największym konkursem jakościowym w Polsce, skupiającym przedstawicieli firm i instytucji, działających na terytorium naszego kraju wokół idei zarządzania jakością.
Celem programu jest promowanie w firmach i instytucjach skutecznych metod zarządzania jakością. Drugim celem jest wskazanie i promocja tych firm i instytucji, które reprezentują najwyższe standardy, gwarantujące klientom i konsumentom otrzymanie produktu lub usługi na najwyższym poziomie.
Zdobycie Godła Najwyższa Jakość jest potwierdzeniem, iż podmioty te stosują najwyższe standardy obsługi klienta.
Wśród ubiegłorocznych laureatów są między innymi: Bank Pekao SA, Enea, BP, Polfa Łódź, Orlen.
Audytorzy programu docenili starania firmy utrzymania najwyższych standardów jakościowych w zakresie obsługi klienta oraz wykonywanych usług. Pod uwagę brane były między innymi procedury rozpatrywania reklamacji, przed i posprzedażowy proces kontaktu z klientami, sposoby monitoringu realizacji usług, procedury kontrolne, częstotliwość przeprowadzania prac badawczych i wdrożeniowych, zakres szkoleń pracowników, zdobyte nagrody i wyróżnienia oraz procedury komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej.