Codewise jako pierwsza firma wprowadza do swojej platformy analitycznej Voluum wbudowany moduł detekcji oszustw reklamowych. Dzięki temu marketerzy mogą mierzyć, zarządzać i optymalizować kampanie, osiągając bezprecedensowe wskaźniki zwrotu z inwestycji.
Według badań Juniper Research w samym 2018 roku oszustwa reklamowe kosztowały reklamodawców 18 miliardów dolarów. Do 2020 roku liczba ta ma wzrosnąć już do 44 miliardów rocznie. Odpowiedzią na ten problem jest wzbogacenie Voluum Tracker o tzw. “Anti-Fraud Kit”, który pozwoli na ochronę budżetów marketingowych oraz reputacji marek przed oszustami.
Anti-Fraud Kit w Voluum analizuje w czasie rzeczywistym miliony kliknięć i szuka statystycznych wzorów, które mogą wskazywać na sztucznie wygenerowane segmenty ruchu. Z pomocą zestawu 10 metryk (od szybkich kliknięć przez identyfikację zaufanych urządzeń na tzw. library robots kończąc) marketerzy mogą natychmiast wykryć wydawców sprzedających podejrzany ruch i zrezygnować z ich usług. Wyniki analizy przedstawione są w formie raportu, obejmującego także wskaźniki wydajnościowe. W rezultacie marketerzy zyskują kompleksowe źródło wiedzy o jakości kupowanych przez nich kampani w jednym miejscu. Nowe narzędzie dostarcza także niepodważalny dowód, który mogą wykorzystać w procedurze reklamacji od nieuczciwego wydawcy.
Przed wprowadzeniem Anti-Fraud Kit, marketerzy musieli inwestować w dodatkowe rozwiązania, które nie były zintegrowane z platformami analitycznymi, co przekładało się na podwyższony koszt integracji różnych produktów.
- Oszustwa reklamowe to jedno z największych wyzwań, przed którym stoi branża. Jako Codewise aktywnie działamy w ramach międzynarodowych organizacji, gdzie pracujemy na rzecz znalezienia uniwersalnego rozwiązania tego globalnego problemu - mówi dr John Malatesta, CEO Codewise. - Lata doświadczeń pozwoliły nam na stworzenie platformy typu all-in-one, integrującej zarówno funkcje analityczne, jak i moduł detekcji oszustw. Tego typu zestaw jest unikatowym podejściem dla rynku - chcemy zapoczątkować rewolucję w walce z oszustwem reklamowym - podsumowuje Malatesta.