W DPD Polska 2011 rok obfitował w wiele wydarzeń wpisujących się w filozofię odpowiedzialnego biznesu. Od początku swojej działalności firma przywiązuje ogromną wagę do inicjatyw, które wspierają społeczność lokalną, środowisko naturalne oraz pracowników. W tym roku znacznie rozszerzyła zakres działań CSR.
W 2011 DPD Polska świętowała swoje dwudziestolecie działalności w Polsce. Przez te lata nie tylko udało jej się dynamicznie rozwinąć swoje usługi, ale także zbudować silne podstawy odpowiedzialnego biznesu. Struktura zrównoważonego rozwoju DPD Polska zbudowana jest na trzech głównych filarach. Są to: Planeta, Ludzie, Społeczność. DPD Polska buduje swoją siłę czerpiąc
z lokalnego potencjału, zawsze oferując lokalnej społeczności coś w zamian.
Edukacja
W tym roku DPD Polska postawiła m.in. na edukację konsumentów, zarówno dorosłych, jak i tych najmłodszych. Przy współpracy z portalem Webshake.tv powstała dziesięcioodcinkowa seria programu „Płacę nie płacę”, dzięki której widzowie mogli poznać tajniki handlu w Sieci. Dzieci natomiast mogły poznać pracę kuriera od podszewki dzięki Krainie Magicznej Paczki. Projekt powstał przy współpracy z firmą Han Bright, twórcą wiodącego portalu dziecięcego w Polsce – Ciufci.pl.
Działania te są kontynuacją prowadzonych od lat inicjatyw edukacyjnych. DPD Polska jest m.in. sponsorem pierwszego na rynku słownika logistycznego polsko – angielskiego, angielsko – polskiego. Przy współpracy z Fundacją Czarodziejska Góra, firma wspiera edukację kobiet
w Nepalu. Od 3 lat jest również partnerem Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej, dzięki której uczniowie szkół ponadgimnazjalnych mogą rozwijać swoje zainteresowanie branżą logistyczną.
Promowanie młodych talentów
Od zawsze chętnie wspieramy młode talenty i z dumą obserwujemy ich rozwój – mówi Aneta Gasparska, Rzecznik Prasowy i Kierownik Marketingu i Komunikacji w DPD Polska. Będąc partnerem logistycznym wielu wydarzeń, dbamy o lokalny dorobek kulturalny. Dzięki temu, będąc firmą o ogólnokrajowym zasięgu, jesteśmy równocześnie bardzo silnie związani z lokalnymi społecznościami - dodaje.
W tym roku DPD Polska już po raz drugi została partnerem logistycznym Grand Press Photo. Ponadto firma rozszerzyła swoją działalność również o branżę modową. Została głównym partnerem pokazów Mariusza Przybylskiego oraz oficjalnym międzynarodowym przewoźnikiem jego kolekcji. Przy wsparciu DPD, kolekcja ULTRA - po spektakularnym debiucie w Berlinie – wkroczyła na polskie wybiegi jako ULTRA².
W służbie potrzebującym
W czerwcu DPD Polska wsparła debiutującą akcję społeczną portalu Qlturka.pl i Fundacji Miasto Słów – „Dzielę się książkami”. Dzięki inicjatywie kartony pełne książek na początku września dotarły do 50 placówek (domów dziecka, szpitali, świetlic środowiskowych) na terenie całej Polski.
To nie jedyne działania w ramach, których pomagamy potrzebującym – mówi Aneta Gasparska. W tym roku odbyła się już szósta edycja Noworocznej Paczki DPD Polska – akcji, w której pracownicy firmy przy współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem zbierają dary dla dzieci z nieuprzywilejowanych środowisk – dodaje. Do tej pory firmie udało się zebrać blisko 70 000 prezentów. Z sukcesem udało się również nawiązać trwałą współpracę z Polską Akcją Humanitarną (PAH). DPD Polska transportuje również noworoczne paczki firmy Wedel, wspierała akcję „Pajacyk”, a także Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.
Ekologia
Rok 2011 był dla DPD ważny również ze względu na rozwój działalności proekologicznej. W sierpniu firma uzyskała certyfikat ISO 14001, który potwierdził słuszność dotychczasowych działań Spółki na rzecz ochrony środowiska i wdrażania systemów proekologicznych.
Do głównych celów certyfikacji ISO 14001 należy wspieranie działań przyjaznych środowisku naturalnemu oraz minimalizowanie negatywnych skutków działalności firm. Proces certyfikacji DPD Polska rozpoczął się w lutym tego roku, był wpierany kampanią informacyjno- edukacyjną wśród pracowników i współpracowników firmy.
Pracownicy
Sukces przedsiębiorstwa to nie tylko skuteczne rozwiązania biznesowe. To przede wszystkim ludzie, którzy stanowią największą wartość firmy – mówi Aneta Gasparska. W DPD Polska od zawsze działamy w myśl zasady, że największym kapitałem przedsiębiorstwa są jego pracownicy. Dlatego dbamy o dobrą atmosferę pracy oraz poczucie bezpieczeństwa osób zatrudnionych w Firmie.
W tym roku po raz pierwszy zespół pracowników DPD Polska wziął udział w Podziemnej Sztafecie w Bochni. Udział w akcji miał na celu dostarczenie pracownikom motywacji oraz integracji i wzmocnienia poczucia więzi ze współpracownikami. W tym roku audytem zakończy się również program Droga Projektowej Dojrzałości współfinansowany z EFS. Celem inicjatywy jest budowanie dojrzałej świadomości projektowej w naszej organizacji oraz doskonalenie kompetencji menedżerskich.
Stale rozszerzamy zakres naszych działań CSR-owych – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu w DPD Polska. Zdajemy sobie sprawę, że stabilizacja finansowa i rozwój nie istnieją bez Człowieka. Dlatego w naszych działaniach staramy się na każdym kroku podkreślać ludzki wymiar biznesu. Angażując się w nowe inicjatywy nie przerywamy jednocześnie działań prowadzonych dotychczas, bowiem jedynie dzięki konsekwencji i stałemu zaangażowaniu można zbudować coś trwałego – dodaje.
Więcej o naszych działaniach w trzech filarach „Polityki odpowiedzialnego biznesu DPD Polska” (Planeta, Ludzie, Społeczeństwo) można znaleźć na www.dpd.com.pl