Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2019-01-18

A A A POLEĆ DRUKUJ

Polski Czerwony Krzyż wraz z Circle K uczy dzieci bezpiecznych zachowań na drodze. Na stacjach ruszyła akcja wspierająca program „Drogowe ABC”

 

„Dzieci w wieku przedszkolnym zadają mnóstwo pytań i naturalnie chłoną wiedzę z otaczającego ich świata. Warto wykorzystać ten pęd do nauki i poprzez odpowiednią edukację kształtować u nich prawidłowe postawy podnoszące ich bezpieczeństwo” – uważają organizatorzy programu „Drogowe ABC”. Już w marcu br. Polski Czerwony Krzyż we współpracy z Circle K Polska zainauguruje w przedszkolach w całej Polsce pierwszą edycję programu edukacyjnego, którego celem jest promocja wiedzy na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym wśród najmłodszych dzieci i ich opiekunów.

Kilkuletnie dzieci mogą być już świadomymi uczestnikami ruchu drogowego. To ważne, by podczas codziennej drogi do przedszkola, zabawy czy jazdy na rowerze dzieci miały wypracowane podstawowe mechanizmy reagowania na niebezpieczeństwo. Jak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby programu wśród rodziców i opiekunów[1], ponad 80% dzieci w drodze do przedszkola lub szkoły przechodzi przez przejście bez sygnalizacji świetlnej, 68% przemieszcza się przed świtem lub po zmroku, a ponad 65% dzieci musi zejść na jezdnię ze względu na brak chodnika lub utrudnienia dla pieszych. Oznacza to, że już kilkuletnie dzieci codziennie narażone są na niebezpieczeństwo. Mimo to co piąty rodzic przyznaje, że sam nie ma wystarczającej wiedzy, a co siódmy – czasu, aby uczyć swoje dziecko zasad bezpieczeństwa na drodze czy podstaw udzielania pierwszej pomocy. Tymczasem okres edukacji przedszkolnej to najlepszy moment, by zacząć budowanie świadomości i wzmacnianie wśród dzieci prawidłowych postaw, które poprawią ich bezpieczeństwo i wpłyną na prawidłowe postępowanie w przyszłości.

Odpowiedzią na potrzeby dzieci i rodziców jest program „Drogowe ABC” organizowany przez Polski Czerwony Krzyż oraz Circle K Polska. Celem programu jest edukacja dzieci w wieku przedszkolnym (3-6 lat) w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W ramach programu najmłodsi poprzez połączenie nauki i zabawy zdobędą użyteczne informacje na temat bezpiecznego poruszania się na drodze, ale także bezpiecznej jazdy w foteliku, na rowerze, czy hulajnodze, zawsze pamiętając o kasku, czy konieczności zapinania pasów bezpieczeństwa. Jednym z podstawowych celów programu będzie także upowszechnianie znajomości numerów alarmowych wśród dzieci oraz zaznajamianie w przyjazny sposób z podstawami udzielania pierwszej pomocy.

Każde dziecko, które weźmie udział w programie otrzyma materiały edukacyjne w postaci kolorowanek, a także samoprzylepne odblaski poprawiające widoczność na drodze. W ramach programu przygotowano również we współpracy z metodykami gotowe scenariusze lekcji wspomagające pracę nauczycieli.

- Jedną z bardzo ważnych form działalności Polskiego Czerwonego Krzyża jest prowadzenie programów edukacyjnych. PCK od wielu lat obecny jest w szkołach dzięki działalności wolontariuszy i Szkolnych Kół PCK. Mamy bardzo dobre relacje, nawiązywane lokalnie przez nasze oddziały rejonowe i okręgowe. Od lat 60. prowadzimy Kluby Wiewiórka, w których edukujemy również dzieci w przedszkolach. Bardzo ważne jest, aby już od najmłodszych lat oswajać dzieci z elementami pierwszej pomocy i uczyć o bezpiecznych zachowaniach. „Drogowe ABC” w ciekawy sposób pozwala na zainteresowanie dzieci tym tematem i budowanie właściwych postaw uczestników ruchu drogowego – mówi Małgorzata Szukała, kierownik Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w Zarządzie Głównym Polskiego Czerwonego Krzyża.

Program edukacyjny „Drogowe ABC” rozpocznie się w przedszkolach w marcu i będzie trwał do czerwca 2019 roku, obejmując 25 tysięcy dzieci z przedszkoli w całej Polsce. Działania w całości finansowane są ze środków przekazanych przez partnera programu – firmę Circle K. Od 16 stycznia do 20 marca br. z każdej kawy, herbaty lub gorącej czekolady zakupionej na stacjach Circle K w całej Polsce, firma przekaże 10 groszy na realizację programu „Drogowe ABC”.

- Współdziałanie na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności bezpieczeństwa dzieci, jest nam szczególnie bliskie i spójne z naszą misją jako firmy odpowiedzialnej społecznie. Wierzymy, że odpowiednia edukacja wśród najmłodszych jest najlepszym i najbardziej efektywnym sposobem, by budować odpowiedzialne i świadome społeczeństwo. „Drogowe ABC” to ważna inicjatywa, która w przystępny i ciekawy sposób przekazuje dzieciom wiedzę, jednocześnie ucząc prawidłowych wzorców zachowań, które na co dzień mogą podnosić bezpieczeństwo całych rodzin. Dlatego firma Circle K zdecydowała się przekazać część zysku z każdego gorącego napoju z kawiarki zakupionego na naszych stacjach do PCK na rzecz programu „Drogowe ABC” – mówi Rafał Droździak, dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w Circle K Polska.

Więcej informacji na: www.drogoweABC.pl i www.pck.pl

 

***

O PCK: 

Polski Czerwony Krzyż jest organizacją ze 100-letnią historią, zrzeszoną w największym ogólnoświatowym ruchu humanitarnym - Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca. Jednym z pięciu strategicznych obszarów działalności PCK jest edukowanie młodych ludzi. Stowarzyszenie realizuje tę misję poprzez prowadzenie programów dydaktycznych - działając w przedszkolach trafia do ponad 105 tysięcy uczniów w całej Polsce. Celem jest wykształcanie u dzieci podstawowych nawyków zdrowego stylu życia, popularyzacja zasad bezpieczeństwa, promocja idei humanitaryzmu i bezinteresownej pracy na rzecz drugiego człowieka.

 

O firmie Circle K Polska:

Firma Circle K Polska (przed 1 kwietnia 2016 r.: Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć 349 stacji paliw na terenie całej Polski. Sieć ta obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe. Od 2012 r. właścicielem spółki Circle K Polska jest kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc.(Couche-Tard), jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. Prowadzi ona działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Ta kanadyjska firma posiada na świecie około 16 000 sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 120 000 pracowników. Akcje Alimentation Couche –Tard notowane są na giełdzie w Toronto (TSE). Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://corpo.couche-tard.com/en/

Zachęcamy do polubienia profilu na Facebooku Circle K Polska oraz śledzenia oficjalnego kanału na YouTube.



[1] Badanie „Bezpieczne dziecko na drodze” zostało przeprowadzone przez dom badawczy SW Research na zlecenie Circle K Polska. Badanie przeprowadzono metodą CAWI w dniach 14–20 grudnia 2018 r. na reprezentatywnej grupie rodziców dzieci w wieku 1–12 lat (N=1003).





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS