Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-01-24

A A A POLEĆ DRUKUJ

Nowe placówki, produkty i klienci – Poczta Polska w 2013 r.

Nowy model placówek, platforma Envelo.pl, rozbudowa oferty paczkowej oraz wygranie prawie 2 tys. przetargów publicznych – to tylko niektóre z osiągnięć Poczty Polskiej w 2013 r. Ich celem jest budowa silnej, polskiej grupy kapitałowej, pocztowo-finansowo-logistycznej.

Rok 2013 to kolejny rok skutecznej realizacji strategii, popartej nowym planem inwestycyjnym. W jego ramach Poczta Polska do 2017 roku chce przeznaczyć ponad 1,3 mld zł m.in. na rozwój rynku paczkowego, nowoczesnych usług bankowo-ubezpieczeniowych, logistyki a także komunikacji cyfrowej. Nakłady inwestycyjne będą finansowane do 85% ze środków własnych.

Placówki Nowy model placówki jest materialnym dowodem szeregu przełomowych zmian, jakie dokonują się w Poczcie Polskiej. Profesjonalna obsługa, łatwy dostęp do usług i przyjazna atmosfera to cele, jakie stawia sobie Poczta Polska zmieniając placówki pocztowe. Oddziały mają nowoczesny wystrój, nową wizualizację oraz wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Dzięki temu, placówka staje się czymś więcej niż tylko miejscem do wysłania i odbierania korespondencji. Klienci mogą w nich otworzyć konto, kupić polisę, a w strefie samoobsługowej własnoręcznie nadać przesyłkę czy odebrać list polecony.

Z obiektów można już korzystać m.in. w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Poznaniu oraz Bytomiu, Białymstoku, Inowrocławiu i Nowym Sączu. Powstały już także pierwsze placówki w mniejszych miejscowościach takich jak Węgrów, Pruszków czy Kędzierzyn Koźle.

Envelo.pl - internetowa platforma Poczty

Klienci Poczty Polskiej mogą w Internecie kupić i wydrukować znaczki pocztowe, wysłać listy lub kartki, które w papierowej formie dostarczy listonosz. Jest to możliwe dzięki wprowadzonej w listopadzie ubiegłego roku platformie internetowej Poczty Polskiej, działającej pod marką Envelo.

Wdrażanie przez Pocztę Polską usług cyfrowych to odpowiedź Spółki na zmiany zachodzące na rynku papierowej korespondencji. Z badań realizowanych na zlecenie Poczty Polskiej jednoznacznie wynika, że klienci oczekują, że większość spraw związanych z usługami masowymi będą załatwiać przez Internet.

Już w pierwszym miesiącu działania platformy sprzedano ponad 100 000 sprzedanych neoznaczków – znaczków pocztowych dostępnych w Internecie, które można samodzielnie wydrukować oraz umieścić na kopercie jako dowód opłacenia nadania przesyłki.

Oferta paczkowa Poczta Polska stawia na rozwój rynku paczkowego.

Zmiany w ofercie Poczty Polskiej, elektronizacja kontaktu ze spółką, możliwość odprawienia paczki w domu oraz internetowe śledzenie przesyłek przekładają się na wzrost sprzedaży paczek. Według "Raportu e-Commerce 2013”, przygotowanego przez Internet Standard w 2012 r., Poczta Polska jest dziś najpopularniejszą firmą świadczącą usługi logistyczne dla firm z branży e-commerce.

Gwarantowany termin doręczenia, bezpłatne ubezpieczenie oraz elektroniczny monitoring – to tylko niektóre z korzyści, jakie otrzymuje klient Poczty Polskiej korzystający z nowych produktów: Paczka EKSTRA24, PACZKA24 i PACZKA48. Spółka zmodyfikowała także ofertę kurierską.

Poza gwarancją doręczenia klienci Poczty otrzymają elektroniczny monitoring oraz bezpłatną aplikację na smartfony do zamawiania kuriera i monitorowania stanu realizacji usługi. Poczta proponuje także możliwość internetowego odprawienia paczki dzięki aplikacji e-Nadawca tak, aby do minimum skrócić czas na załatwianie formalności w placówce pocztowej.

Usługi bankowe i ubezpieczeniowe na Poczcie 

Rozwój oferty ubezpieczeniowej i bankowej to jeden z głównych elementów strategii Poczty Polskiej. W 2013 r. spółka uruchomiła Pocztowe Strefy Finansowe czyli wydzielone, profesjonalne stanowiska do sprzedaży produktów finansowych. Zlokalizowane w placówkach pocztowych osobne stanowiska obsługiwane są przez profesjonalną i przeszkoloną kadrę. Jednocześnie uruchamiane są Mikroodziały Banku Pocztowego. Obecnie Poczta posiada już ok. 250 Mikroodziałów i ok. 240 Pocztowych Stref Finansowych. Łącznie do 2015 r. powstanie 1000 stanowisk do sprzedaży produktów finansowych.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS