Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-05-27

A A A POLEĆ DRUKUJ

Onet najchętniej wybieranym medium online

150x110

Grupa Onet – RASP wg najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius, jest niezmiennie najsilniejszym medium online w Polsce

Onet w marcu był najchętniej wybieranym serwisem w kategorii Informacje, utrzymując przy tym pozycję lidera w większości kategorii tematycznych oraz osiągając rekordową liczbę użytkowników strony głównej. Grupa Onet - RASP notuje kolejny wzrost unikalnych użytkowników mobilnych oraz zasięgu wideo. 

Serwisy Grupy Onet - RASP odwiedziło w marcu 15,1 mln użytkowników, co oznacza 70,1% zasięgu oraz przewagę 2,9% względem Grupy WP, która mimo połączenia się z Grupą o2.pl wciąż zajmuje drugą pozycję w rankingu.

Gratuluje wszystkim naszym zespołom osiągnięcia po raz kolejny znakomitych wyników! Niezmiennie zajmujemy pozycję lidera rynku polskich mediów online, co zawdzięczamy wysokiej jakości treści, sile najlepszych marek, jakie mamy w portfolio oraz wspanialej grupie ludzi, którzy tworzą naszą firmę podkreśla Robert Bednarski, prezes Grupy Onet.pl. Tak jak ostatnio komentowałem, nie ścigamy sie na zasięgi, bo jak wiemy sam zasięg to nie wszystko, potrzebna jest silna marka, dopracowany produkt i dobry zespół - nie wystarczy połączenie dwóch bytów i próba nazwania ich jednym. Wyniki badania jednoznacznie potwierdzają, że użytkownicy najbardziej doceniają Onet i najchętniej wybierają nasze serwisy. Jesteśmy im bardzo wdzięczni za zaufanie jakim niezmiennie nas obdarzają przez ostatnich kilkanaście lat. Zrozumienie potrzeb użytkowników oraz konsekwentna realizacja strategii jak widać procentuje - dodaje Bednarski.

Sama domena Onet.pl zyskała w marcu 2,2% użytkowników w porównaniu do wyników lutowych i 9,4% względem marca ubiegłego roku. Strona główna Onet.pl odnotowuje również rekordowy  wynik – w marcu odwiedziło ją 9,4 miliona polskich internautów co oznacza wzrost w stosunku do lutego o 4,7% i uzyskanie przewagi nad stroną główną wp.pl do ponad 1 miliona użytkowników. 

 

Strona główna Onet.pl jest także zwycięzcą rankingu pod względem dokonywanych odsłon. Jej użytkownicy łącznie dokonali ich w marcu 2014 roku 647 milionów, o 165 milionów więcej od użytkowników strony głównej wp.pl.

W marcu Grupa Onet - RASP utrzymała pozycję lidera wśród kategorii tematycznych: Biznes, Nowe Technologie, Turystyka, Kultura i Rozrywka (tuż po Youtube) i była najchętniej wybieranym medium online w kategorii Informacje potwierdzając swoją pozycję w rankingu serwisów informacyjnych.

Onet to najświeższe newsy i rzetelne źródło wiadomości. To właśnie u Nas użytkownicy szukają aktualnych i potwierdzonych newsów z Polski i całego świata – podkreśla Marzena Suchan, Redaktor Naczelna Serwisów Informacyjnych w Grupie Onet.pl. Cieszy nas, że udało nam się osiągnąć rewelacyjną pozycję w segmencie Informacji, a także utrzymać silne zainteresowanie internautów. Stawiamy w dalszym ciągu na rozwój jakościowego dziennikarstwa, które jest doceniane przez użytkowników – mówi Suchan. 

INFORMACJE I PUBLICYSTYKA

Nazwa

Użytkownicy (real users)

Odsłony krajowe ogółem

Zasięg

Grupa Onet - RASP - Informacje i publicystyka

8 447 687

394 229 021

39,18%

Grupa Polskapresse - Media Regionalne - Informacje i publicystyka

7 304 357

173 324 751

33,88%

Grupa Wirtualna Polska - Informacje i publicystyka

7 176 237

265 458 325

33,28% 

 

BIZNES, PRAWO, FINANSE

Nazwa

Użytkownicy (real users)

Odsłony krajowe ogółem

Zasięg

Grupa Onet - RASP - Biznes, finanse, prawo

4 872 756

86 182 490

22,60%

Grupa Wirtualna Polska - Biznes, finanse, prawo

4 106 342

61 935 846

19,05%

Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo

3 725 443

35 184 674

17,28%

 

KULTURA I ROZRYWKA

Nazwa

Użytkownicy (real users)

Odsłony krajowe ogółem

Zasięg

youtube.com

15 502 467

-

71,90%

Grupa Onet - RASP - Kultura i rozrywka

8 484 718

190 979 541

39,35%

Grupa Wirtualna Polska - Kultura i rozrywka

7 905 276

364 502 708

36,67%

 

SPORT

Nazwa

Użytkownicy (real users)

Odsłony krajowe ogółem

Zasięg

Grupa Onet - RASP - Sport

5 333 302

202 510 546

24,74%

Grupa Wirtualna Polska - Sport

4 617 417

135 525 765

21,42%

Grupa Gazeta.pl - Sport

2 390 307

75 666 429

11,09%

 

TURYSTYKA

Nazwa

Użytkownicy (real users)

Odsłony krajowe ogółem

Zasięg

Grupa Onet - RASP - Turystyka

2 271 253

30 997 234

10,53%

Grupa Wirtualna Polska - Turystyka

1 850 497

26 132 638

8,58%

rozklad-pkp.pl

1 540 680

28 305 921

7,15%

 

NOWE TECHNOLOGIE

Nazwa

Użytkownicy (real users)

Odsłony krajowe ogółem

Zasięg

Grupa Onet - RASP - Nowe technologie

 6 240 036   

 55 040 899   

28,94%

dobreprogramy.pl

 4 221 347   

 21 256 418   

19,58%

Grupa Wirtualna Polska - Nowe technologie

 3 037 534   

 21 232 158   

14,09%

 

Grupa Onet - RASP odnotowała w marcu rekordowe wyniki w liczbie cookies mobilnych – 8,3 mln, podczas gdy najbliższy konkurent Grupa WP, mimo połączenia z Grupą o2.pl, osiągnął wynik słabszy  o 400 tys. Użytkownicy urządzeń mobilnych spędzili na stronach Grupy Onet – RASP 7,4 mln godzin.

Marzec to kolejny pomyślny miesiąc dla wyników w kategorii wideo - 45,6 mln odtworzeń oraz rekordowy pod względem zasięgu wideo -  4,7 mln użytkowników, dzięki czemu umacnia Grupę Onet-RASP na pozycji lidera.

Onet jest także liderem pod względem liczby użytkowników w krótkich kategoriach streamowych wideo: Informacje (i wszystkich jej podkategoriach – w tym Biznesie), Rozrywka, Sport, Film, Styl życia.

Dane z wyników badania Megapanel PBI/Gemius, marzec 2014 r.; marzec 2013r. – marzec 2014r.


dostarczył: infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS