Badanie pomoże określić profil urzędników samorządowych i specjalistów ds. promocji oraz poprawić poziom komunikacji społecznej w samorządach. Do WGD dotarły informacje, że wiele urzędów prowadzi nie do końca profesjonalną politykę informacyjną o gminie, działaniach jej władz i możliwości korzystania z różnych źródeł pomocy. Wiele instytucji nie posiada nawet strony internetowej, nie ma też żadnej osoby odpowiedzialnej za kontakt z mediami. Wiele stron internetowych urzędów nie zawiera nawet informacji o składzie władz. Nie wspominając już o zakładce „dla mediów”.
Po zakończonej analizie otrzymanych ankiet, władze miast i gmin oraz osoby odpowiedzialne za komunikację społeczną na Mazowszu otrzymają raport z wnioskami podsumowującymi. Do mediów zostanie natomiast przekazana informacja, w jakim stopniu są one wykorzystywane przez urzędy do komunikacji ze społeczeństwem. Wyniki ankiet zostaną przedstawione też opinii publicznej.
Kolejnymi etapami realizacji „Akademii” będzie przeprowadzenie Plebiscytu „Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu” dla dziennikarzy lokalnych na Mazowszu. Plebiscyt zostanie zorganizowany pod koniec października. Dziennikarze lokalni i obywatelscy będą mogli wybrać laureatów w 6 kategoriach:
medialny prezydent, medialny burmistrz, medialny starosta, medialny wójt, najlepszej strony www urzędu, najlepszy rzecznik prasowy 2011.
Dla mieszkańców Mazowsza WGD PR przygotowała konkurs pt.: „Mazowsze nadaje na jednej fali”.
Już od dziś rzecznicy prasowi mazowieckich urzędów będą mogli wybrać, które medium internetowe jest według nich najlepszym źródłem informacji. Wskażą też inne portale i wortale, które służą im jako podstawowe kompendium wiedzy na temat samorządu i Public Relations.