Co się psuje w domu?
Zgodnie ze statystykami Europ Assistance Polska wykorzystania assistance domowego w 2013 roku, najczęściej klienci potrzebowali pomocy, gdy awarii uległ sprzęt RTV i AGD. To aż 41% wszystkich zrealizowanych interwencji. Warto jednak dodać, że usługi te realizowane są nie tylko w ramach assistance domowego, ale także w ramach przedłużonych gwarancji na sprzęt. Kolejnymi usługami najczęściej organizowanymi w sytuacji awarii w domu klienta były: interwencja hydraulika (32%), elektryka (7%), informatyka (6%) i ślusarza (6%).
Do najczęstszych usterek w domu zaliczyć można, poza awarią sprzętu RTV i AGD, pęknięte rury i uszczelki, awarie elektryczne oraz awarie sprzętu grzewczego. Dość często dochodzi również do zablokowania zamków w drzwiach lub zatrzaśnięcia kluczy.
Jak sobie radzimy?
Ogólnopolskie Badanie Assistance sprawdziło, jak Polacy radzą sobie w razie problemów w domu. Panowie zdecydowanie częściej naprawiają usterki samodzielnie (44%), choć niemal co trzeci korzysta z usług assistance domowego. Panie natomiast w większości proszą o pomoc partnera, małżonka, lub innego członka rodziny (59%). Co dziesiąta Polka usuwa usterkę samodzielnie lub korzysta z pomocy fachowców w ramach assistance domowego.
Assistance domowy – kompleksowa pomoc
Assistance domowy najczęściej dodawany jest do ubezpieczenia domu lub mieszkania (70%), a także do produktów bankowych (29%) takich jak konto, karta kredytowa czy kredyt. Jak deklarują badani w 49% usługi te dodawane są nieodpłatnie i gwarantują szeroki zakres pomocy, między innymi:
Interwencję specjalisty właściwego ze względu na rodzaj zdarzenia (np. elektryk, hydraulik, szklarz, ślusarz) Naprawę sprzętu RTV/AGD/PC Dozór mienia, jego transport i przechowanie Szeroki wachlarz usług organizacyjnych (organizacja wizyty architekta, projektanta wnętrz czy pomocy domowej) Informację o sieci usługodawców w zakresie usług remontowo – budowlanychAssistance domowy zapewnia również możliwość skorzystania z usług opieki nad dzieckiem, korepetycji dla dziecka i opieki nad zwierzętami domowymi. Co więcej, w bogatszych pakietach assistance domowego, może znaleźć się również pomoc medyczna dla członków rodziny. Klienci mogą również skorzystać z całodobowo dostępnej infolinii: medycznej, prawnej, budowlano-remontowej i wielu innych.
- Warto podkreślić znaczącą różnicę pomiędzy assistance domowym a ubezpieczeniem. W sytuacji zdarzenia losowego, takiego jak zalanie, pożar, włamanie czy kradzież, ubezpieczenie gwarantuje wypłatę odszkodowania, czyli pokrycie kosztów użytych do naprawy materiałów i usług, które sami musimy sobie kupić i zorganizować. Assistance natomiast to realna pomoc, polegająca na fachowym usunięciu szkody przez przybyłego na miejsce zdarzenia profesjonalistę, z zachowaniem najwyższych standardów obsługi. To idealne uzupełnienie ubezpieczenia o świadczenia, które w trudnej sytuacji pozwolą zminimalizować jej skutki, a także pomogą klientowi nie tylko w awaryjnych sytuacjach, ale również w codziennym życiu – dodaje Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska.
Posiadanie pakietu pomocy w domu to również realna oszczędność dla rodziny. O ile pakiet assistance domowego nie jest zawarty w cenie polisy lub produktu bankowego, jego koszt plasuje się na poziomie od kilku do kilkudziesięciu złotych rocznie, nie przekraczając kwoty 50 zł. Różnica ceny wynika z zakresu świadczeń i limitów ich wykorzystania. Zakładając, że rodzinie nie posiadającej assistance domowego zepsuje się pralka, jej naprawa może kosztować od kilkudziesięciu do kilkuset złotych (w zależności od złożoności usterki). Jeśli w tym samym roku, tej samej rodzinie zdarzy się zatrzaśnięcie zamka w drzwiach, jego wymiana na rynku może kosztować nawet kilkadziesiąt złotych a naprawa ogrzewania podłogowego to koszt nawet kilkuset złotych. Rodzina ta może skorzystać z tych i wielu innych usług nieodpłatnie, dokupując do polisy assistance domowy. Co więcej, z assistance domowego można korzystać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.