Rosnąca popularność portalu i jego obecność w strategiach komunikacyjnych liczących się firm przyczyniły się do stworzenia pojęcia „F-commerce”. W wąskim rozumieniu oznacza to przeniesienie procesu zakupowego na ekosystem portalu. W szerszej perspektywie są to działania polegające na korzystaniu z mediów społecznych w celu wspierania transakcji kupna i sprzedaży.
- Narzędzie do publikowania postów na portalu Facebook to wstęp do działań f-commerce. Media społecznościowe w dużej mierze wykorzystują potęgę wzajemnego zaufania, dlatego produkt polecany przez wydawcę o dużym zasięgu w social media zwiększy liczbę potencjalnych klientów reklamodawcy - tłumaczy Waldemar Sadowski z sieci afiliacyjnej Afiliant.com.
W sześciu krokach prześledzimy mechanizm działania aplikacji przygotowanej przez sieć afiliacyjną:
Krok 1
Wydawca w panelu administracyjnym serwisu Afiliant.com wybiera program reklamodawcy, którego produkt chce reklamować w ramach platformy społecznościowej.
Krok 2
Następnie za pomocą wyszukiwarki wybiera produkt, którego będzie dotyczył post reklamowy.
Krok 3
Następnie wybieramy miejsce publikacji postu – własna tablica lub strona fan page.
Krok 4
Redagujemy treść postu dotyczącego produktu. Musimy pamiętać o specyfice społeczności internetowych. Nasze działania i kreowane przez nas treści muszą w jak największym stopniu angażować grupę docelowa i zachęcać do działania!
Krok 5
Przygotowany post publikujemy po zatwierdzeniu przyciskiem „wyślij”.
Krok 6
Gotowy post z linkiem partnerskim jest widoczny na wybranym profilu.
Wstęp do f-commerce?
Facebook ma ogromny – ale wciąż niewykorzystany - potencjał biznesowy. Portal może być bardzo skutecznym medium do promowania wybranych produktów – szczególnie wśród administratorów stron, które zgromadziły dużą liczbę aktywnych użytkowników.
Posty reklamowe na Facebooku wykorzystują również inny aspekt mediów społecznościowych. Użytkownicy tego typu serwisów wykazują skłonność do zamykania się w małych grupach. Wiele elementów takich jak wiek, sieć kontaktów, wspólne zainteresowania czy poglądy przyczyniają się do tworzenia niewielkich społeczności. To ważny sygnał dla e-marketerów. Mikrospołeczności umożliwiają bardziej precyzyjne targetowanie informacji i podnoszą skuteczność komunikatów reklamowych.
Źródło: Afiliant.com