W miniony weekend do kierowców w całej Polsce trafiło kilka tysięcy niebieskich serc. Wszystko dzięki specjalnym patrolom policyjnym, w których brali udział wolontariusze PZU. W ramach kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” rozdawali oni zapachowe serduszka, które umieszczone w samochodzie przypominają o bezpieczeństwie pieszych. Akcja swoim zasięgiem objęła m.in. Warszawę, Katowice, Kraków, Lublin, Olsztyn, Poznań, Sosnowiec, Szczecin, Gdańsk, Piłę, Bydgoszcz oraz Białystok.
Zadaniem wolontariuszy było zachęcenie kierowców do bezpiecznej jazdy i zwracania szczególnej uwagi na pieszych. Dodatkowo, aby skutecznie wpłynąć na zmianę negatywnych zachowań, wolontariusze przypominali kierowcom, że ich bliscy również mogą być pieszymi, dlatego warto zachować ostrożność w trosce o ich bezpieczeństwo.
– W tegorocznej odsłonie kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” koncentrujemy się na bezpieczeństwie pieszych. Współpraca z policją umożliwia bezpośrednie dotarcie do kierowców, którzy są kluczową grupą odbiorców naszej kampanii. Cieszymy się, że nasi pracownicy tak licznie angażują się w działania służące poprawie bezpieczeństwa. Mamy nadzieję, że dzięki bezpośredniemu kontaktowi wolontariuszy PZU z zatrzymywanymi kierowcami jeszcze silniej i skuteczniej dotrzemy do nich z naszym przekazem – mówi Agnieszka Kazimierska, koordynator ds. wolontariatu pracowniczego w Grupie PZU.
Celem tegorocznej kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” jest zwrócenie uwagi, że zarówno kierowca, jak i pieszy są odpowiedzialni za bezpieczeństwo na drodze. Wzajemne zrozumienie i przestrzeganie zasad, może znacząco wpłynąć na jego poprawę.
dostarczył infoWire.pl