Proama wprowadza ubezpieczenia dla małych i średnich firm. Wyróżnikiem firmy na rynku jest szeroki zakres oferty oraz intuicyjny system pozwalający precyzyjnie dobrać ofertę do potrzeb klienta.
- W Polsce działa obecnie 1,7 mln firm z sektora MSP. Firmy te są świadome ryzyk, z jakimi wiąże się prowadzenie ich biznesu i mają potrzebę ubezpieczania się. W procesie doboru oferty korzystają z pomocy agentów. Wielu agentów ma te ubezpieczenia w swojej ofercie, ale ich nie sprzedaje, inni – mimo wyrażonego zainteresowania - nie oferują tego produktu. W obu przypadkach ograniczeniem dla agentów jest skomplikowany i długi proces dopasowania oferty do potrzeb klienta – wyjaśnia Łukasz Jadachowski, Dyrektor Generalny w Proama. – W Proama chcemy umożliwić oferowanie tych produktów wszystkim agentom, dlatego na różnych etapach tworzenia aplikacji konsultowaliśmy jej funkcjonalność, jak i zakres produktu z agentami.
Jednym z elementów wdrażania produktu przez Proama były badania fokusowe z agentami i klientami. Agenci powiedzieli m. in., że „zakres ubezpieczenia powinien być jak najbardziej kompleksowy ale też umożliwiać wybór opcji charakterystycznych tylko dla danej branży, aby Klient nie musiał płacić za ubezpieczenie ryzyka, które go nie dotyczy”.
Klienci zwrócili uwagę , że m. in. „ważne jest dodatkowe wsparcie po szkodzie – nie tylko pokrycie materialnych strat ale również kosztów, które przedsiębiorca i tak musi ponosić nawet jak nie prowadzi działalności czy też pomoc w kontynuowaniu działalności. Istotna jest też możliwość uzyskania porady, nawet jeśli nie doszło do szkody”.
W wyniku wielu badań i testów, pracy wielu osób, w tym kilkunastu programistów po 6 miesiącach pracy powstał produkt oraz rozbudowana aplikacja, która w intuicyjny dla użytkownika sposób pozwala dobrać zakres ubezpieczenia dla danego klienta.
- Jest to jedyna w Polsce aplikacja, która po PKD, lokalizacjach, liczbie pracowników, obrotach itd. podpowiada zakres ochrony – wyjaśnia Ewa Kłos, Dyrektor Produktu, która kierowała procesem tworzenia i wdrożenia ubezpieczeń dla MSP w Proama.
Efektem całego procesu jest szeroka i kompleksowa gama produktów skierowanych do przedsiębiorców prowadzących działalność w określonych branżach, których wartość majątku nie przekracza 10 mln PLN. Oferowane produkty mają jeden z najszerszych zakresów na rynku, a dodatkowo posiadają unikalne produkty dodatkowe, takie jak: pomoc podatkowa, pracownik na zastępstwo, klauzula kosztów stałych, klauzula zwiększonych kosztów.
- Rynek jest wysoko wyspecjalizowany, dlatego rozpoczynamy sprzedaż produktów od agentów doświadczonych w obsłudze tego sektora, ale zapraszamy do współpracy również innych, którzy dotychczas nie specjalizowali się w tym segmencie – dodaje Ewa Kłos.
dostarczył infoWire.pl