Grupa OPONEO.PL, lider internetowej sprzedaży opon w Polsce, uruchomiła sprzedaż w stanie Kalifornia w Stanach Zjednoczonych poprzez nowy serwis www.oponeo.com.
Rozpoczęcie działalności operacyjnej w stanie Kalifornia jest pierwszym etapem rozwoju Grupy OPONEO.PL na rynku amerykańskim. – Kalifornia jest najbogatszym oraz trzecim co do wielkości stanem - mówi Dariusz Topolewski, Prezes Zarządu OPONEO.PL S.A. - to również siódma gospodarka świata, dlatego zdecydowaliśmy się od rozpoczęcia działalności właśnie w tym stanie - uzasadnia. W dalszej kolejności Zarząd OPONEO.PL planuje uruchomienie sprzedaży w stanach Nevada i Oregon.
Strategia rozwoju Grupy Kapitałowej OPONEO.PL zakłada intensyfikowanie sprzedaży zagranicznej i ekspansję na nowe rynki. Firma sukcesywnie otwiera nowe serwisy internetowe i odnotowuje wzrost przychodów z działających już za granicą e-sklepów. Obecnie OPONEO.PL prowadzi sprzedaż na dwunastu zagranicznych rynkach: w Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Irlandii, Turcji, Czechach, Słowacji i Belgii.
Rynek e-commerce w USA wzrasta rokrocznie, spodziewa się, że dochód ze sprzedaży internetowej w 2015 roku ma osiągnąć poziom 347 mld USD (2014 – 304 mld USD). Stany Zjednoczone zajmują drugie miejsce (po Wielkiej Brytanii) pod względem ilości klientów online w stosunku do liczby mieszkańców (57,4%). Obecnie rynek brytyjski przynosi OPONEO.PL największe przychody spośród wszystkich rynków zagranicznych.
Również rynek opon w Stanach Zjednoczonych (zarówno OE jak i opon zastępczych – replacement tires) notuje nieznaczne ale stałe wzrosty.
dostarczył infoWire.pl