„Troll jest jedną z marek odzieżowych najdłużej obecnych na polskim rynku. W blisko dwudziestoletniej historii Troll były różne etapy rozwoju, jednakże dotychczasowe sposoby komunikacji i pozycjonowania marki wymagały odświeżenia i dostosowania do nowych odbiorców.” – powiedział Michał Kałużyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A.
Przeprowadzone badania marketingowe potwierdzają, że markę Troll charakteryzuje wysoka rozpoznawalność. Brand nadal najbardziej kojarzony jest z ofertą dla młodzieży, luzem i „kolorowym” wizerunkiem. Dlatego też podjęto decyzję, by nowe logo nawiązywało formą do pierwszego – żółto-niebieskiego logotypu Troll. Atutami starego logo jest duża rozpoznawalność, prostota, czytelność, i kontrastowość kolorystyczna. Rebranding został przygotowany na bazie pozytywnie ugruntowanych skojarzeń: kolor, emocjei energia. W nowej odsłonie marki atrybuty te połączono z „Eko – trendem”, który kojarzy się ze starszym niż dotychczas odbiorcą, a nawiązuje do niego zielony kolor wykorzystany w podstawowym logotypie.
Celem rebrandingu Troll jest zmiana marki w sposób zauważalny dla odbiorcy, tak by nadać jej dynamikę zgodną z nowym pozycjonowaniem. „Założeniem wprowadzonych zmian i ciekawych działań promocyjnych kolekcji jesień/zima 2011 jest wzrost sprzedaży sektora modowego.” – podsumowuje Michał Kałużyński.
Na potrzeby nowej strategii marki Troll powstał zupełnie nowy koncept sklepu, którego podstawowym elementem wystroju jest drzewo. Meble wykonane z palet przemysłowych oraz naturalne ozdoby jak wyrastająca z posadzki trawa oraz tkaninowe jabłka nawiązują do promowanego trendu Eko i zdrowego stylu życia. Ponadto wykorzystane we wnętrzach zmysłowe zdjęcia i manekiny w charakterystycznych pozach są nawiązaniem do seksualności oraz zabawy. Tło stanowią surowe materiały wykończeniowe – biała cegła, czarna stal. Po raz pierwszy nowa aranżacja wykorzystana została w sklepie w Galerii Krakowskiej, jednak już niedługo pojawi się w innych dotychczasowych punktach sprzedaży marki Troll.
Troll jest marką kierowaną do osób aktywnych i nowoczesnych. Promuje radość życia wyrażaną sposobem ubierania się i zdrowym stylem życia. Charakter marki wyrażony jest przez namiętność i zmysłowość. Kolekcje, zgodne ze światowymi trendami – charakteryzują się intensywnymi kolorami i Eko trendem. Założeniem Redanu jest komplementarność marek Top Secret, Troll i Drywash, dostępnych w sieci Top Secret&Friends, która oferuje odzież na różne okazje dla tej samej grupy osób, w wieku 24-35 lat.