Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-11-10

A A A POLEĆ DRUKUJ

PKO Bank Polski propaguje idee nowoczesnego patriotyzmu

150x110

Bank objął patronatem kolejne wydarzenie związane z obchodami Święta Niepodległości. W konferencji projektu Rock Niepodległości, poświęconej współczesnym wymiarom bezpieczeństwa Polski i patriotyzmu XXI wieku, uczestniczył Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

W panelu „Bezpieczeństwo ekonomiczne jako filar suwerenności III RP” Zbigniew Jagiełło zwrócił uwagę, że staje się ono coraz bardziej istotnym elementem ogólnego pojęcia bezpieczeństwa, a co za tym idzie wywiera coraz większy wpływ na utrzymanie suwerenności. Bezpieczeństwo ekonomiczne, rozumiane jako prawidłowe funkcjonowanie gospodarek państw, mieści w sobie zarówno spełnienie warunków ekonomicznych jak i politycznych – zapewnienie ładu politycznego, spokoju społecznego, jak również odpowiednich regulacji umożliwiających wzrost gospodarczy.

- W dłuższym horyzoncie czasowym, przy rosnącej konkurencyjności w gospodarce globalnej, najlepszą miarą bezpieczeństwa ekonomicznego zdaje się być umiejętność takiego zarządzania państwem, które w jak największym stopniu zapewni mu trwały i zrównoważony rozwój gospodarczy, a jego mieszkańcom możliwość korzystania z owoców tego wzrostu poprzez systematyczne podnoszenie jakości życia – powiedział Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego podczas spotkania.

Projekt Rock Niepodległości oprócz konferencji obejmuje również zorganizowanie młodzieżowego koncertu rockowego. Jego celem jest promowanie wśród młodych ludzi wartości patriotycznych poprzez zwrócenie w interesujący sposób uwagi na ważne wydarzenia historyczne. PKO Bank Polski angażując się w projekt wspiera ideę edukowania w sposób przystępny w zakresie wartości narodowych oraz nowoczesnych postawach patriotycznych. 11 listopada w warszawskim klubie Palladium podczas koncertu wystąpią m.in. Lombard i Night Rider. Na koncercie zadebiutują także wokaliści z młodych, polskich zespołów rockowych we wspólnej inicjatywie patriotycznej „Poland First to ROCK” z nowoczesną, rockową piosenką patriotyczną napisaną specjalnie z tej okazji.

Jednym z elementów obchodów Święta Niepodległości jest także organizacja biegów z tej okazji. PKO Bank Polski jest głównym sponsorem Biegu Niepodległości w Warszawie. Bieg rozpocznie się 11 listopada o godz. 11:11 w okolicach skrzyżowania Al. Jana Pawła II i ul. Stawki. Trasa będzie przebiegać ulicami: Al. Jana Pawła II, wiaduktem nad Alejami Jerozolimskimi, ul. Chałubińskiego do Alei Niepodległości. Bank patronuje również biegom w innym miastach. Sponsoruje Bydgoski Bieg Niepodległości oraz IX Gminno-Powiatowe Uliczne Biegi Niepodległości Świdnik 2011.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader"s Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld złotych. W ostatnim czasie Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS