Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-07-01

A A A POLEĆ DRUKUJ

Promocja polskiej kultury w UE

150x110

PKO Bank Polski jest mecenasem wydarzeń kulturalnych promujących nasz kraj podczas rozpoczynającej się 1 lipca polskiej prezydencji w Unii Europejskiej.

PKO Bank Polski, który od lat wspiera ważne przedsięwzięcia związane z nauką i kulturą objął swoim patronatem zarówno cykl imprez inauguracyjnych, jak i cały, półroczny Krajowy Program Kulturalny Polskiej Prezydencji 2011. W jego ramach w Polsce i w wielu krajach Unii Europejskiej odbędą się imprezy realizujące hasło „Art for Social Change” – kultura jako narzędzie zmiany społecznej.

- Dbałość o rodzimą kulturę to jeden z kluczowych kierunków aktywności sponsoringowo-charytatywnej PKO Banku Polskiego. Wierzę, że nasze zaangażowanie w projekt związany z polską prezydencją w Unii Europejskiej przyczyni się do promocji naszego dziedzictwa narodowego we wszystkich krajach członkowskich UE – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Warszawa 1 lipca stała się politycznym i kulturalnym centrum Europy. Polską prezydencję w UE zainauguruje całodniowe widowisko muzyczne „Tu Warszawa”. Podczas finałowego koncertu zabrzmią najpopularniejsze utwory muzyki klasycznej i rozrywkowej w wykonaniu polskich i zagranicznych artystów. Ponadto w Filharmonii Narodowej zabrzmi prawykonanie pięćdziesięciominutowej kompozycji Pawła Mykietyna „Trzecia Symfonia”, skomponowanej specjalnie na inaugurację prezydencji polski w Radzie UE. Natomiast na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej zostanie zaprezentowany "Król Roger" Karola Szymanowskiego w inscenizacji angielskiego reżysera operowego Davida Pountneya. W finale odbędzie się pokaz sztucznych ogni wokół Pałacu Kultury i Nauki do utworu „Orawa” Wojciecha Kilara.

PKO Bank Polski od zawsze patronuje przedsięwzięciom z dziedziny kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, sportu i edukacji oraz działalności społecznej. Na uwagę zasługuje współpraca z Muzeum Narodowym w Warszawie. Wsparcie Banku przyczyniło się do realizacji wielu projektów wystawienniczych m.in. rysunków Rembrandta, twórczości malarskiej Rafała Malczewskiego, prac Jana Bułhaka czy sztuki polskiej okresu międzywojennego 1918-1939. W ub. roku 600. rocznicę bitwy pod Grunwaldem Bank wspierał kompleksową renowację płótna Jana Matejki "Bitwa Pod Grunwaldem".

Jednym z największych przedsięwzięć edukacyjnych wspieranych przez PKO Bank Polski jest planetarium „Niebo Kopernika" w Warszawie. PKO Bank Polski zaangażował się również w utrwalenie i popularyzację dorobku polskiej kinematografii, włączając się do programu rekonstrukcji cyfrowej klasyki polskich filmów. Projekt digitalizacji arcydzieł polskiej kinematografii objął swoim patronatem Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader"s Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS